«Автостанція» – це новий заклад від власників Mimosa Brooklyn Pizza і Fish & Pussycat. Відкрили піцерію в приміщенні автостанції «Поділ». Відкриття відбулося 16 вересня.

Фото: Марго Дідіченко для The Village Україна

Концепція

«Автостанція» – це новий ресторан Ігоря Сухомлина та Валерія Гальперіна (Mimosa Brooklyn Burger, Coco, «Чайка») біля Контрактової площі. Для засновників Mimosa Family це перший заклад на Подолі. «Ми тут, тому що ми дуже віримо в те, що ми маємо бути тут», – розповідає співавторка концепції «Автостанції» Яна Жадан.

Відкрили заклад у частині приміщення автостанції «Поділ» навпроти Житнього ринку. Це стало можливо після того, як у 2020 році керівну компанію київських автостанцій «Київпассервіс» продали на аукціоні. Нові власники «Бастіон-Груп» цьогоріч запустили оновлений Центральний автовокзал на Деміївці та оголосили про плани модернізувати інші станції. «За словами власників, у майбутньому економічної доцільності існування автостанції [«Поділ»] немає. Тому додаткових рейсів відкривати не планують, як і інвестувати в інфраструктуру локації. Щоб вона не була збитковою, найближчим часом там хочуть відкрити заклад громадського харчування», – уточнили в КМДА.

 «Автостанція»

Де: місто Київ, вулиця Нижній Вал, 15–А

Коли: 12:00–00:00

Телефон: 063 244 24 24

Instagram

«Це дуже класний простір, до того ж нам було зрозуміло, що він уже не може бути лише автостанцією. У світі чимало крутих прикладів надання будівлям нового життя через відкриття ресторану, найбільш очевидним із них, певно, є Noma», – пояснює вибір локації Жадан.

Водночас в «Автостанції» надають перевагу не використовувати терміни «ревіталізація» чи «реновація». «Ми не прийшли сюди покращувати Поділ, із Подолом усе гаразд і так. Ми просто дуже любимо цю частину міста, тож вирішили взяти цю будівлю та надати їй нову функцію. Зрештою, і раніше цей простір виконував соціальну функцію: тут і раніше зустрічалися люди, а тепер будуть зустрічатися за піцою й вином», – каже Жадан, яка співпрацює з Сухомлином і Гальперіним із проєкту «Чайка», а також є співзасновницею гастроспільноти Foodies.

Запитуємо, чи не вважають у команді ризиком запуск першого закладу на Подолі, оскільки здебільшого попередні проєкти вони запускали в центрі й на Басейній зокрема. Відповідно, у цих ресторанах були вищі середні цінники. «У порівнянні з іншими закладами Mimosa Family тут дійсно інший середній чек, але це не через Поділ, а тому що ми хотіли зробити такий продукт – піцу на одного», – відповідає Жадан.

Шеф-кухар Артем Баклицький, який відповідає за Mimosa Brooklyn Pizza, а до «Автостанції» приєднався і як партнер, додає, що основою концепції є «подільська піца». «Ми не прив’язувалися до якихось стилів на зразок італійського чи американського, просто зробили хороший смачний продукт, – каже Баклицький. – Хочемо працювати для спільноти Подолу, тому пропонуємо коротке гнучке меню, яке будемо періодично оновлювати».

«Це місце, де ми з Яною отримали багато свободи на втілення ідей, – доповнює керівниця закладу Санта Рудзіте. – Водночас ми готували його за принципом «нічого зайвого». Ми зібрали тут колекцію декору, але залишили й чимало вільного простору, щоб його можна було наповнювати з часом».

Наразі «Автостанція» працює з 12:00, у жовтні планують ввести меню сніданків та починати роботу з 08:00. Незабаром також почнуть співпрацювати з головними агрегаторами доставки їжі.

Локація

«Автостанція» працює в частині одноповерхової будівлі автостанції «Поділ», вікна виходять на Житній ринок і вулицю Житньоторзьку. Раніше в цій частині були офіси та адміністративні приміщення, розділені не несними стінами. «На місці відкритої кухні було одразу кілька кабінетів, ми об’єднали цей простір», – каже шеф-кухар і співзасновник Артем Баклицький. «Ми не втручалися в будівлю, але відмовилися від перегородок і гіпсокартону на стінах, вивільнивши цегляну кладку», – додає співавторка концепції Яна Жадан.

У просторі зберегли вхідні двері та вікна, які залишилися після ремонту будівлі в 1990-х, а також бетонну підлогу. Акцент на одній зі стін зробили на мапу з маршрутами автостанції. В інтер’єрі використали здебільшого дерев’яні меблі, зокрема виготовлені на замовлення комунальні столи в центрі основної зали. У дальній від входу частині облаштували відкриту кухню й бар, також поряд згодом запустять вікно видачі для замовлень з собою та кур’єрів.

Концепцію дизайну команда розробляла та реалізувала разом із Numo Buro, з якою Mimosa Family співпрацює в мережі «Балувана Галя». Загалом у просторі близько 80 посадкових місць, включно із літнім майданчиком під каштаном біля фасаду. Наразі «Автостанцію» відкрили з однією залою, ще одну залу готують до відкриття згодом.

Кухня

Слоган «Автостанції» – «Поділ, піца, вино». В основі меню піца від шеф-кухаря, яку Артем Баклицький розробив спеціально для закладу. Піцу подають цілими відкритими пирогами, які рівно діляться по чотири шматки. Використовують тісто з п’ятьма видами борошна, його витримують впродовж 72 годин і випікають в електричній печі. «Піца – це передусім тісто. Якщо у Mimosa ми використовуємо чотири види борошна, тут додали ще цілозернове, воно дає домашній присмак хліба», – каже шеф.

«Це піца, яку можна замовити тільки на себе, вона відносно невелика. Або можна замовити кілька на стіл і ділитися з друзями», – додає Яна Жадан. Зокрема, в меню піца «Котлетки по-київськи з кроповим маслом» (185 грн), яку готують із чотирма мініатюрними котлетами по-київськи. «У традиційному рецепті кріп усередині котлети, а ми обіграли його, додавши кропове масло. Поки ця піца заходить настільки добре, що я думаю шукати окрему людину, яка відповідатиме за ці котлети», – усміхається Баклицький.

Піца «Котлетки по-київськи з кроповим маслом» (185 грн)
Піца з яблуками з Житнього ринку, сиром проволоне і медом (165 грн)

Звичну «Пепероні» (185 грн) готують з додаванням ананаса, шеф-кухар пояснює це бажанням поєднати теплу пекучість перцю із солодким присмаком ананаса. Ще одна піца від шефа – з солодкими яблуками, фермерською моцарелою, сиром проволоне, фундуком і медом (165 грн). Яблука для піци купують на Житньому ринку. «Для нас це нова норма – підтримувати невеликих сімейних виробників, як і постачальників. Наприклад, також купуємо яйця від курок вільного випасу й українські крафтові сири», – додають в закладі.

Окрім піци, Баклицький звертає увагу на фокачу – пухкий пористий італійський хліб випікають на місці, а подають із додатками на зразок ростбіфу з томатами й соусом із тунця (125 грн) і сардин із яйцем та огірком (145 грн). «Фокача – непростий продукт, вона на 86% складається з води. Ми замішуємо її з вечора, за ніч ферментуємо у холодильній камері, а вранці випікаємо в печі для піци», – пояснює Баклицький. Також у меню паста на кшталт карбонари (185 грн) і червоних рігатоні з фермерською страчателою (175 грн).

Фокача із сардинами з яйцем та огірком (145 грн)

Змінювати меню планують відповідно до сезонності, але нові продукти шеф хоче пропонувати й більш регулярно. «Ми невелика піцерія на Подолі, яка працює передусім для спільноти Подолу. Хочемо, щоб гості до нас ходили якомога частіше, тому будемо постійно пропонувати їм щось нове», – додає Баклицький.

За винну карту «Автостанції» відповідала керівниця закладу Санта Рудзіте, співпрацюють з постачальниками Roots, Frank Wines, Sabotage Wine, goodwine і Fozzy. «У карті виключно натуральні та органічні позиції, ми сприймаємо це як частину загальної концепції з артизанальністю, простотою та щирістю», – каже Рудзіте.

З меню:

Піца «Маргарита» з фермерською моцарелою – 125 грн

Піца «Сирна з пеканом» – 185 грн

Піца «Лосось з вершковим кремом» – 185 грн

Піца «Парма з руколою» – 185 грн

Піца «Мортадела з фісташками і страчателою» – 195 грн

Фокача «Томатна з базиліком» – 95 грн

Фокача з сардинами і карамельною цибулею – 105 грн

Карбонара – 195 грн

Веганський бургер – 225 грн

Тертий пиріг із чорницями та сметаною – 125 грн

Для піци розробили зелені картонні коробки з айдентикою закладу від бюро Андрія Бармалея. У фірмовому стилі використали трикутні символи, які є посиланнями на візуальні елементи автостанції та Житнього ринку, а також каштани. Для неймінгу використали шрифт із вивіски автостанції, а для слова «піцерія» підібрали інший шрифт. «Це роздум на тему фольклорних українських шрифтів радянських часів, надихалися зокрема книжкою «Знак», – каже Жадан. Як і у випадку з нещодавньою ініціативою Mimosa, заклад приймає коробки на повторне перероблення.