Київрада викупить п’ятий цех колишнього заводу «Більшовик» на Берестейському проспекті (раніше – проспект Перемоги) за 113 мільйонів гривень, повідомив департамент транспортної інфраструктури КМДА у відповідь на запит видання «Твоє місто». Будівлю демонтують, щоб добудувати розв’язку на Шулявці.

Фото: Фонд державного майна України

Викупну ціну встановив у лютому 2022-го Шостий апеляційний адміністративний суд, відзначили в КМДА.

Акціонерне товариство «Перший Київський машинобудівний завод» буде зобовʼязане звільнити цех після того, як право власності на обʼєкт перейде до Київради.

Демонтаж запланували на серпень 2023 року, після цього розпочнуть роботи з облаштування з’їздів із Шулявського мосту на Берестейський проспект. Наразі готують тендер на роботи з демонтажу.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Завод «Більшовик» розташований біля станції метро «Шулявська» в Києві, він займає цілий квартал, але більшість із його цехів пустують. «Більшовик» заснували в 1882 році як Київський ливарний і механічний завод, у 1919 році отримав назву «Перший державний київський машзавод», а з 1922 року – «Більшовик».

У 2019-му пʼятий цех заводу вирішили знести, щоб облаштувати транспортну розв’язку з Берестейського проспекту на вулицю Гетьмана й з вулиці Довженка на проспект. Альтернативний проєкт розв’язки, запропонований транспортним інженером Віктором Петруком, який не передбачав знесення будівлі, у КМДА проігнорували.

Проєкт розвʼязки, затверджений КМДА. Зображення: КМДА
Альтернативний проєкт розвʼязки. Зображення: Віктор Петрук

Спочатку Фонд держмайна виставив місту ціну за цех у 700 мільйонів гривень, водночас КМДА відмовлялася купувати приміщення під знесення. Завод був винен місту 300 мільйонів гривень боргів податку на землю. У КМДА пропонували заводу або передати цех безоплатно, або знести самим.

У жовтні 2021 року завод продали на аукціоні Фонду держмайна за 1,42 мільярда гривень. Контрольний пакет акцій заводу (100%) отримала компанія «Дженерал Комерс», яку повʼязують із групою UFuture бізнесмена Василя Хмельницького. Київрада заявила, що планує викупити цех, незважаючи на зміну власника.


Основні роботи з реконструкції Шулявського шляхопроводу мають завершити до кінця 2024-го. До кінця 2023-го КМДА також планує оновити підземний перехід і транспортну розв’язку біля Шулявського мосту за 34 мільйони гривень.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі