Париж стане першою столицею у Європі, де заборонять електросамокати з 1 вересня, пише The Mayor.

Про те, чи варто забороняти електросамокати, запитували в мешканців на референдумі у квітні. Він показав, що більшість містян вважають ці транспортні засоби «перешкодою».

Із 1 вересня також спливає термін діє контрактів трьох операторів електросамокатів у Парижі: Dott, Lime і Tier – тож вони мають прибрати транспорт із громадських місць. Загалом у Парижі нараховують 15 000 електросамокатів.

Компанії планують перенести свої електросамокати на ринки інших країн, де вони працюють. Згідно зі звітом 20 Minutes, електросамокати Lime з’являться в містах Німеччини, а також у данському Копенгагені, Лондоні й французькому Ліллі.

Електросамокати Dott уже почали виводили з вулиць Парижа – щотижня їх меншає на 500 одиниць. Самокати передадуть до бельгійських міст, французького Бордо й Тель-Авіва в Ізраїлі. Крім того, оператор Tier перенесе електросамокати у Варшаву, Берлін і невеликі муніципалітети в регіоні Іль-де-Франс.

Заборона електросамокатів не означає, що оператори зовсім залишать Париж: частиною їхнього бізнесу є оренда велосипедів. Тому частину працівників, які працюють у відділі електросамокатів, переведуть до відділу велосипедів. Наприклад, у Парижі налічують близько 10 000 велосипедів від компанії Lime.

   

Ще в листопаді 2021-го міська влада Парижа зобов’язала служби прокату електросамокатів знизити швидкість до 10 км/год через значну кількість аварій. За 2021 рік таких аварій було майже 298. У результаті 329 людей отримали поранення, ще двоє загинули.

   

В Україні електросамокати й моноколеса у квітні 2023-го визнали транспортними засобами. Ми запитали в U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»), а також у сервісу прокату електросамокатів Bolt, що це змінить.

   

У Києві діє обмеження швидкості для електросамокатів до 20 км/год, а в окремих пішохідних зонах (парках, скверах, історичних місцях) – до 14 км/год. У квітні електросамокати заборонили в місті Ізмаїл Одеської області.