«Київський метрополітен» розірвав договір із «Київметробудом» на будівництво Сирецько-Печерської лінії в бік житлового масиву Виноградар, повідомляють на сторінці закупівлі в Prozorro.

За умовами договору замовник має право відмовитися від угоди й вимагати відшкодування збитків, якщо підрядник своєчасно не розпочав роботи або не встигає закінчити роботи в зазначені строки. 

«Метро на Виноградар» – умовна назва проєкту будівництва нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар, яке почалось у березні 2019 року, а планували закінчити в грудні 2023 року. За час будівництва метрополітен сплатив підряднику чотири мільярди гривень (з ПДВ). Частина авансу має повернутися на бюджетний рахунок метрополітену після закінчення судової справи.

 

У січні очільник «Київського метрополітену» Віктор Брагінський зазначив, що будівництво метро на Виноградар відновлять після корегування й експертизи, яку має провести новий підрядник. «Будуть оголошені нові торги на визначення нового підрядника, адже нинішній договір не буде дійсним після корегування проєкту. От після цього ми відновимо будівництво», — підкреслив Брагінський.

За договором, будівництво першої черги метро на Виноградар мали завершити до 26 листопада 2021 року. Але генпідрядник «Київметробуд» попросив через суд перенести термін завершення першої черги робіт із листопада 2021 року на травень 2023 року. Він пояснив, що не може виконати роботи через локдауни.

Попри повідомлення про сповільнення робіт, міський голова Віталій Кличко продовжував стверджувати, що принаймні одну станцію відкриють до кінця 2021 року.

На будівництві метрополітену на Виноградар «відмили» більш як 139 мільйонів гривень. Підрядник поклав бюджетні кошти на депозитний рахунок у банк. Упродовж 2019 року комерційна установа отримала близько 139 мільйонів – відсотки від депозиту на суму 1,5 мільярда гривень.

На початку січня 2023 року КП «Київський метрополітен» замовив корегування проєкту будівництва метро на Виноградар за 70 мільйонів гривень.