Майже чверть українських мостів, 24%, перебувають у критичному стані за висновками комісії з перевірки мостів, повідомляють у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури.

Ці мости є «непрацездатними» чи «обмежено працездатними». Крім того, більше третини балансоутримувачів не володіють інформацією щодо стану мостів, каже міністр Олександр Кубраков.

Тепер комісія збирається законодавчо спрямувати кошти на реконструкцію й капітальний ремонт аварійних мостів. Балансоутримувачам доручили провести огляд мостів і розробити комплекс протиаварійних заходів, а потім їх реалізувати.

Якщо мости перебувають на дорогах державного значення, то балансоутримувач може передати свої функції Держагентству відновлення й розвитку інфраструктури України. Щодо цього вже надійшло 28 пропозицій від балансоутримувачів.

Плани щодо будівництва й утримання мостів фіксуватимуть в Аналітичній системі управління мостами (АЕСУМ), де оновлюватимуть інформацію про реальний стан мостів, кажуть у міністерстві.

   

Комісія з перевірки мостів почала роботу наприкінці червня. До її складу ввійшли представники Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, Міноборони, Нацгвардії, СБУ й науковці. За словами Кубракова, безпечна робота мостів – це питання обороноздатності, бо від стану інфраструктури залежить, як швидко буде відбуватися забезпечення військовими й гуманітарними вантажами.

   

Суттєві пошкодження мосту Патона й мосту Метро комісія зафіксувала в липні. Мер Києва вважає, що центральна влада продовжує «шукати приводи для маніпуляцій і дискредитації влади столиці». За його словами, що два роки тому міст Патона передали для ремонту в межах проєкту «Велике будівництво». Роботи хотіли почати максимально швидко, бо міст є пам’яткою архітектури й роботи треба погоджувати з Мінкультом. Щодо мосту Метро, який також перебуває в аварійному стані, то його збиралися перебудувати до повномасштабної війни, а потім призупинили. Оновлення моста планують почати у 2024 році.