На 40% менше пасажирів перевезло комунальне підприємство «Київпастранс» за 2022 рік, ніж за попередній, повідомляють у спільноті «Пасажири Києва».

За 2022 рік «Київпастранс» перевіз 144,7 мільйона пасажирів, а за 2021 рік – 241,4 мільйона. Крім того, у 2022 році перевезли 93,2 мільйона пільговиків і 51,5 мільйона платних пасажирів. Щодо платних пасажирів, то їх удалося зберегти завдяки тому, що тарифи на комунальний транспорт не підвищували, тимчасом як приватні перевізники підняли вартість проїзду до 12–15 гривень у травні 2022 року, вважають у «Пасажирах Києва».

Причини скорочення пасажиропотоку в «Пасажирах Києва» поділили на об’єктивні й політичні. Серед об’єктивних – повномасштабне вторгнення РФ в Україну; простій транспорту в березні й у квітні; пошкодження контактної мережі; зупинка електротранспорту через обстріли енергетичної інфраструктури; евакуація частини населення з Києва; передача кільцевої електрички від «Київпастрансу» до «Укрзалізниці», а також збої в системі оплати проїзду через те, що проїзд був безоплатним й облік не вели.

Серед політичних причин, яких можна було б уникнути, виділили рішення про зупинку комунального наземного транспорту, зокрема й наземної частини метро, під час повітряних тривог; обмежений випуск рухомого складу на маршрути за наявності значних резервів і зволікання з ремонтом пошкоджених контактних мереж улітку 2022 року.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


З 1 серпня наземний громадський транспорт у Києві під час повітряної тривоги повинен зупиняти рух. Передбачається, що пасажири на цей час ховатимуться в укриттях. Проте, приватні перевізники не дотримувалися заборони зупинятися під час тривог і перевозили пасажирів, коли комунальний транспорт стояв через рішення КМДА.

Ми пояснювали, чому це погана ідея. Ми також говорили про це з першим заступником голови КМДА Миколою Поворозником і запитували, чому вирішили ухвалити таке рішення.

Три петиції до Київради про скасування зупинки транспорту під час тривог набрали необхідну кількість голосів, однак не були підтримані транспортною комісією Київради та міським головою. Наразі триває збір підписів під четвертою петицією.


195 годин простояв громадський транспорт під час повітряних тривог за шість місяців. За чотири місяці місто втратило 1,3 мільярда гривень від зупинки транспорту під час тривог.


Поліція має зупиняти не лише комунальний транспорт, але й маршрутки під час повітряної тривоги, заявили в КМДА наприкінці квітня. Але на практиці приватні перевізники продовжують рух.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі