На Подільсько-Воскресенському мосту запустять автобус №111 від станції метро «Лівобережна» до станції метро «Площа Українських Героїв» орієнтовно із 1 грудня, повідомляють в Easy Way.

UPD. Рух спецтранспорту й автобусне сполучення запустили на Подільсько-Воскресенському мосту, повідомляє міський голова Віталій Кличко.

Фото: КМДА

Наступним етапом забезпечать проїзд на вулицю Оноре де Бальзака, а також відремонтують вулицю Центральну Садову. Роботи планують завершити наприкінці 2024 року.

Кореспондентка The Village Україна з місця заїзду на міст повідомляє, що відкриття першої черги мосту відбудеться сьогодні, 1 грудня. Міська влада офіційно не повідомляла про відкриття, лише анонсувала, що воно відбудеться «незабаром».

Міст мають відкрити від Русанівських садів на лівому березі Дніпра й до правого берега (виїзд на Набережно-Рибальську й заїзд з боку Верхнього Валу), уточнює голова Ради з урбаністики Києва Віталій Селик. За його словами, до маршруту №111, який запустять на мосту, варто «підв’язати» ще кілька маршрутів, як-от №95 і №42.

Спочатку на міст пускатимуть лише маршрутні автобуси, екстрений транспорт і військових, щоб не перевантажити Центрально Садову вулицю на лівому березі.

   

Подільсько-Воскресенський міст будують уже 31 рік. Його відкриття відкладали щонайменше тричі.

Першою частиною мостового переходу був Гаванський «горбатий» міст, відкритий у 2007 році. Там також потрібно добудувати естакади-з’їзди на вулицю Бальзака (Троєщина) і на проспект Навої (Воскресенка), а на правому березі –сполучення з Набережно-Луговою й двокілометровий тунель з виходом на вулицю Чорновола. Також планують побудувати метро на Троєщину, яке поєднає її з Подолом, залізничним вокзалом й аеропортом «Жуляни».

   

У жовтні 2022 року з’явилися повідомлення, що на будівництво Подільсько-Воскресенького мосту виділять 183 мільйони гривень з бюджету міста. Прокуратура висловила занепокоєння й попросила Київраду переглянути рішення. Київрада, зі свого боку, заявила, що не виділяла грошей на будівництво.

У лютому 2023 року прокуратура з’ясувала, що на будівництві мосту розікрали 36 мільйонів гривень. Пізніше Північний апеляційний господарський суд також зобов’язав підрядника «Еко-буд-трейд» сплатити до держбюджету 182,5 мільйона гривень за змову під час участі в закупівельних торгах.

У червні Київська прокуратура повідомила, що під час будівництва Подільського мосту могли розікрасти ще 104 мільйони гривень. Про нову підозру повідомили директору комунального підприємства «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд».

   

Разом із дирекцією з будівництва шляхо-транспортних споруд Києва, транспортним експертом й інженером, який проєктував альтернативні проєкту з’їзди, редакція The Village Україна з’ясовувала, де починається й закінчується Подільсько-Воскресенський міст і він вплине на інфраструктуру.

Фото: Віталій Селик, Ірина Виговська для The Village Україна