Подільська окружна прокуратура повідомила про підозру виконувачу обов’язків директора КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд міста Києва» за фактом службової недбалості, що спричинила тяжкі наслідки під час будівництва Подільсько-Воскресенського мосту.

Підозру оголосили за частиною 2 статті 367 Кримінального кодексу України. Санкція цієї статті передбачає позбавлення волі від двох до пʼяти років із можливим позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років і з можливим штрафом від 250 до с750 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Раніше цьому посадовцю вже оголошували про підозру за цією статтею, але щодо іншої протиправної діяльності під час будівництва мосту, зазначають у прокуратурі.

За даними слідства, у квітні 2017 року між КП й генпідрядником уклали договір генпідряду щодо виконання робіт на Подільсько-Воскресенському мосту. У червні 2023 року підписали акти приймання цих робіт із витратами на експлуатацію машин і механізмів (дизельних компресорів, кранів, насосів, бурової установки тощо) за завищеними цінами. Завищення за оренду машин становить понад 24 мільйони гривень за висновком будівельно-технічної експертизи.

Крім того, наявні докази перерахування цих коштів на рахунки підприємств з ознаками фіктивності (під виглядом закупівлі господарських товарів, запчастин, щоб перевести в готівку й розподілити між фігурантами).

На рахунки всіх підприємств, які задіяні в незаконній схемі, наклали арешти, щоб забезпечити відшкодування збитків. Слідство триває.

   

Подільсько-Воскресенський міст будували протягом 31 року. Рух мостом для спецтранспорту й автобусів запустили 1 грудня.

   

У жовтні 2022 року з’явилися повідомлення, що на будівництво Подільсько-Воскресенького мосту виділять 183 мільйони гривень з бюджету міста. Прокуратура висловила занепокоєння й попросила Київраду переглянути рішення. Київрада, зі свого боку, заявила, що не виділяла грошей на будівництво.

У лютому 2023 року прокуратура з’ясувала, що на будівництві мосту розікрали 36 мільйонів гривень. Пізніше Північний апеляційний господарський суд також зобов’язав підрядника «Еко-буд-трейд» сплатити до держбюджету 182,5 мільйона гривень за змову під час участі в закупівельних торгах.

У червні Київська прокуратура повідомила, що під час будівництва Подільського мосту могли розікрасти ще 104 мільйони гривень. Про нову підозру повідомили директору комунального підприємства «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд».

   

Разом із дирекцією з будівництва шляхо-транспортних споруд Києва, транспортним експертом й інженером, який проєктував альтернативні проєкту з’їзди, редакція The Village Україна з’ясовувала, де починається й закінчується Подільсько-Воскресенський міст і як він вплине на інфраструктуру.