Як часто ви притримуєте двері вагона метро на зупинках, щоб туди встиг застрибнути ще один пасажир? А так робити заборонено. І не лише тому, що можна травмуватись.

The Village Україна розпитали в машиніста метро, чому так важливо не тримати двері поїздів метро і як це позначається на пасажирах.


Сергій Хоменко

машиніст київського метро

Двері вагонів метро на станціях притримують дуже часто, особливо в години пік і на станціях, де найбільший пасажиропотік. Так робити не можна, і на це є три основні причини.

1. Зношення механізму відчинення-зачинення дверей. Він може виходити з ладу набагато частіше, ніж передбачено.

2. Травмування пасажирів

3. Загальний збій роботи на лінії через порушення графіку. Поїзд не може рушити, якщо відчинені хоча б одні двері. Це особливо гостро відчувається у час пік, коли важливі кожні 10 секунд.

У час пік, наприклад, на червоній гілці метро, інтервал курсування поїздів становить 1 хвилину 30 секунд. Стоянка на станції завжди визначена і дуже обмежена, переважно 15-20 секунд. Якщо потяг стоїть довше, ніж йому передбачено, наступні почнуть гальмувати і також затримуватись.

На пасажирів збій графіку поїздів теж впливає, бо ці затримки позначаються на загальній тривалості дороги. Тобто замість запланованих 30 хвилин, людина може добиратись на роботу, наприклад, 35 хвилин.

Коли тримати двері, а потім відпустити, зачиняються вони дуже різко. Якщо не встигнути вчасно відстрибнути, двері можуть притиснути кінцівку чи іншу частину тіла. Щонайменше це досить боляче і навіть може призвести до травм.

Через те, що пасажири притримують двері вагонів, потяги також можуть мати незаплановані зупинки в тунелях, адже попередній поїзд досі стоїть на зупинці й треба десь цей час перечекати. Це затримує інших позаду, й утворюється своєрідний затор на лінії метро. Така ланцюгова реакція відбувається завжди, коли хтось притримує двері. Крім того, вагони можуть різко гальмувати тоді, коли цього не очікують пасажири, що може створювати певні незручності.

Ще одна проблема затримки поїздів – збільшується витрата електроенергії. Бо якщо потяг у штатному режимі розганяється і гальмує на станції, то на це йде одна кількість електроенергії. Якщо ж він повинен додатково зупинятись і розганятись поза планом, а потім так відбувається з кожним поїздом на лінії, то на це потрібно набагато більше електрики.

Коли звучить оголошення про те, що двері зачиняються – це не означає, що треба притримувати їх і застрибувати у вагон так, ніби це останній поїзд на сьогодні. Деколи пасажири підставляють руки між двері чи рюкзак, аби вони відчинились і можна було пролізти у вагон. Цього робити категорично не можна. Оголошення про зачинення дверей є застереженням, що цей потяг уже вирушає і потрібно чекати наступний.


Ілюстрація: Євген Величев