Майже половина невеликих бізнесів (48%) виділяє 10 000 гривень щомісяця на соціальну допомогу й підтримку ЗСУ зокрема, свідчить описування Gradus Research спільно з ГО Impact Force.

Ще чверть бізнесів донейтять від 10 до 50 тисяч гривень. Загалом розмір допомоги залежить від фінансових показників бізнесу, наприклад, якщо компанія має обіг більше мільярда гривень на рік, то її донейти можуть перевищувати мільйон гривень на місяць.

Дослідники опитали малий, середній і великий бізнес, щоб дізнатися, які соціальні ініціативи він підтримує й скільки грошей на це витрачає.

Більшість опитаних, 84%, зазначили, що певною мірою залучені до вирішення соціальних питань. Найчастіше бізнеси надають товари чи послуги, пов’язані з їхньою діяльністю чи підтримують соціальні ініціативи грошима (43 і 36% відповідно). Також поширена форма допомоги – волонтерська робота співробітників (32%).

Найбільше допомагають військовим (41%), зокрема, компанії, що займаються оптовою чи роздрібною торгівлею. Також бізнеси долучаються до розвитку громад (29%) і виділять кошти на соцзахист (27%).

Більше половини респондентів (53%) надають матеріальну допомогу в соціальних проблемах безпосередньо адресатам. Третина (37%) обирає допомогу через благодійні чи громадські організації, а 27% реалізують власні соціальні програми.

«Навіть компанії з річним обігом до 100 тисяч гривень знаходять можливість донатити на соціальні потреби щомісяця продукцією, грошима чи волонтерством. Ба більше, переважна більшість опитаних бізнесів готова продовжувати ці соціальні ініціативи й після закінчення повномасштабної війни. А це вкотре демонструє силу горизонтальних зв’язків в українському суспільстві, які почали проростати ще під час Майдану й розквітли зараз», коментує результати дослідження засновниця й директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування проводили з 28 грудня 2022 року до 16 січня 2023 року методом заповнення анкети в спеціальному застосунку Gradus. У ньому взяли участь 318 респондентів, які є власниками чи керівниками малого, середнього й великого українського бізнесу.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Станом на середину квітня українці донейтять на ЗСУ 1525 гривень у середньому. Це вдвічі менше, ніж рік тому, свідчать результати опитування комунікаційної агенції Postmen.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі