53% українських підприємців переконані, що український бізнес зможе повернутися до показників довоєнного рівня за термін від одного до трьох років, ідеться в дослідженні Mastercard SME Index.

Попри війну, вимушену релокацію і труднощі з логістикою, 61% українських підприємців продовжує працювати, а 91% із тих, хто призупинив діяльність, готові відновити роботу в майбутньому.

Стан і головні потреби малого й середнього бізнесу

Кожен другий підприємець (50%) був змушений трансформувати свою бізнес-діяльність через війну. Ці зміни стосуються переорієнтації бізнесу на оборонні потреби країни (17%), перехід до іншої сфери (16%) чи релокація в інші регіони України або за кордон (13%).

Серед головних потреб бізнесу – нові замовлення й ринки збуту (56%), кошти на розвиток (33%) та допомога з логістикою (23%).

Утім, незважаючи на зменшення рівня доходів, малий і середній бізнес України активно донатить гроші на благодійність, про це заявляють 74% опитаних.

Диджиталізація й безготівкові оплати

70% підприємців зазначають, що використовують цифрові канали продажів, серед яких найбільш популярними є соціальні мережі (40%) і власний сайт (33%).

З початком війни 8% підприємців вперше почали приймати безготівкові оплати. Загалом 87% бізнесу приймають оплату в безготівковій формі (POS-термінали, банківський рахунок або за допомогою цифрових сервісів).

Кожен десятий бізнес в Україні приймає оплату за товари й послуги криптовалютою, а близько 24% бізнесів розглядають таку можливість у майбутньому.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


В Україні відновлять приватизацію держпідприємств, щоби сприяти релокації місцевих бізнесів.

73% українців втратили той рівень доходу, який був до повномасштабного вторгнення Росії. Найчастіше втрачали дохід люди віком 45–60 років.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

обкладинка: Mastercard SME Index