Шведський ритейловий гігант виходить на український ринок. The Village Україна запитує у головного виконавчого директора IKEA Південно-Східна Європа Стефана Вановербеке.

Чому IKEA зараз виходить на український ринок?

Україна – це дуже важливий ринок із великою кількістю споживачів. Нашу компанію тішить позитивний тренд в українській економіці після непростого періоду 2015-16 років, а також реформи, які проводить уряд. До того ж ми знаємо, що в Україні є великий попит на продукцію IKEA.

Ми розуміємо, що доступність – це важлива категорія для українських споживачів. Власне, це можна назвати ключем до успіху на цьому ринку. Тому ми намагаємося забезпечити для наших продуктів якомога більш демократичні ціни.

Коли і де відбудеться відкриття IKEA в Києві?

Ми готуємося відкрити магазин до кінця літа 2019 року. У цьому ми відштовхуємося від відкриття ТРЦ Ocean Mall. Власне, ми були готові відкрити магазин трохи раніше, але у будівництві торговельно-розважального центру відбулася затримка.

Площа магазину в Ocean Mall – 6 тисяч квадратних метрів. Якщо ви були у магазинах IKEA, то знаєте, що велику частину наших приміщень займає зона для логістики, включно зі складськими приміщеннями. Утім, оскільки магазин у Києві є магазином нового міського формату, у ньому ми використовуємо площу тільки для шоуруму з меблями та аксесуарами.

Чому процес виходу на цей ринок зайняв стільки часу?

Ми не вважаємо, що цей процес зайняв тривалий час. Понад те, ми можемо сказати, що на ринок України IKEA вийде в рекордно стислі строки. Для порівняння, на сербський ринок ми свого часу намагалися вийти протягом десяти років, а на ринок Індії – понад десятиліття.

Від моменту ухвалення рішення вийти на ринок до відкриття першого магазину повинно пройти не більше двох років. Це стало можливим завдяки тому, що ми обрали Україну як одну з перших країн для нового формату – після США, Великої Британії, Франції, Данії та Китаю.

Міський формат IKEA – це не проміжний формат, це концепція майбутнього для великих міст. Цей формат найкраще працює у центрі міста. Наприклад, якби ми розмістили магазин на в’їзді до західної частини Києва, це ускладнило б доступ до нього для мешканців лівого берегу. Тому ми обрали локацію біля Либідської.

Наскільки великий асортимент буде в українській IKEA?

У магазині в Києві буде представлений увесь можливий асортимент IKEA. У перші півроку ми пропонуватимемо близько 3600 різних найменувань продукцій – 50% від загального асортименту. Після цього періоду ми представимо у Києві понад 7000 продуктів. Єдині проблемні позиції наразі – це зелені рослини та електроніки. Утім, ми вирішуємо ці питання.

Чи продаватиме IKEA товари в інтернеті?

Так. У першій хвилі виходу на український ринок ми маємо три пріоритетні напрями: відкриття першого магазину у Києві, можливість відкриття інших магазинів і можливість роботи з електронною комерцією.

Утім, український ринок є досить великим. Тому, по-перше, нам потрібен час на розвиток функціоналу інтернет-магазину, а також час на налаштування логістики у межах країни. Ці процеси можуть зайняти певний час.

IKEA продаватиме продукцію в інтернеті виключно через офіційний сайт. У нас немає партнерів, через яких ми працюємо з українськими споживачами – і ми не маємо наміру розвивати такі партнерства.

Як IKEA вирішуватиме питання з неліцензованими точками продажу в Україні?

Неліцензовані точки продажу IKEA в Україні – це не унікальна ситуація. Подібні речі є і в інших країнах. Власне, у певному сенсі це комплімент для нашої компанії. Але наша цінова політика бренду та рівень сервісу говорять самі за себе.

Як українська IKEA імплементуватиме політику інклюзивності та розмаїття?

IKEA пишається своїми цінностями, заснованих на принципах рівноправ’я. Для нас усі є рівними, ми ставимося до всіх однаково – і до покупців, і до наших працівників. Також важливим принципом для нас є гендерна рівність. Як компанія ми переконані в тому, що рівні права, рівні можливості і рівна оплата праці повинні бути доступні для всіх. Понад те, розмаїті за різними ознаками команди, з огляду на наш досвід, показують себе сильнішими.

Наприклад, 50% менеджерів у структурі IKEA – жінки, для яких ми гарантуємо таку саму оплату праці і можливості, як для чоловіків. До того ж, якщо наша працівниця йде у декрет, у неї є право на підвищення заробітної платні. Ці ж принципи ми будемо застосовувати й в Україні. Для цього ми будемо співпрацювати з урядом, а також громадськими організаціями. Адже ми маємо успішний досвід у цьому питанні – і готові надихати інші українські компанії на подібні ініціативи.

Чи стежить IKEA за ситуацією з «Тарілкою»?

Ні, я не чув про цю будівлю. Це вперше, коли я чую про цю ситуацію. Я обговорю її з власниками [ТРЦ Ocean Mall]. Дякую, що звернули увагу на це, ми з’ясуємо, у чому справа.

обкладинка: Анна Бобирєва для The Village Україна