У приміщенні Центрального залізничного вокзалу Києва відкрили заклади мережі кав’ярень One Love Coffee та Idealist, а також корнер із десертами Milk Bar. Деякі з цих брендів почали співпрацювати з «Укрзалізницею» раніше: Idealist постачав каву в регулярні потяги, а Milk Bar запустив продаж цукерок «Мій Київ» у «Залізній крамниці».

Команда «Укрзалізниці» на чолі з Олександром Камишіним узяла курс на оновлення бренда ще до повномасштабного вторгнення. І зараз, коли потяги стали чи не основним засобом пересування і для українців, і для світових політиків, вони не збираються зупинятися, розповідають у державній компанії. Редакція The Village Україна розпитала в закладів і представників «Укрзалізниці» про рішення відкрити кафе на вокзалі та зміну іміджу «УЗ».

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів

«Будь-яка подорож розпочинається з вокзалу. І якщо подорож нашого пасажира ще два-три роки тому починалася в Києві з McDonald`s, то ми почали розуміти, що не біляшами єдиними має жити вокзал. Усе-таки там має з’являтися щось приємне, що заряджатиме людину на подорож», – розповідає The Village Україна керівник із комунікацій «Укрзалізниці» Олександр Шевченко.

Вокзал сьогодні – це не лише точка старту для людей, які їздять маршрутом Київ-Шостка, додає Шевченко. Тут відкрили мерч-шоп «Залізна крамниця», встановили енергоощадну ялинку, яка світиться від крутіння педалей на велосипеді, і планують облаштувати дитячі зони, де можна буде провести час з усією сім’єю.

«Ще два роки тому, коли ми почали залізні зміни, ми декларували зміни у трьох парадигмах: «чим їхати», «куди їхати» і «як їхати». І от це «як їхати» ми зараз і змінюємо. Щоб поїздка не перетворювалася в поштову доставку людини з місця на місце, а щоб це була справжня подорож, яка починається зі смачної кави», – каже керівник із комунікацій «Укрзалізниці».

«Ми дивилися в бік брендів, які зможуть допомогти нам вийти на новий рівень сприйняття серед пасажирів і мешканців Києва. Відштовхувалися не лише від аналітики, а й від власного досвіду користування кав’ярнями Києва. Думали, куди б ми повели свої родини, робили опитування серед пасажирів, тестували різну каву та різні тістечка», – розповідає Шевченко.

Хто вже працює на Центральному вокзалі

Першими відкрити заклад на Центральному вокзалі запросили мережу Idealist, яка працює в Києві з 2019 року, запустивши першу точку в аеропорту «Бориспіль». «Вони тестувалися, приходили всією командою, обирали місце, де будуть стояти», – підкреслює Шевченко.

«Ідея була дуже органічною в контексті з нашою багатомісячною роботою щодо кави в регулярних потягах, – розповідають The Village Україна в мережі Idealist. – Інфраструктурні об’єкти – це наша особлива любов. Аеропорти, залізничні станції, АЗС – це великий потік людей (до війни було багато й іноземних гостей) і для нас це місія – зробити якісну каву, обсмажену в Україні, доступною для більшості, подолати стереотипи та популяризувати українську кавову культуру».

Усі бренди запрошували на вокзал, вели переговори та давали можливість обрати своє місце на київському вокзалі. Milk Bar почав співпрацю з «Укрзалізницею» після відкриття мерч-шопу «Залізна крамниця». Згодом тістечка від мережі почали продавати в регулярних потягах, у планах – вийти на міжнародні рейси.

«Уже найближчим часом ми запускаємо обмежену лінійку продукції в потягах міжнародного спрямування, – розповідає The Village Україна засновниця Milk Bar Анна Козаченко. – Будемо тестувати цей формат, вивчати особливості, бо для нас це перший досвід подібної співпраці. Дуже відповідальна та бентежна колаборація для нашої компанії. Розраховуємо до весни відпрацювати всі процеси та розширити асортимент. Ми запланували вже три напрями для співпраці з «Укрзалізницею», і з наступного року будемо масштабуватися ще більше».

Кав’ярня One Love Coffee також «стрибнула в перший вагон тих, хто почне змінювати вигляд Головного вокзалу країни», розповідає The Village Україна Володимир Задирака, засновник мережі, яка працює в Києві з 2014 року.

«Я спочатку не повірив, що це можливо, через асоціації, які в мене були давно. Адже я киянин і пам’ятаю вокзал, як не надто приємне місце з точки зору охайності та краси. Керівництво «УЗ» запевнило, що сьогодні починаються реальні зміни на Київському вокзалі, він стане сучасним, європейським і зразково показовим. Після кількох спілкувань я вирішив, що хочу бути частиною цього», – розповідає Задирака.

«Уже зараз вокзалом люди ходять з іншим настроєм, роздивляються все та починають свою подорож із кави. Уже й конкуренція між партнерами з’явилася, вони між собою змагаються, хто найкращу каву заварює на вокзалі. Тому це нам додає лише настрою й ми розуміємо, що цей варіант розвитку був безпрограшний. Скоро до цих мереж доєднаються й інші якірні орендатори», – розповідає Олександр Шевченко з «УЗ».

Плани на новий гастрономічний проєкт

Крім кав’ярень, у стінах Центрального залізничного вокзалу Києва планується багато змін, додає керівник із комунікацій. Зокрема, і великий фудкорт, де будуть представлені інші відомі мережі закладів харчування.

«Зробити фудкорт набагато складніше, бо потрібні серйозні інженерні рішення. До того ж це історична будівля, де мало що можна змінювати. Ми ведемо переговори, але поки що все залежить від партнерів», – розповідає Олександр Шевченко.

У приміщенні вокзалу є ще вдосталь місця для розвитку, яке даремно просиджує. «Але ми йдемо до змін, бачимо потенціал українських вокзалів, які можуть стати комфортними для людей, – підкреслює керівник із комунікацій «Укрзалізниці». До речі, такий фуд-потенціал є й у Львівського вокзалу. Але ми спочатку зробимо, а потім розкажемо».