Українське пиво голден ель визнали окремим стилем пива. Ель отримав сторінку в оновленій версії довідника Європейської спілки споживачів пив.

Команда популяризаторів голден елю пояснює, чому визнання цього пива окремим стилем є важливою для спільноти пивоварів і поціновувачів пива: довідники переглядають досить рідко, а до нових стилів ставляться скептично. «Це цілком зрозуміло в сьогоднішньому світі, швидкому на появу трендів і так само швидке їх зникнення», – коментує команда й додає, що це «великий крок не лише для українського голден елю, але й для українського пивоваріння» загалом.

Популяризувати голден ель «група ініціативних пивних ентузіастів», пивоварів і представників галузі почала в другій половині 2021 року. Рецепт елю створили в Україні та з 2009 року почали поширювати на ринку.

Щоб виокремити й описати цей стиль, порівнювали рецепти українських пивоварів і проводили дегустації. Смак голден елю описують як «досить міцний, але водночас округлий і повнотілий, з виразним солодкуватим післясмаком і легкою ноткою коріандру».

Український голден ель уже варили в США, Великій Британії, Шотландії, Данії, Польщі, Ірландії, Канаді, також планують варити у Швейцарії. Його вже не вперше розливають у пивоварні Crusader у Каліфорнії й Midwest Coast Brewing в Іллінойсі через популярність сорту, а також у пивоварні Andes Brewing Co, що в Еквадорі.

«Звісно, це не ЮНЕСКО й не борщ, але що більше українського у світі, то краще», коментує команда, яка займається популяризацією голден елю. Там кажуть, що це «тільки початок» і планують переконати укладачів «інших авторитетних довідників», що стиль голден ель не «одноденний», а «має свій характер у 14-річну історію».

Крім того, голден ель отримав власну категорію в спеціалізованому пивному застосунку Untappd і став гостьовою категорією на конкурсі U.S. Open Beer Championship 2022.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Довідник Європейської спілки споживачів пив має на меті познайомити з різноманіттям пива Європи та світу.


Третина українців вживає пиво щомісяця. Яке пиво найчастіше обирають українці, досліджували маркетингова агенція Grape і команда Durnev Sales.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі