Створення велопішохідного центру в Чернігові у вихідні й на свята підтримують дві третини містян, ідеться в опитуванні студії Yakush Design.

Близько 65% жителів міста переконані, що заборона руху автівок у центрі міста позитивно вплине на здоров’я: знизить рівень шуму, очистить повітря й зробить вулиці більш безпечними. На їхню думку, це також збільшить привабливість Чернігова для туристів.

Якби центр зробили велопішохідним, люди пересувалися б велосипедом чи самокатом (34%), громадським транспортом (33%).

Лише 16% опитаних чернігівців висловилися проти. Серед тих, хто працює чи живе в центрі, цей показник становить 26%.

Громадський транспорт

У липні 2022 року в Чернігові запровадили функцію безкоштовної пересадки, яка за 30 хвилин після оплати проїзду дозволяє пересісти на інший маршрут, пише «Хмарочос».

60% містян, які користуються громадським транспортом, не роблять пересадок. Крім того, третина опитаних заявила, що на безкоштовну пересадку їм бракує часу.

На думку чернігівців, на зупинках громадського транспорту не вистачає схем маршрутів (61%), електронних табло з розкладом (52%), смітників (47%), автоматів із продажу квитків (44%) і навісів (43%).

Лише 3% опитаних містян зазначили, що на зупинках варто облаштувати укриття на випадок повітряної тривоги.

Велосипедна інфраструктура

Понад третина мешканців Чернігова їздить на велосипеді щодня, ще понад 40% – кілька разів на тиждень.

33% вважають прийнятними поїздки велосипедом або самокатом на відстань 5-10 кілометрів. Водночас чверть містян готова долати до 15 кілометрів за день.

Майже 57% опитаних не мають потреби у прокаті велосипедів або самокатів, адже мають власні. Решта 43% користувалися би таким сервісом, навіть маючи власний велосипед чи самокат.

Водночас 94% опитаних заявили, що в місті бракує велопарковок, понад 68% потребує велосипедних СТО.

В онлайн-опитуванні взяли участь понад 2300 місцевих жителів Чернігова. Згідно з ним, чверть чернігівців пересувається пішки, 40% користуються тролейбусами й автобусами, 14% – велосипедом, а 13% опитаних їздять на автівках.

Для подорожей за межі міста переважно користуються міжміськими маршрутками, електричками й приватними автівками. Водночас половина чернігівчан періодично їздить до Києва.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Раніше архітектурна студія Yakusha запропонувала власну концепцію відновлення та розвитку Чернігова «Стійке місто». The Village Україна поспілкувалися із засновницею студії Вікторією Якушею про те, що передбачає ця візія.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі