Власна справа – це завжди велика відповідальність. А власний гастропроект – це рівняння з багатьма невідомими. Від планування бюджету до контролю стандартів якості, маркетингу та співпраці із супермаркетами.

З 9 березня стартує школа для локальних виробників їжі «Фудпросвіта» від «Лавки Традицій». Навчання відбуватиметься щосуботи упродовж 5 тижнів, а увесь курс складається з 5 модулів: «Як відкрити свій гастробізнес?», «Що таке якість продукту і як її вимірювати?», «Вплив фінансів на розвиток компанії», «Логістичний та юридичний розвиток компанії», «Навіщо вам маркетинг?».

The Village Україна разом зі школою «Фудпросвіта» дізнається, які сфери варто освоїти перед початком власного фудбізнесу.

Аналізувати ринок


Власний бізнес варто починати з детального плану та аналізу. Яку користь несе ваш продукт, які потреби він задовольняє? З усім цим можна буде розібратися на першому модулі курсу «Фудпросвіти». Також експерти допоможуть оцінити життєздатність та актуальність вашої ідеї.

З наступним важливим етапом – аналізом ринку – допоможе розібратися викладачка Kyiv-Mohyla Business School Ельвіра Файзулліна та її лекція «Аналіз ринку і вибір оптимальної бізнес-моделі». А директорка Інституту управлінського консультування КНЕУ прочитає важливу лекцію «Економічне обґрунтування проекту». Чи працює теорія на практиці: про це на власному досвіді розкаже Маргарита Шпін, співзасновниця та авторка соусів бренду Mr. Caramba.

Знати вимоги до якості продукції


Для успішного проекту недостатньо вдалої бізнес-моделі, адже головне – це якість вашого продукту. Які є вимоги до умов виробництва, стандарти якості та сертифікати – про це розкажуть лектори другого модулю «Фудпросвіти».

Так, керівниця відділу зовнішнього аудиту департаменту якості «Сiльпо» проведе лекцію «Контроль якості продукції і документи, які її підтверджують». А член правління Української асоціації досконалості Тарас Калита розповість детальніше про стандарти ISO. Засновниця гастромайстерні «КозаЧка» поділиться власним досвідом проходження всього шляху на лекції «Як отримати всі документи і не зійти з розуму».

Уміти залучати інвестиції


Власна справа потребує значних інвестицій: не тільки часу та нервів, а й фінансів та устаткування. Для розуміння природи бізнес-інвестицій варто почати з принципів фінансової грамотності. Як складати бюджет, збудувати ефективну фінансову модель і прорахувати витрати – про все це розповість Гліб Буряк, викладач Українсько-американського університету Конкордія. Дві лекції Гліба пройдуть у рамках третього модулю школи «Фудпросвіта».

А старша експертка з торговельної та інвестиційної політики проекту CUTIS Олександра Бравко розповість, де шукати інвесторів та як з ними працювати. І, звісно, успішний бізнес неможливий без сплати податків. Які системи оподаткування бувають і яку обрати – радимо уважно послухати лекцію Іллі Несходовського, експерта групи «Реанімаційний Пакет Реформ».

Працювати з юридичними документами


Масштабування проекту та вихід на ринок неможливий без правильного юридичного оформлення. Не впасти в паніку з документами допоможуть лектори четвертого модулю гастрошколи.

Радимо почати з першої лекції «Список документів для реєстрації підприємства», які прочитає партнерка юридичної компанії Arzinger Катерина Олійник. Заглибитися в тему допоможе консультантка з експорту органічної продукції Марія Махновець та її лекція «Перспективи для виробників органічної продукції».

І не забувайте, ваш проект – це ваша інтелектуальна власність. На фінальній лекції модулю Катерина також розповість, що це значить і як захистити авторські права.

Знати свою аудиторію
і вміти комунікувати
з нею


У сучасному світі практично неможливо збудувати успішний бізнес без власного сайту та активних соцмереж. А почати варто з маркетингової стратегії – не пропустіть практичне заняття п’ятого модулю від експертки Ірини Горбунової. Разом з Іриною ви зможете розробити стратегію для свого проекту. Олег Томін, власник і креативний директор агентства Bart&Fink, розповість більше про цільову аудиторію, tone-of-voice та інші нюанси комунікації бренду.

Ще одна важлива лекція – запуск рекламних кампаній та оцінка їхньої ефективності від експерта Слави Бардаченка. А фотографка і фудстилістка Оксана Сибидло допоможе розібратися з красивими фото для Instagram бренду.


«ЛАВКА ТРАДИЦІЙ» – проект підтримки та розвитку українських виробників. Це натуральні продукти, виготовлені за авторськими рецептами. Для їхнього виробництва використовують локальні інгредієнти, вирощені або отримані завдяки ручній праці. Продукцію «Лавки Традицій» можна придбати в супермаркетах «Сільпо» та делікатес-маркетах Le Silpo.


Матеріал підготовлено за підтримки