Шостий фестиваль кіно «Київський тиждень критики», а також традиційне вручення премії «Кіноколо» відбудуться з 20 до 26 жовтня в кінотеатрі «Жовтень», попри повномасштабну війну в Україні. Фестиваль уже оголосив українську, українсько-британську, міжнародну та ретроспективну програми.

Цьогоріч міжнародна програма включає сім фільмів. Відкриває серію показів другий фільм Рубена Естлунда «Трикутник смутку», що отримав «Золоту пальмову гілку» Каннського кінофестивалю (першим був «Квадрат» 2017 року).

У новому фільмі Естлунд іронізує із суспільної еліти: сюжет розгортається довкола розкішного круїзу та його пасажирів-багатіїв. Їхнє безтурботне життя змінюють несподівані обставини.

Серед хедлайнерів фестивалю – стрічка «Фільм письменниці» Хона Сан Су, яка отримала «Срібного ведмедя» Берлінале. Це мінімалістична чорно-біла картина про письменницю у творчій кризі. Вона рушає в подорож, де з нею трапляються низка випадкових зустрічей, що підштовхують героїню до створення власного фільму.

Також показуватимуть драму Джеймса Ґрея «Час Армагеддону» з Ентоні Гопкінсом, Енн Гетевей і Джеремі Стронгом. Це історія дорослішання та нерівності двох однокласників.

До міжнародної програми також увійшли:

  • Найкраща акторська робота програми «Особливий погляд» Каннського кінофестивалю – «Корсет» Марі Клютцер. Фільм розповідає про австрійську імператрицю Сісі (її грає люксембурзька акторка Вікі Кріпс із «Примарної нитки» Пола Томаса Андерсона). Імператриця «кидає виклик своєму віку, щоб вступити в боротьбу за образ законодавиці моди»
  • Ще одна прем’єра програми «Особливий погляд» – драма «Земля Бога» Глінура Палмассона. Події стрічки розгортаються в 19 столітті. Молодий священник вирушає на віддалений острів, де прагне створити церкву.
  • Фільм «Мовчазні двійнята» Аґнєшки Смочиньскої, що також показували в Каннах. Він розповідає реальну історію сестер Ґіббонс, які закрились від жорстокого світу та перервали будь-яку комунікацію з ним, спілкуючись тільки між собою
  • Мелодрама «Одного чудового ранку» Мії Хансен-Льове (премія Label Europa Cinemas у Каннах). Леа Сейду тут зіграла молоду жінку, яка турбується про дочку та батька зі складною дегенеративною хворобою.

До ретроспективної програми Gamechangers увійшли п’ять фільмів та один спеціальний показ. Цьогоріч програма присвячена фільмам, режисерам і режисеркам, які змусили світ по-іншому подивитися на кіно своїх країн: «Представлені стрічки свого часу «змінили гру», вписали у великий світ кіно Іран, Тайвань, Данію, Нову Зеландію та Румунію», – коментують організатори.

«2022-й стає роком фундаментального зламу – не лише в Україні, але й у цілому світі. І ми в цьому процесі не є об'єктами або пасивними спостерігачами. Ми є тими, хто змінює правила гри. Тож цьогоріч наша ретроспективна програма натхненна Україною як gamechanger», – додає кураторка фестивалю Дар’я Бадьйор.

  • Фільм «Свято» (1998) данського режисера Томаса Вінтерберґа («Ще по одній») про скандал у великій заможній родині, який отримав приз у журі Канн. Це перша картина, знята за правилами «Догми 95» — натуралістичного авангардного напряму, що передбачав відмову від спецефектів, традиційного світла й монтажу та фокусувався на сюжеті й акторській грі.
  • Стрічка-володар чотирьох «Оскарів», яка відкрила для заходу тайванський кінематограф – «Тигр, що підкрадається, дракон, що зачаївся» (2000) від Енґа Лі («Горбата гора», «Життя Пі»).
  • «Піаніно» (1993) від авторки нещодавнього хіта «У руках пса» Джейн Кемпіон. Цю стрічку називають проривом новозеландського кіно, вона має три нагороди «Оскар». Події фільму стрічки розгортаються у вікторіанську епоху довкола шотландки, яку батько продає чоловіку в Новій Зеландії.
  • Єдина «Золота пальмова гілка» румунського повнометражного кіно – «4 місяці, 3 тижні і 2 дні» (2007) Крістіана Мунджіу. За сюжетом картини, молода дівчина з небажаною вагітністю стикається з тоталітарними законами режиму, але цей режим уже близький до свого краху.
  • «Смак вишні» (1997) іранського режисера Аббаса Кіаростамі. Стрічка неореалістичної хвилі розповідає про чоловіка, який замислив учинити самогубство й тепер шукає помічника, щоби той його закопав.

Спецпоказ Київського тижня критики присвятили пам’яті режисера Жана-Люка Ґодара. Показуватимуть його фільм «Ім'я: Кармен» 1983 року, що має «Золотого лева» Венеційського кінофестивалю. За сюжетом, молода авантюристка очолює злочинну банду та готує пограбування банку.

Окрім добірок міжнародних хітів і культової ретроспективи, на Київському тижні критики відбудуться прем’єри трьох українських фільмів («Клондайк» Марини Ер Горбач, «Бачення метелика» Максима Наконечного та «Цензорка», копродукція України, Словаччини й Чехії).

До фестивальної програми «Фокус: Україна – Велика Британія» ввійшли шість фільмів, серед яких: воєнна драма «Відблиск» Валентина Васяновича, дебютний ігровий повний метр режисера Дмитра Сухолиткого-Собчука «Памфір» і підліткова драма режисерки Ірини Цілик «Я і Фелікс», а також три британські стрічки.

Крім того, на Київському тижні критики буде ще одна ретроспективна програма – «Історія української комедії». Її створили спільно з «Довженко-Центром». Детальніше ознайомитися з програмою можна тут.

Придбати квитки й абонементи на Київський тиждень критики можна за посиланням.