Нове покоління формує нові звички. Ті, хто не так давно керувався гаслом «sex, drugs, rock’n’roll», вже стають бабусями та дідусями. На арену виходять міленіали – найбільша частина населення, що працює. Завдяки їм модна індустрія змінює фокус, а виробники починають турбуватися про довкілля. Нове покоління диктує нові правила, і насправді, хочемо ми того чи ні, ми вже давно живемо відповідно до них.

The Village Україна разом з «Кока-Кола Україна» розповідають про 10 звичок нового покоління, які вже стали загальною нормою та змінюють наше життя.

Замовляти готову їжу,
а не готувати

Визнаємо, регулярні сімейні застілля у форматі двадцяти страв від мами відходять в минуле – вінегрет, картоплю та оселедець під шубою тепер можна купити в супермаркеті. А на випадок гострого бажання самостійно приготувати романтичну вечерю як профі можна скористатися доставкою необхідних продуктів з магазину.

Чому так? Час – це гроші, і ми не готові щоденно витрачати кілька годин на приготування вишуканих страв. Тепер практичніше витрачати вільний час на саморозвиток та кар’єру. А отримавши за це гроші, замовити собі щось смачне – їжу з улюбленого закладу з доставкою додому. Зверніть увагу, скільки доставок їжі запустили за останні півроку. Крім того, повноцінна кухня вдома для багатьох стала рудиментом – від цього просто відмовляються.

Читати
етикетки
і споживати відповідально

Спочатку було авокадо, після нього чіа з кіноа, а потім і решта харчових трендів. Ми разом з міленіалами усвідомили, що ми – це те, що ми їмо. Тому і стали прискіпливими до вибору товарів: навчилися аналізувати склад, розрізняти компоненти та читати позначки на упаковці. І ми приділяємо більше часу покупкам, аби з величезної кількості обрати найкраще.

Яскрава стильна упаковка – це вже не єдине, що змушує нас донести продукт до каси. Насамперед товар-переможець має бути зі зрозумілою етикеткою: повний склад продукту, кінцевий термін використання, умови зберігання та країна походження. Вагомий бонус – коли виробник зазначає кількість інгредієнтів в одній порції. Це економить час і допомагає визначити свою добову норму споживання продукту.

Товар-переможець має бути зі зрозумілою етикеткою: повний склад продукту, кінцевий термін використання, умови зберігання та країна походження.

Обирати товари в упаковці,
що переробляється

Сусіди об’єднуються та відкривають громадські центри сортування відходів. Молоді дизайнери створюють колекції з перероблених тканин, а місцеві активісти запускають безкоштовні додатки-підказки для полегшення сортування відходів вдома. Гіганти мас-маркету підхоплюють тренд і започатковують екологічні ініціативи зі збору пластику чи прийому одягу на переробку.

Ми вже усвідомили, що Земля – наш спільний дім і йому потрібна наша допомога. Тому ми все частіше відмовляємося від поліетиленових пакетів і кладемо в рюкзак чи сумку улюблену авоську для покупок. А в супермаркеті вишукуємо не лише знижки, а й заповітний трикутник зі стрілками на упаковці – значок її переробки. Здається, вже серед ночі готові відповісти, що PET-пляшки, алюмінієві бляшанки та скло – переробляються.

Робити все
за допомогою смартфона

Ми – активні споживачі послуг і невеликі фанати розмов телефоном. Саме тому додатки на смартфоні стають усе популярнішими. За статистикою, лише у 2017 році було завантажено 197 мільярдів мобільних додатків, тоді як 2015-го 50 мільярдів. Звісно, адже вони економлять час, нерви та допомагають уникнути зайвих комунікацій.

Діджиталізація усіх процесів – новий чорний. Смартфон – це вже продовження руки. Телефон допоможе записатися до лікаря, у салон краси, купити квитки, забронювати житло в іншій країні, обрати товари та розплатитися за них. Тепер навіть на вирішення побутових проблем не потрібно витрачати час – усе можна зробити з телефона і в режимі «на ходу».

Діджиталізація усіх процесів – новий чорний. Смартфон – це вже продовження руки.

Купувати товари
місцевих виробників

По-перше, ми прагнемо розвивати економіку своєї країни. По-друге, хочемо отримувати унікальний та якісний продукт. Згідно з дослідженнями, до 88% українців віддають перевагу локальним товарам у продуктових категоріях. Також із 2014 року простежується стрімкий розвиток українських брендів одягу, аксесуарів і товарів для дому, які насправді популярні далеко за межами країни.

З іншого боку, світові гіганти реагують на цей тренд та адаптуються до локальних ринків: відкривають філіали свого виробництва, створюють нові смаки та моделі, враховуючи вподобання місцевих споживачів.

Орендувати,
а не купувати

Світ повний можливостей, які змушують нас відтягувати фінальне рішення про вагому покупку, наприклад, власного житла. Адже можна винаймати квартири в різних містах чи навіть країнах і побачити світ – інвестувати у враження. Крім того, ми відійшли від ідеї, що в певному віці «повинні» володіти власним майном. Це не головна ознака кар’єрного успіху.

Те саме з машинами – простіше пересуватися на таксі, ніж витрачати ті ж гроші плюс нерви на утримання власного автомобіля. Для тих, хто не хоче залежати від рівня завантаженості водіїв служб таксі, є сервіси каршерінгу: похвилинний GetmanCar, Mobilecar, SizeCar, а також компанії оренди електромобілів. Вибір величезний.

Можна винаймати квартири у різних містах чи навіть країнах та побачити світ – інвестувати у враження.

Адаптуватися та постійно вчитись нового

Адаптивність – основна перевага нашого покоління, адже хто знає, чи існуватиме наша професія через 7-10 років.

Був музикантом, став айтішником. Був фінансистом, став письменником. Удень працюєш, увечері ведеш блог. Ми все більше випробовуємо себе у різних сферах. Ми не припиняємо вчитися нового, тому освітніх програм стає дедалі більше. На відміну від своїх батьків, які працювали по 20 років на одному місці, ми не боїмося змінювати не лише місце роботи, а й сферу діяльності. Адаптивність – основна перевага нашого часу, адже хто знає, чи існуватиме наша професія через 7-10 років.

У зв’язку з цим з’явився новий тренд edutainment, тобто education+entertainment – навчання з метою розважитись. Щодня на ринку з’являються нові курси, тренінги, воркшопи, майстер-класи та лекції. І для представника нового покоління відвідувати подібні заходи вже стало такою буденністю, як похід у кав’ярню.

Купувати менше,
але якісне

Для самовираження вже не потрібно купувати кожного сезону ультрамодну річ, що проживе лише півроку.

Епоха консюмеризму завершується. На зміну гардеробним кімнатам на 100 квадратних метрів прийшли капсульні гардероби, що вміщуються на одній полиці: невелика кількість речей, які ідеально поєднується між собою. Мода на багатошаровість, оверсайз та повернення у 90-ті лише сприяє цьому. Навчитися майстерно сформувати базовий гардероб можна за допомогою незліченних книжок, відеоуроків, майстер-класів та Youtube-роликів.

Ми почали заробляти більше – і тепер можемо дозволити собі більше. Проте відповідальне споживання, якого ми всі прагнемо, підштовхує нас жити за принципом «менше, але краще». Тепер ставки роблять на якість, а не на кількість. Для самовираження вже не потрібно купувати кожного сезону ультрамодну річ, що проживе лише півроку.

Працювати без кордонів та обмежень

Швидкий інтернет, фріланс, безвіз і нові діджитал-професії – тепер для нас нормально поїхати на кілька місяців зимувати у теплі краї, не забуваючи про дедлайни. З пристрасною любов’ю до подорожей, що простежується у покоління міленіалів, інакше просто не може бути. Ми знаходимо замовників за кордоном або самі працюємо з кав’ярень Берліна та орендованих квартир Копенгагена. Звичка працювати без кордонів відкриває багато можливостей для нового покоління «цифрових кочівників» і гармонійно поєднується з іншими звичками: не купувати власну нерухомість і бути адаптивними у плані кар’єри.

Для цього вже навіть є свій термін – workation, або ж поєднання роботи з відпочинком. Світові роботодавці реагують на це та все частіше пропонують вільний графік і можливість працювати дистанційно.

Звичка роботи без кордонів відкриває багато можливостей для нового покоління «цифрових кочівників»

Починати власний бізнес

Коли міленіали не знаходять те, що хочуть, вони створюють це самі. Хочеш квадратний бетонний горщик – започаткуй бренд квадратних бетонних горщиків. Не любиш мити холодильник – створи клінінг-сервіс для холодильників. Активний розвиток бізнесу серед молоді цього року вивів Україну у топ-40 країн за кількістю стартапів у рейтингу дослідницького центру стартап-екосистем світу StartupBlink. Лише в Києві дослідники нарахували 321 новий проект. А міжнародні інвестиції у сферу молодого українського бізнесу перевищили 300 мільйонів доларів.

Ми сміливі та готові працювати заради задоволення і створення чогось корисного. Схильні ризикувати та міняти офіційне працевлаштування в офісі на власний проект. Ми рішучі, принципові, тому наші звички змінюють світ, змінюють бізнес та ведуть за собою інші покоління.

Етикетка – це як паспорт продукту, що містить усю важливу інформацію. Детально вивчайте її, аби знати, що ви купуєте. На новій етикетці Сoca-Cola Zero є повний склад напою, його поживна цінність, добова норма споживання та код переробки. Ця інформація допомагає більш свідомо обирати продукт у магазині.

Одягни банку – склади етикетку

Game section

Ура, банка одягнута!

Читайте етикетку перед покупкою, завжди.

Матеріал підготовлено за підтримки

Щоб сторінка завантажувалася коректно, рекомендуємо відімкнути Adblock у браузері.

Тексты для буллетов (этот блок видно только в редакторе)

Coca-Cola першою в Україні почала маркувати етикетку з вказанням відсотоку різних інгредієнтів від добової норми в одній порції. Зелений блок – це низький вміст, жовтий – середній, червоний рекомендує обмежене вживання.

Coca-Cola завжди використовує код переробки на своїх товарах, що полегшує сортування. Наприклад, позначка Alu 41 на банці Coca-Cola Zero показує, що це алюміній, який можна переробити без втрати властивостей.

У всьому світі Coca-Cola випускає понад 4000 видів напоїв під більш ніж 500 брендами й продається у 208 країнах.

Тексты для буллетов (этот блок видно только в редакторе)