Одеська дизайнерка нижньої білизни ALLA FRENKEL випустила свою першу колекцію для дітей. На сторінці бренду в Instagram опублікували фотозйомку нової колекції «нижньої білизни для дітей преміум-класу», яка викликала дискусію щодо об’єктивації тіла дівчат, які брали участь у фотосесії. «Тепер юні леді можуть дозволити собі вишукану, елегантну нижню білизну», – пише бренд. 20 жовтня лінію білизни презентують у рамках Odessa Fashion Week.

Редакція The Village Україна з’ясовує позиції щодо фотосесії спідньої білизни для дітей. Дизайнерка Алла Френкель відмовилася коментувати колекцію та зйомку.


Заріна Семенюк

організаторка Odessa Fashion Week

Алла Френкель вперше підготувала колекцію білизни саме для дітей. Те, що вийшло з фотосесії – дуже красиво. І діти, і батьки залишилися задоволеними. Мені здається, це мрія кожної мами, щоб дитина одягалася саме в такий одяг. Для нас важливо, щоб у колекції була єдина концепція. Головне – концептуальність, і в Алли Френкель ця концептуальність є. Рівень колекції теж відповідний. Ми знаємо Аллу Френкель дуже давно. І раді, що вона бере участь в Odessa Fashion Week та вперше презентує дитячу колекцію саме на нашому подіумі. Для нас це честь.


Даша Зарівна

засновниця Vector та Charitum, колишня шеф-редактора L’Officiel Online, має доньку 7 років

Як колишня редакторка глянцю вважаю, що стиліст зйомки в гонитві за «чіпляючою» картинкою конкретно так перейшов межу. Адже, по суті, він відповідає за картинку, а завдання фотографа – просто зафіксувати її. Світло паршиво виставлено, і все дуже погано.

Як керівниця соціального проекту Charitum, який неодноразово порушував гострі соціальні питання, вважаю, що об’єктивація дітей у рекламі – гранично цинічний і заборонений прийом. Як піарниця і видавчиня медіа я просто сподіваюся на те, що елементарне відчуття смаку і здоровий глузд перестануть бути рідкістю у сфері комунікацій в Україні. А як мама семирічної дівчинки я панікую, звісно: стільки нездорової нісенітниці навколо.


Анна санден

авторка, має доньку 12 років

Лоліті було 12 років. Вона спокусила Гумберта. Якщо вони хочуть створити плацдарм для подібних гумбертів – то їхня мета цілком досягнута такою зйомкою. Лоліти і Анжели («Краса по-американськи»). Це сумно. Не тільки тому, що це огидно за задумом. А тому, що моя дочка має повне право, побачивши подібну фотосесію, думати, що це круто. І я буду вкотре пояснювати їй, що в нашій системі координат – це пиздець. Яка ж погана нескінченність – об’єктивізація жінки з дитинства.


Олексій Тарасов

головний редактор Buro 24/7 Україна

Очевидно, що перший рефлекс, який виникає, коли дивишся на ці фото – засудити, заборонити, викликати «Нацдружину», щоб вони втрутилися і показали знахабнілим дизайнеру та фотографу, що про це думає суспільна мораль. Так, маленькі дівчата з дорослим макіяжем і зачісками – це дивно, хоча дитячі конкурси краси відбуваються тисячу років, а там і не таке показують. Так, мереживо на дітях видається не дуже доречним, хоча, якщо придивитися уважно, то все досить помірковано та пристойно. Чи схожі ці дівчата на куртизанок? Мабуть, так. Хотів би я, щоб так фотографували мою дочку? Мабуть, ні. Але у цих дітей є свої батьки, які знімки, мабуть, бачили, – ось нехай вони, а не громадськість, вирішують. Дозволено все, що не заборонено.


Сергій Васильєв

фотограф L’Officiel Hommes Ukraine

Я не дуже люблю знімати дітей, а в білизні навряд чи взагалі погодився б. Для мене це вульгарно, оскільки пози, локація, макіяж та корекція кольору – усе по-дорослому. Білизна тут на межі, тому треба було дивитися, щоб не переборщити, а тут всього по максимуму.


Євгенія Скібіна та Настя Івченко

засновниці Public Kitchen

Про цей бренд чуємо вперше, чесно кажучи, якщо упустити момент етичної складової, глобально бренд – ні про що.  А ще нам здається, що він був створений, аби витрачати багато грошей на антикризовий піар. Очевидно, якби бренд був міжнародним, це спричинило б скандал, від якого вони ніколи не відмилися б. Дуже хочеться цього більше ніколи не спостерігати.


Кріс Кулаковська

фотографиня

Я люблю натуральність у фотографії, особливо якщо це стосується дітей і сімейних зйомок. Тому не притаманні для дітей обрані фотографом і дизайнером «дорослі образи» і нафарбовані обличчя мені дуже не імпонують. Той самий одяг з тими самими дівчатами можна було подати дуже світло і чисто, без зайвого макіяжу. Я думаю, що метою цих людей було справді зробити зйомку більш подібну на фешн, але вони перетнули межу. Дуже шкода.

Знявши дівчат при вечірньому світлі десь на природі, з розпущеним волоссям, яке розвіває вітер, і помістивши їх в обставини, які для діток звичайні – вони могли б зробити хорошу історію дитячої безтурботності і відкритості до світу. А вийшла дуже сильна претензія, яка спостерігається як у позах, так і в поглядах. Залишивши той самий одяг і моделей, усе можна було зробити інакше. Одяг хороший, діти – прекрасні. Обрана стилістика, на жаль, – ні.


Фото: Анна Домбровська для ALLA Frenkel