В Україні створили серію коротких анімаційних відеороликів для батьків і вчителів, де пояснюють, що таке стрес, як із ним боротися і як потурбуватися про себе, щоби стати надійною опорою для дитини. Над проєктом працювали фахівці програми психосоціальної підтримки «Безпечний простір», ГО «Слова допомагають» і Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії.

Про що розповідають у роликах «Безпечного простору»

Дослідження свідчать, що війна значно погіршила психоемоційний стан дітей і підлітків в Україні, зросла кількість звернень по психологічну підтримку. Першими, хто стикається з проявами стресу в дітей, є батьки та вчителі, вони мають постійно підтримувати їх, зберігаючи власні ресурси.

 У першому відеоролику «Як підтримати дітей під час війни?» батькам, опікунам і вчителям розповідають про дієві способи, які допоможуть дітям опанувати стрес.

 Другий відеоролик «Як стрес впливає на навчання дитини?» пояснює фізіологію стресу в дітей, зокрема роль гормонів і їхню дію. 

 Третій відеоролик «Як дорослим подбати про себе?» команда проєкту наповнила практичними рекомендаціями та вправами для боротьби зі стресом саме для дорослих.   

 

 «Як говорити про складне, піклуватися про себе та підтримувати дітей? Ми створили мультфільми, щоб у цікавій формі донести основні підходи до розв’язання цих питань. Для щасливого зростання дитині потрібен надійний дорослий, який має ресурс і розуміє потреби дитини під час важких випробувань», – розповідає Оксана Залеська, психологиня та співавторка програми «Безпечний простір».

У чому полягає робота «БЕЗПЕЧНОГО ПРОСТОРУ»

Програма «Безпечний простір» – це програма психосоціальної підтримки для шкіл і дитячих садочків. У межах неї вчителів і шкільних психологів навчають надавати підтримку дітям із симптомами психосоціального стресу та травми, а також проводять профілактику вигорання.

 

 «За два роки повномасштабної війни до програми «Безпечний простір» уже приєдналися понад 2000 шкіл з усієї України. Програма надає вчителям практичні навички та знання, як подбати про емоційний стан учнів і власні ресурси»,– розповідає Сергій Богданов, керівник Центру психічного здоров’я Києво-Могилянської академії та співавтор програми «Безпечний простір».

Також у межах програми створили онлайн-курс про організацію безпечного психосоціального освітнього простору для вчителів і дітей на основі матеріалів-посібників за рекомендаціями МОН.

Стежити за новинами програми «Безпечний простір», Центру психічного здоров'я Києво-Могилянської академії та ГО «Слова допомагають» можна на сайті та сторінці у Facebook. З будь-яких питань пишіть на пошту [email protected]

Більше про програму «Безпечний простір»

 

Інформаційну кампанію «Слова допомагають» проводять у межах проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни», який реалізовують ГО «Слова допомагають» і фахівці Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії за підтримки Plan International. Проєкт фінансує Іспанське агентство міжнародного співробітництва та розвитку (AECID). Відеоролики відображають позицію авторів програми «Безпечний простір» і необовʼязково відображають позицію Plan International.

   

МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ «Безпечного простору»