«Укразалізниця» восени запустить два маршрути до Польщі й Чехії, які курсуватимуть євроколією, повідомляє голова правління Євген Лященко в інтервʼю «Інтерфакс-Україна».

Рейс Варшава – Рава-Руська – Брюховичі запустять у жовтні, а Чоп – Прага – у листопаді 2023 року. Для цього використовуватимуть рухомий склад сусідніх країн.

В «Укрзалізниці» пояснили, що для повноцінного маршруту зі Львова до Варшави потрібно модернізувати 54 кілометри євроколії на ділянці Рава-Руська – Брюховичі.

Крім того, планують розвивати маршрут Мостиська – Скнилів, що пролягатиме євроколією, а також переформатувати Львівський транспортний вузол як європейський залізничний хаб.

В «Укрзалізниці» також обговорюють сполучення євроколією з Румунією з боку Чернівців, а разом з оператором RegioJet працюють над пасажирським маршрутом Перемишль – Берлін – Ганновер.

Усі ці проєкти планують реалізувати в межах фінансування за програмою Connecting Europe Facility (CEF).

  

Рейс із Києва до Варшави був найпопулярнішим міжнародним потягом у 2022-му, кількість місць на маршруті вирішили збільшити. Через ажіотаж й активізацію перепродувачів у листопаді 2022-го УЗ перевела продаж квитків на цей напрямок винятково в онлайн-канали, а також обмежила кількість доступних для купівлі квитків в одні руки до чотирьох. Із березня за напрямком також збільшили кількість вагонів, однак і після цього попит залізничних квитків на Варшаву з Києва вдесятеро перевищував пропозицію.

Поки що польські залізничники пропускають за маршрутом Київ – Варшава лише спеціальні вагони «вужчого» габариту RIC, які мають тримісні купе. Повернення рейсу зі Львова до Варшави в «Укрзалізниці» анонсували 14 вересня.