Компанія Meta відповіла на найбільш поширені питання й пояснила свою позицію щодо модерації контенту про війну в Україні у Facebook й Instagram на онлайн-брифінгу для українських медіа, на якому був присутній представник The Village Україна. 

  • Дописи не видаляють лише тому, що на них багато разів поскаржилися

Контент не буде видалений автоматично лише тому, що на нього поскаржилися багато користувачів, наголошують у Meta. Якщо допис не порушує стандарти спільноти, його не видалятимуть незалежно від того, скільки скарг він отримає. І навпаки: навіть однієї скарги буде достатньо, якщо допис порушує правила.

  • Заблюрені зображення використовують, «щоб захистити людей»

«Іноді ми дозволяємо контент, що містить сцени насильства (з деякими обмеженнями), щоб привернути увагу людей до важливих проблем», – кажуть у Meta. Такі зображення розмивають, щоб убезпечити людей, яких можуть травмувати сцени насильства, відзначають у компанії.

«Ми не приховуємо правду, адже переглянути контент можливо, якщо клацнути по екрану», – додають представники Meta.

Водночас контент, який є «особливо жорстоким, шокуючим або садистським», видаляють.

  • Український контент не модерують з Росії

Український контент, який потребує мовної й культурної експертизи, перевіряють лише українські модератори. Ані модераторів, ані офісу в Росії компанія не має, кажуть представники Meta.

Загалом за модерацію контенту в Meta відповідають близько 15 тисяч людей. Команди розташовані по всьому світу в усіх основних часових поясах і можуть переглядати контент більш як 70 мовами, включно з українською, пояснюють у компанії.

У Meta кажуть, що правила спільноти побудовані так, що унеможливлюють їхню вільну інтерпретацію або суб’єктивність. Тому будь-які два модератори, які перевіряють один і той самий контент на відповідність правилам спільноти, ухвалюють щодо нього однакові рішення, запевняють у компанії. Щоб переконатися в цьому, щотижня проводять аудити.

  • Адаптована політика модерації контенту

У січні 2023-го в Мінцифри повідомили, що Meta розробила й ухвалила адаптовану політику модерації контенту для висвітлення війни. «Поступово це рішення починає діяти», – відзначали в міністерстві. Зокрема, Meta пообіцяла не блокувати контент про полк «Азов».


Редакція The Village Україна поставила представникам Meta запитання щодо того, як на модерацію контенту в українському Facebook під час повномасштабної війни впливає стратегічне рішення Meta про надання переваги контенту від користувачів, а не від медіа в стрічці Facebook. 

«Ми створили спеціальну команду з експертів із різних галузей, чиїм завданням є підтримувати українських користувачів, але водночас упевнитися, що ми не втручаємося в ситуацію. Ми впроваджуємо нові рішення для алгоритмів, беремо до уваги воєнний контекст. Ми цінуємо право користувачів на самовираження», – відповіла Катерина Крук, менеджерка з публічної політики Meta в Центральній і Східній Європі.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


З початку повномасштабного вторгнення соцмережі Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) почали масово обмежувати українських користувачів і приховувати їхні дописи про воєнні злочини РФ, через що міністр цифрової трансформації Михайло Федоров ще в липні 2022-го офіційно звернувся до компанії з листом, у якому закликав «підвищити якість модерування».

У жовтні 2022-го петиція, яка закликає президента України звернутися до керівників Google і Meta, набрала необхідні 25 тисяч голосів. Автори петиції писали, що скарги й дописи часто блокують, бо адміністратори, які їх розглядають, працюють у Росії.

У Meta спочатку планували не обмежувати заклики до насильства проти солдатів російських окупаційних військ і смерті Путіна й Лукашенка в Україні та ще більш як 10 країнах, але потім таку практику знову заборонили. «Це складні рішення. Обставини в Україні швидко змінюються. Ми намагаємося продумати всі наслідки й постійно переглядаємо наші вказівки», – коментували в компанії.

У січні 2022-го в Meta пообіцяли не блокувати контент про полк «Азов». У Мінцифри заявили, що домовилися про це з президентом з глобальної політики компанії Ніком Клеггом і віцепрезиденткою з питань політики модерування Монікою Біккерт під час саміту в Давосі. Крім того, Meta розробила адаптовану політику модерації контенту для висвітлення війни, яку впроваджуватимуть поступово, відзначали в Мінцифри.


Редакція The Village Україна розповідала, які правила діють у Meta щодо контенту, як уникнути блокування дописів про війну і що робити, щоб контент відновили.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі