Через будівництво однієї з ділянок Київської обхідної дороги можуть знищити 40 гектарів лісу, попереджає Українська природоохоронна група (UNCG).

За даними екологів, які вивчили проєкт будівництва КОД на ділянці між автодорогами М-07 Київ – Ковель і М-06 Київ – Чоп, 12 із 18 кілометрів дороги мають пройти по лісових масивах Київського та Клавдієвського лісгоспів.

«Планується вирубати щонайменше 42 тисяч дерев, – порахували в UNCG. – З урахуванням планованої ширини полотна (4 смуги * 3,75 метра = 15 метрів) і вимог ДБН щодо відстані найближчих дерев до полотна (9 метрів), ширина просіки, яку необхідно прорубати, становить не менше 33 метри. Отже, для прокладання 12 кілометрів дороги треба буде повністю знищити 40 гектарів лісу та боліт».

Проєкт Київської обхідної дороги. Зображення: «Укравтодор»

В організації запропонували альтернативний варіант маршруту – використати трасу між автодорогами Київ – Чоп і Київ – Ковель, яка починається в Калинівці, проходить через Макарів і завершується в Бородянці.

Проєктована ділянка (справа) й альтернатива від UNCG (зліва)

«Її можна розширити, побудувавши обходи населених пунктів. Водночас нові ділянки пройдуть переважно полями, із мінімальною шкодою для лісу та біорізноманіття», – зазначили екологи.


Київська обхідна дорога (КОД) передбачає спорудження так званого «напівкільця» навколо Києва загальною протяжністю близько майже 150 кілометрів. Проєкт має вивести транзитні потоки за межі Києва та розвантажити дороги міста.

КОД має з’єднати автомобільні дороги М-07 Київ Ковель, М-06 Київ Чоп, М-05 Київ Одеса та Н-01 Київ Знам’янка, Н-08 Бориспіль Маріуполь і М-03 Київ – Харків та обхід міста Бровари.

Наразі перші дві ділянки дороги проєктуються, у березні 2021 року оголосили тендер на проєктування ще двох ділянок. Будівництво першої ділянки дороги планують почати у 2021 році, а закінчити проєкт у 2025-му. Вартість будівництва дороги оцінюють у 3 мільярдів доларів.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі