Нову Київську обхідну дорогу (КОД), яка пролягатиме навколо Києва, планують побудувати до 2025 року за державною програмою «Велике будівництво». Проєкт 12 серпня представили в Офісі Президента.

Нову дорогу хочуть будувати напівкільцем, вона матиме загальну протяжність майже 150 кілометрів. Сполучить між собою такі великі міста під Києвом: Ірпінь, Ворзель, Васильків, Обухів, Українку, Бориспіль і Бровари. Планується також будівництво одного мосту через Дніпро (біля Українки довжиною 25 кілометрів).

Навіщо вона:

Вона потрібна, щоб розвантажити транзит транспорту через Київ – він має стати зручнішим, швидшим і зменшить кількість заторів у місті. Щодня через Київ проїжджає близько 600 тисяч авто, із них 40 % — проїздом, пояснюють в ОП.

Проєкт Київської обхідної дороги / ОП

Додають, що чинна Кільцева дорога (яка досі недобудована) сконструйована як міська вулиця, до того ж оточена спальними районами. Вона не справляється з трафіком, який є на сьогодні та часто руйнується. «Щодня цією дорогою їздять ще й десятки тисяч легкових автомобілів і громадський транспорт. Через це дорога постійно руйнується, у повітря потрапляє багато шкідливих викидів, а навколишні райони зазнають великого шумового впливу».

Скільки коштує:

Загальна вартість будівництва КОД становить 85 мільярдів гривень: проєкт розрахований на 5–6 років, якщо фінансування надходитиме вчасно.

Тендер на будівництво першої ділянки (коштуватиме 12 мільярдів гривень, а будувати її планують з початку 2021 року) оголосили вже: вона з’єднає траси Київ — Чоп та Київ — Одеса.

Гроші планують залучати з інвестиції: міжнародних фінансових установ і приватних інвесторів.

Що зможе дати:

Нова дорога зможе перейняти на себе до 70% вантажного транспорту: щодня дорогою зможуть їздити до 300 тисяч автівок, у час пік на окремих ділянках трафік становитиме понад 70 тисяч. Також КОД зможе скоротити час проїзду через Київ на близько 40–60 хвилин.

Проєкт Великої кільцевої автомобільної дороги / КМДА

 Ще один проєкт транзитної дороги довкола Києва представили в КМДА в січні – Великої кільцевої автомобільної дороги. Вона мала оточити столицю повністю, включала три мости, а реалізувати її мала китайська компанія. Що з проєктом зараз, не відомо.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

Обкладинка: КМДА