Гумор і жарти вважають прийнятними в комунікаціях брендів під час війни 58% українців, свідчать результати опитування компанії Gradus Research.

Дослідники показали респондентам 150 роликів брендів, які демонстрували в українських каналах комунікації від початку повномасштабного вторгнення РФ, і запитали, чи доречним було згадування у рекламних матеріалах тих чи інших контекстів.

Серед самих комунікаційників використання жартів та гумору в рекламі під час війни вважають доречним 61% спеціалістів.

Водночас жарти – одна з двох найбільш небезпечних категорій в комунікаціях під час війни разом із зображенням святкування, відзначають дослідники. А проте, якщо ідеться про святкування у близькому родинному колі, таку картинку споживачі сприймають нормально, кажуть у Gradus Research.

Попри те, що жарти та святкування – найменш безпечні для застосування категорії, українська аудиторія виявляє потребу і в такому контенті, додають соціологи. У споживачів є великий запит на радісні емоції та позитив, водночас не обов'язково у контексті святкування чи жартів, відзначає соціологиня і директорка Gradus Research Євгенія Близнюк.

«Гумор залишається національним антидотом від стресу, а бренди озвучують думку про те, що якщо люди продовжують жартувати у соцмережах і робити меми, це означає, що їм теж можна це робити, лише з певною обережністю», коментують у Gradus Research.

Найбільш доречним контекстом у комунікаціях брендів під час війни українці вважають теми сім'ї та волонтерства, вони впливають на людей заспокійливо і позитивно в емоційному плані, свідчать результати дослідження.

Самі ж маркетологи тему сім’ї відносять до ризикових через побоювання, що вона може травмувати частину аудиторії.

Згадування благодійності чи ЗСУ віднесли до прийнятних контекстів. Водночас ці теми виявилися найменш емоційно зарядженими для респондентів, тобто вони не провокують включеність чи прояв емпатії в аудиторії, кажуть дослідники.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Майже половина українців обирає бренди з огляду на їхню політичну позицію, позицію щодо підтримки армії, мову спілкування чи факт співпраці з РФ, свідчать результати опитування Gradus Research.


У березні 2023-го в Україні зареєстрували законопроєкт, який пропонує заборонити використання символів війни у рекламі. Так автори законопроєкту хочуть запобігти появі торговельних марок, як-от «Героїчна Буча Комбуча» чи насіння редису «Азовсталь».

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі