28% малого й середнього бізнесу розширилися на роботу за кордоном після 24 лютого, із них 16% розпочали закордонні продажі до повномасштабної війни, 12% – після її початку, ідеться в дослідженні Mastercard SME Index, проведеного компанією Gradus на замовлення Mastercard.

Також 21% планують у майбутньому почати працювати на закордонного споживача.

Серед країн-лідерів для продажу українських товарів і послуг за кордоном – США (30%), Польща (27%), Німеччина (13%), Велика Британія (10%), Литва (10%) і Канада (10%).

«Потенційним українським бестселером» за кордоном, тобто тим, що матиме найбільший попит, половина підприємців (49%) вважають ІТ-послуги, а також дизайнерський одяг, крафтові продукти й прикраси, зокрема ювелірні (28%, 26% і 23% відповідно).

Бар’єрами, які заважають вийти на іноземні ринки, середній і малий бізнес називає нестачу фінансових ресурсів (29%), профільних знань (27%) і брак виробничих потужностей (12%). Серед головних потреб підприємці відзначають нестачу нових замовлень і ринків збуту (56%), коштів на розвиток (33%) і необхідність допомоги з логістикою (23%).

Дослідження проводили онлайн у червні, у ньому взяли участь більше 300 респондентів, які є власниками малого й середнього бізнесу у 20 областях України.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Також половина підприємців України вважає, що на відновлення бізнесу після війни піде від одного до трьох років.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі