МВС і МОЗ запустили пілотний проєкт неголосового виклику бригади екстреної допомоги.

Викликати швидку допомогу можна через SMS або відеовикликом на номер 112. Відеовиклики опрацьовуватимуть оператори, які володіють жестовою мовою. Проєкт запровадили, щоб забезпечити доступ до виклику бригади екстреної допомоги для людей із порушеннями слуху й мовлення.

Також послуга корисна для тих, хто не спілкується або погано володіє українською мовою, через що не може в телефонній розмові швидко й чітко пояснити причину виклику.

«Безбар’єрність часто помилково асоціюється лише з подоланням фізичних перешкод – облаштуванням пандусів і підіймачів. Насправді ж це поняття значно ширше, яке впливає на кожного з нас і часто ховається в дрібницях», – зазначають у МОЗ.

Єдиний номер екстреної допомоги 112 запровадять до 2025 року. Сервіси служби 112 наразі доступні для мешканців Києва, Київської, Житомирської, Вінницької, Львівської, Черкаської й Чернігівської областей.

Ініціативу запустили в межах запровадження єдиної лінії допомоги, до якої ввійдуть усі екстренні служби (101, 102, 103, 104). Створення й упровадження системи 112 також є одним із зобов’язань у межах угоди про асоціацію з Європейським Союзом, а також у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні.

 

Дерусифікувати жестову мову планують в Україні. Українську жестову мову хочуть зробити доступною й зрозумілою для людей із порушеннями слуху, а також досягнути європейських стандартів. Жестову мову дерусифікують експерти, носії мови й науковці під патронатом Українського товариства глухих.