Тренд сучасності, який хочеться перетворити на щоденний спосіб життя, – це турбота про екологію та свідоме споживання. Такий підхід допомагає витрачати менше, економити ресурси та отримувати більше користі від речей, які ми купуємо щодня.

Разом із «Кока-Кола Україна» ми підготували тест, який допоможе визначити рівень ваших знань про упаковку і підкаже, як свідомо обирати продукти в магазині.

1. Коли ви берете продукт з полиці супермаркету, на що звертаєте увагу передусім?

На торгову марку

На склад

На дизайн етикетки

Звісно, торгова марка може бути ознакою якості, а серед величезної кількості товарів нам легше обирати продукти знайомого бренду. Проте є важливіші фактори, на які варто звернути увагу насамперед. Зокрема це склад продукту та матеріал, з якого виробили упаковку.

Вірно! Спершу завжди перевіряйте склад продукту: що до нього входить, чи є алергени або речовини, які ви не вживаєте. Також чи підходить вам товар за харчовою та енергетичною цінністю. Це допомагає вираховувати добову норму калорій та поживних речовин.

Виробники часто змінюють дизайн етикетки, але не тільки для того, аби привернути увагу. Це допомагає розповісти про оновлення продукту чи певних його інгредієнтів. Але це не найважливіше – краще розпочніть зі складу.

Coca-Cola детально вказує склад своїх напоїв на етикетках. Тому ви можете бути певні, що сьогодні у вашій склянці. За допомогою оновленого дизайну етикетки Coca-Cola допомагає покупцям зробити більш усвідомлений вибір.

2. Чим ви керуєтесь, коли купуєте продукти в магазині?

Лише необхідне і нічого більше

На кілька тижнів наперед

Брати все, що є по акції

І це правильна тактика! Як би не підморгували знижки з полиць, завжди обирайте те, що вам дійсно потрібно. Адже те, чого так хотілося в магазині, може виявитися зайвим, зіпсуватись у вашому холодильнику і бути викинутим на смітник. Бережіть планету – купуйте стільки їжі, скільки зможете з’їсти за раз.

Закупи про запас – це, звісно, зручно. Проте існує велика вірогідність, що більшість товарів зіпсується та втратить свою поживну цінність. Це глобальна проблема, адже у світі щорічно викидається 1,3 млрд тонн їжі та втрачаються ресурси на вирощування чи приготування. Купуйте товари лише на кілька днів: контролюйте себе та зменшуйте кількість відходів.

А це, друзі, консюмеризм. Копійка, звісно, береже гривню, але треба купувати не те, що дешево, а те, що потрібно. На знижках дуже легко купити зайві та неякісні продукти, що потім опиняться на смітнику. Тому краще поміркуйте: сьогодні ви на стороні примарних знижок чи екології?

3. Про що свідчить код переробки, вказаний на упаковці?

Вказує на тип пакувального матеріалу та можливість його повторної переробки

Показує, скільки грамів матеріалу міститься в упаковці

Показує, скільки років необхідно для органічного розпаду матеріалу

Все вірно! Код переробки – це універсальна позначка того, що після вживання продукту упаковку можна переробити на щось нове. Завдяки коду ми можемо швидко ідентифікувати матеріал, з якого виготовили упаковку, та обрати правильний спосіб утилізації. Все просто!

Не зовсім. Звісно, експерти із вторинної сировини орієнтуються у властивостях різних типів упаковки. Проте код переробки на етикетці є загальною підказкою для сортувальника про склад упаковки і, відповідно, про те, що з нею можна зробити.

На жаль, ні. Код переробки вказує на склад упаковки та способи її утилізації. Але цифри органічного розпаду речовин корисно знати, аби надалі 10 разів подумати перед тим, як брати щось в упаковці, яка не підлягає переробці.

Coca-Cola завжди використовує код переробки на своїх товарах, що полегшує процес сортування. Наприклад, на банці Coca-Cola Zero є позначка Alu 41. Тобто банку виготовлено з алюмінію, який можна переробити без втрати властивостей матеріалу. Вам залишається лише сплюснути її і віднести на станцію прийому вторинної сировини.

4. У якому порядку розміщуються інгредієнти продукту на етикетці?

В алфавітному

У порядку зменшення частки інгредієнта в складі

Як подобається виробнику

Ні, так розміщують лише учнів у шкільному журналі. З етикеткою все працює, як у шерензі на фізкультурі – інгредієнти обов’язково вказуються в порядку зменшення їхньої кількості в продукті. І це міжнародний стандарт для всіх компаній.

Вірно! Існує єдине правило для всіх виробників у світі – інгредієнти на етикетці обов’язково повинні бути розміщені в порядку зменшення їхньої кількості в продукті.

Бренди, звісно, міряються силами та експерементують із етикетками. Проте склад продукту – це святе. Інгредієнти на етикетці обов’язково мають бути розміщені в порядку зменшення їхньої кількості у продукті й ніяк інакше.

Coca-Cola дотримується міжнародних стандартів та розміщує інгредієнти у складі від найбільшого до найменшого. Наприклад, у складі Coca-Cola Zero на першому місці стоїть питна вода з артезіанських свердловин. Тобто її в напої найбільше – 99%. Склад також свідчить, що напій виготовлено без консервантів та на основі натуральних ароматизаторів.

5. Який із цих значків означає, що упаковку можна переробити?

Чоловічок, що кидає щось у смітник

Зелена і біла стрілочки в кружечку

Трикутник зі стрілок

Насправді цей значок означає лише те, що папірець, обгортку, баночку або пляшку треба викидати у смітник, а не залишати на асфальті. Це просто нагадування для тих, хто забуває елементарні правила поведінки.

Цей знак ставлять на продукцію виробника, який сплатив податок на переробку та утилізацію сміття. Проте він не свідчить про те, що саме цю упаковку можна переробити. Значок з’явився в Німеччині в 1991 році й актуальний лише для країн Європи.

Бінго! Це знак вторинної переробки, який називають також «Петля Мебіуса». Означає, що упаковка товару цілком чи частково вироблена із вторинної сировини або ж придатна для наступної переробки. Деякі виробники уточнюють на упаковці відсоток вторинності. А в Німеччині на картонній упаковці можна зустріти фразу: «Якщо зробити мене пласкою, я стану макулатурою. Дякую».

6. Що означає кольорове маркування на етикетці?

Кольорові блоки інформують про кількість інгредієнтів в конкретній порції

Вказує, безпечний чи небезпечний продукт для життя

Просто так гарніше

Правда! Кольорові блоки на етикетці – не тільки для краси. Вони допомагають розрахувати, скільки конкретних інгредієнтів міститься в певній порцій продукту. Це зручно для розуміння, коли варто зупинитися та не тягнутися за черговою порцією.

Це був би, звісно, непоганий маркер, але небезпечні для життя продукти харчування взагалі заборонено продавати. Якщо ви десь на чорному ринку і є вірогідність купити щось, що може зашкодити вам, – навіть не намагайтесь відшукати там маркування.

Краса, звісно, страшна сила, але дизайн – це вже давно більше про функцію, аніж про форму. Тож у кольорових блоків на етикетці є спеціальне застосування. Вони містять дані про кількість інгредієнтів у конкретній порції: зелений вказує на низький вміст, жовтий – на середній (15% від добової норми), а червоний – на великий (продукт бажано вживати в обмежених кількостях).

Coca-Cola першою в Україні у 2018 році почала використовувати кольорове маркування на етикетці. Червоні, жовті та зелені блоки вказують на кількість інгредієнтів в конкретній порції. Зелений – це низький вміст речовини, жовтий – середній (15% від добової норми), а червоний – великий (бажано вживати в обмежених кількостях). Це допомагає контролювати споживання цукру та калорій.

7. Що таке ПЕТ?

Матеріал, пляшки з якого піддаються переробці

Маленька домашня тваринка

Матеріал, пляшки з якого не переробляються

Ура! ПЕТ-пляшки дійсно можна і потрібно переробляти. Перший крок переробки – сплюснути пляшку. Другий – віднести її до пункту прийому вторинної сировини. А третій крок вже зроблять за вас на станції сортування.

І це теж, тільки у перекладі з англійської. Але сьогодні ми граємо в екологів, а не в перекладачів, тож правильна відповідь – пляшки, що піддаються переробці. І механіка тут проста: сполосніть, сплюсніть та віднесіть пляшку на станцію сортування.

Ні, на щастя, ПЕТ-пляшки можна переробити і використати як вторсировину. Наприклад, з ПЕТ-пляшок виготовляють волокно, стрічки та нове пластикове пакування. Рекомендуємо в якості домашнього завдання вивчити маркування та завести друге відро для вторинної сировини. Це не складно!

8. Що робити з алюмінієвою банкою з-під напоїв після вживання?

Викинути у смітник

Зробити з неї попільничку

Промити, сплюснути та віддати на переробку

Непоганий план, але існує краще рішення. Можна наступити на неї ногою, зробити пласкою та віднести до пункту прийому вторсировини. Це не складно, чесно. Крім того, сортування та переробка упаковки дарує друге життя банці та економить ресурси планети.

Це називається апсайклінг – повторне використання предметів. Сам підхід апсайклінгу непотрібних предметів також рятує планету. Проте алюмінієву банку також можна (і треба) переробити – так вона отримає друге життя, безпечне для навколишнього середовища. Інакше куди дівати непотрібну бляшанку-попільничку?

Вірне рішення! Прості рухи, кілька хвилин – і планета усміхається тобі. Перетворіть сортування відходів на звичку та обирайте ті продукти, упаковкаяких піддається безпечній утилізації.

9. Який із цих продуктів є менш калорійним замінником цукру?

Аспартам

Молочний цукор лактоза

Мед

Здається, ви слідкуєте за кількістю цукру в раціоні та розбираєтеся в інгредієнтах. Це дійсно аспартам – підсолоджувач з низькою, порівнюючи із цукром, калорійністю. Так, один грам аспартаму містить близько 4 ккал.

Лактоза – це дійсно цукор, що міститься виключно в молочній продукції. Останнім часом багато говорять про те, що лактоза не є корисною, адже більшість дорослого населення Землі не спроможна її перетравити. Тому для створення солодких продуктів, що майже не містять калорій, використовують аспартам чи інші цукрозамінники.

Мед – це дійсно корисно, але не так низькокалорійно, як може здаватись. Своєю енергетичною цінністю він майже не поступається цукру – 304 ккал проти 380. Крім того, натуральний мед може бути алергеном для деяких споживачів, тож варто вживати його обережно.

Аспартам входить до складу Coca-Cola Zero, що майже не містить калорій. Напій на 99% складається з чистої артезіанської води та не містить цукру. Проте смаком не поступається своєму аналогу – класичній Coca-Cola.

Щоб побачити результат,
потрібно відповісти на всі питання тесту

Інформація на етикетці допомагає швидко зорієнтуватися у вмісті продукту та екологічності його упаковки. А це, зі свого боку, допомагає усвідомлено обирати продукти в магазині та уникати зайвих покупок. Бренд Coca-Cola дотримується філософії свідомого споживання та слідує міжнародним стандартам маркування напоїв.

Оновлена етикетка

Coca-Cola Zero це:

Матеріал підготовлено за підтримки

Щоб сторінка завантажувалася коректно, рекомендуємо відімкнути Adblock у браузері.

--- тексты буллетов ---

Coca-Cola Zero означає, що напій не містить цукру.

Відповідно до міжнародних стандартів, інгредієнти на етикетці вказані у порядку зменшення їхньої кількості в продукті.

Coca-Cola Zero на 99% складається з питної води і майже не містить калорій. Напій виготовлено без консервантів, на основі натуральних ароматизаторів.

Червоний, жовтий та зелений блоки – це дані про кількість інгредієнтів в конкретній порції. Зелений вказує на низький вміст, жовтий – на середній, червоний – на великий.

Coca-Cola першою в Україні у 2018 році запровадила етикетку з кольоровим маркуванням.

Код переробки на упаковці позначає, що це за матеріал і чи він піддається повторній переробці.

Алюмінієва банка – цінна вторинна сировина, під час її переробки не виділяються шкідливі речовини.

--- тексты буллетов ---