Новий формат «віртуального фудхолу» відкриває сервіс доставки Raketa. До початку весни компанія планує відкрити простір на Позняках, який об’єднуватиме вісім концепцій. Замовити їжу можна буде і для доставки, і на місці, оскільки в закладі передбачили близько 60 посадкових місць. Редакція The Village Україна першою анонсує Virtual Food Hall від Raketa.

 Раніше ми записували інтерв’ю з керівниками Raketa.

Візуаліазації: Balbek Bureau

Що таке Virtual Food Hall

Сервіси доставки їжі працюють у кількох форматах. По-перше – найбільш звичний формат, за якого доставляють страви користувачам від ресторанів-партнерів. По-друге – у форматі dark kitchen, запускаючи власні кухні, які обслуговують виключно доставку, не приймаючи гостей усередину закладу. По-третє – у форматі cloud kitchen, надаючи ресторанам-партнерам локації та потужності для обслуговування сегменту доставки.

«Віртуальний фудхол» описують як поєднання цих кількох форматів. «Це такий симбіоз форматів dark kitchen і cloud kitchen. Але ми пішли ще далі, додавши й формат фудхолу», – розповідає Юрій Смирнов, який відповідає за категорію dark kitchen у Raketa. «Ця система вже працює у США, але в Європі, наскільки нам відомо, її ще не застосували», – додає співзасновник Raketa Станіслав Дмитрик.

Користувачі зможуть замовити доставку з Virtual Food Hall або завітати до закладу та скуштувати страви на місці. Особливістю проєкту називають автоматизацію процесів: «Можна максимально швидко здійснити замовлення на планшеті, підійти до зони видачі й поїсти на місці чи забрати страви із собою додому». У Raketa уточнюють, що у фудхолі не буде окремих вікон замовлень і видачі – усі замовлення прийматимуть в одній точці через сенсорні екрани. На відміну від функціонала сервісів доставки, гості зможуть обирати в одному замовленні страви від різних ресторанів чи резидентів.

Візуалізація зали Virtual Food Hall від Balbek Bureau

Де відкриють формат

Raketa вважають, що центральна частина Києва перенасичена пропозиціями доставки з ресторанів, водночас лівий берег та інші спальні райони поки мають обмежений вибір. «Наше завдання – зробити так, щоби мешканці спальних районів отримали доступ до асортименту хороших ресторанів і широкого вибору страв. Ми візьмемо топових гравців із центру й перенесемо їх на лівий берег, щоби не доводилося у п’ятницю ввечері через затори їхати в центр», – коментує Смирнов.

Virtual Food Hall відкриють в окремій будівлі на вулиці Лариси Руденко біля станції метро «Позняки», він обслуговуватиме район Позняки – Осокорки – Харківський. За проєкт на 600 квадратних метрів і близько 60 посадкових місць відповідає команда архітектора Слави Балбека Balbek Bureau (Kyiv Food Market, Odesa Food Market). «Передусім у них є досвід запуску фудхолів. До того ж це амбітна команда, здатна задавати нові тренди для ринку», – пояснюють вибір дизайнерів у Raketa.

З огляду на формат для простору обрали стиль кіберпанку. «Ми хотіли створити бачення, який вигляд фудхол міг би мати за 50 років. У нас проривний проєкт, це було важливо зобразити у стилістиці», – каже співзасновник Станіслав Дмитрик.

Ключовою особливістю приміщення називають відкритість: хочуть зробити процеси на кухнях максимально прозорими, аби гості могли стежити за приготуванням їжі. «Із форматом dark kitchen пов’язано багато упереджень, бо люди не можуть спостерігати за тим, як готують їхні страви. Тож ми вирішили змінити цей стереотип», – каже Смирнов, який керує п’ятьма локаціями dark kitchen від Raketa.

Які формати будуть у фудхолі

Raketa фіналізує домовленості з рестораторами, тому список резидентів Virtual Food Hall на цьому етапі не розголошують. Але розповідають, що хочуть представити основні популярні категорії на зразок піци, бургерів, китайської кухні, суші, стритфуду та десертів. «Можемо сказати, що це буде топовий київський виробник десертів», – кажуть у сервісі.

На уточнення про формати співпраці відповідають, що у фудхолі можуть бути й власні проєкти Raketa, і сторонні гравці. «Ми повинні ухвалити внутрішнє рішення, віддати всі слоти партнерам чи залишити один-два під свої dark kitchen», – уточнює співзасновник Raketa Олексій Юхимчук. Додають, що ухвалюватимуть рішення з огляду на задоволення різних потреб аудиторії, також звертають увагу на швидкість видачі замовлень та цінову політику.

Що далі

Відкриття Virtual Food Hall планують на кінець лютого – початок березня. Проєкт вважають пілотним, за його прикладом хочуть відкривати нові заклади в інших районах Києва. Наступний «віртуальний фудхол» планують відкрити в Голосіївському районі. «Це дуже густонаселений район, де є великий запит на якісну їжу, але наразі з обмеженим вибором ресторанів», – кажуть у сервісі.

Для виходу на міжнародні ринки Raketa буде використовувати бренд Rocket

Окрім того, у грудні Raketa вийшла на перший закордонний ринок, почавши роботу на Кіпрі. Наступною країною в березні повинні стати Нідерланди, а до кінця 2021 року планують довести кількість ринків до десяти. Масштабувати в Європі планують і формат Virtual Food Hall.