Видання Variety склало рейтинг 50 найкращих бойовиків усіх часів.

Ось фільми, які увійшли в десятку найкращих:

 The Road Warrior («Воїн дороги»)

Сиквел фільму «Скажений Макс» від режисера Джорджа Міллера називають «одним із найбільш антиутопічних видовищ». Наприклад, буде епічна автомобільна погоня, коли вороги стрибають із одних автомобілів на інші. Мел Гібсон, він же Макс, одягнений у шкіру, тікає від панка Гумунгуса і його орди.

 «Міцний горішок» (Die Hard, 1988)

Брюс Вілліс намагається врятувати свою дружину від банди, яка видає себе за божевільних німецьких терористів: під час різдвяної вечірки вони захопили офісну вежу в Лос-Анджелесі. Вілліс – поліцейський, якого глядачі полюбили за те, що він «звичайний чоловік» на противагу «непереможній машині для вбивства».

 «На північ через північний захід» (North by Northwest, 1959)

Шпигунський трилер від Альфреда Гічкока укладачі рейтингу вважають «духовним прабатьком серії про Джеймса Бонда, який посіяв зерно всього сучасного бойовика». Кері Грант у ролі рекламного агента й «шпигуна» стоїть серед кукурудзяного поля й збирається випередити літак, але встигає і за любовною лінією разом із Євою Мері Сейнт.

 «Індіана Джонс: у пошуках втраченого ковчега» (Raiders of the Lost Ark, 1981)

Поки Гаррісон Форд (він же Хан Соло із «Зоряних війн») продовжує забирати в нацистів артефакти у 81 рік, можна згадати першу серію кіновсесвіту про археолога, який притягує до себе пригоди. Окрема роль – у дуету Стівена Спілберга й Джорджа Лукаса та партитури американського композитора Джона Вільямса.

 «Вихід дракона» (Enter the dragon, 1973)

Брюс Лі проникає у школу бойових мистецтв, під прикриттям якої діє наркобізнес. Глядач запам’ятав блискавичні удари, які Лі ставив сам (після досвіду з бойовиками у Гонконзі). Актор не побачив прем’єри стрічки, але посприяв тому, щоб фільми про бойові мистецтва вийшли за межі Китаю.

 «Французький зв’язковий» (The French Connection)

Двоє офіцерів, що займаються боротьбою з наркотиками, дізнаються, що до США приїжджає французький наркоторговець із великою партією героїну. Емоції за кермом і водіння на шаленій швидкості – все для того, щоб зловити злочинця, який прямує в наземному потязі метро.

 «Матриця» (The Matrix, 1999)

Це перша франшиза після «Зорних війн», як найближче підійшла до встановлення релігійного культу за власним образом, бо поціновувачі вхопилися за філософські елементи фільму, вважають укладачі рейтингу. Синтез «усього, від наукової фантастики кіберпанку до відеоігор і гонконгських бойовиків»: Кіану Рівз у образі Нео, який виходить за межі фізики й естетика від сестер (а тоді ще братів) Вачовскі.

 «Чужі» (Aliens, 1986)

Це сиквел до фільму Рідлі Скотта «Чужий», створений Джеймсом Кемероном, наукова фантастика та бойовик водночас. Сюжет описують як інтуїтивно й тематично насичений, що тримає в напрузі «з експертною точністю».

 «Сім самураїв» (Seven Samurai, 1954)

Акіра Куросава створив, на перший погляд, просту історію: група самураїв хоче захистити село від бандитів, і заради честі вони готові пожертвувати усім. Але «бездоганний темп» й «епічні екшн-сцени» встановили світовий стандарт для блокбастерів, поєднавши американський вестерн із історичною японською казкою.

 «Булліт» (Bullitt, 1968)

Швидкість автомобільної погоні взяла гору в фільмі, наче ніщо інше немає значення, кажуть автори рейтингу. Детектив переслідує злочинця до краю міста, і лише ця сцена триває майже 11 хвилин: стрічка взяла «Оскар» за найкращий монтаж.

Усі 50 найкращих бойовиків за версією Variety можна переглянути за посиланням.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі