Славське – це селище у Львівській області. У ньому та поряд із ним є відразу декілька вершин, де можна покататися на лижах і сноубордах. Основними є гори Тростян, Погар, Кремінь (траса «Політех»), Менчіл (Варшава). Поряд зі Славським, у селі Волосянка, розташований популярний гірськолижний курорт «Захар Беркут».

Це Ксюша Демченко, SEO спеціалістка MacPaw і викладачка Bazilik School. Уже другий рік поспіль Ксюша та ще п’ятеро її друзів зустрічають новорічні свята у Славському. Разом із Ксюшею розповідаємо, скільки коштує поїздка в Славське взимку та які розваги там можна спробувати.

Дорога

Другий рік поспіль ми з компанією друзів їздимо в Славське зустрічати Новий рік. Разом нас шість осіб. Їдемо всі разом на кілька днів. Цього разу відпочивали п’ять днів. Ми їхали двома машинами. Мені загалом без різниці їхати машиною чи потягом. Але цього разу однозначно було комфортніше їхати на авто. Із собою ми везли власне спорядження й купу їжі.

Ми виїхали о 7 ранку з Києва. Їхали через Львів, але в місті не зупинялися. В обід, десь о 14 чи 15 годині, ми вже були у Львові. Заїхали в Metro за продуктами й алкоголем. У нас були повні багажники. Тому не уявляю, як би ми їхали з такими сумками в потязі.

Славське

Мета: відсвяткувати Новий рік і відпочити

Кількість днів: 5

Десь близько 19 години ми вже були в Славському. Але сама дорога зайняла менше часу, оскільки на шопінг ми витратили десь півтори години, плюс, ще зупинялися поїсти.

Вартість поїздки великою мірою залежить від машини, зважаючи, на чому їдеш і з якою швидкістю. Ми порахували й вийшло, що на дорогу в нас пішло три баки бензину на одну машину. Це десь 6 тисяч гривень. Але нас було шестеро, тому суму ми ділили на всіх. Зрештою, десь вийшло так само, як і поїздка потягом.

Проживання

Ми завжди бронюємо будиночок через airbnb. Нам більше подобаються саме будиночки, ніж готелі. Хочеться локального експіеренсу та бути ближче до людей. Наприклад, щоб господар був місцевий, щоб міг щось цікаве розповісти. Від готелів ми втомлюємось і під час роботи. Тим паче, що майже кругом вони плюс-мінус стандартні.

Ми шукали будинок, який був би повністю наш. Важливо, щоб було три спальні, кухня та вітальня для того, щоб поїсти, пограти в настільні ігри. Також дуже важливо для компаній кілька санвузлів. Минулого року в нас він був один, і ми частенько стояли в черзі.

Ми жили в місцевого депутата. Він розповідав багато цікавого. Наприклад, те, що в Славському будуватимуть конкурента Буковеля – ще один гірськолижний курорт. Цей депутат, власне, займається проєктом курорту й розповів, що вже у 2023 році планують запустити першу трасу. Господарі нам у всьому допомагали. Наприклад, давали дрова, сіль, щітки для взуття. Усередині будиночок увесь оброблений деревом, запах класний, місцевий колорит. Нам дуже сподобалося.

За 5 ночей ми заплатили 30 тисяч гривень. Суму ділили на три пари. Тому вийшло по 10 тисяч гривень.

Важливо, що цього року будиночки розібрали набагато раніше, ніж минулого. Якщо тоді ми бронювали в листопаді та ще було з чого вибрати, то цього року вже десь 5 жовтня залишилося 3 чи 4 будинки. Мабуть, раніше більшість людей їздили закордон, а цьогоріч через локдаун не вийшло. Це й спричинило ажіотаж.

Транспорт

Ми були на власних машинах, тож місцевим транспортом не користувалися. Але там постійно їздять так звані «бобіки». Це такі високі машини. Вони можуть проїхати будь-якою трасою: і по льоду, і по снігу. «Бобіки» коштують приблизно 150 гривень за всіх пасажирів. Там можуть розміститися шестеро людей.

Ціна також залежить від відстані, але в середньому це 150 гривень.

Їжа

Ми готували самі. Накупили купу продуктів, і тому в закладах майже не харчувалися. На Новий рік наготували й потім, за традицією, ще три дні це все їли. Декілька разів виходили в кафешки. У нас ще з минулого року є улюблене місце – це ресторан «Лагуна». Там і готель, і ресторан. Ми його полюбили за лимонні настоянки.

Загалом ціни набагато менші, ніж у Буковелі. Наприклад, борщ коштує 58 гривень, деруни – 95 гривень, бограч – 96 гривень, узвар – 20 гривень. Усі настоянки – по 30 гривень.

Розваги

Цього року ми не каталися на трасах. Спорядження в нас було своє. Ми його привезли з собою. Планували покататися, але виявилося, що ця канатна дорога зламалася й люди кілька годин висіли в повітрі. Наступного дня ми вже не ризикнули ним підніматися, тому вирішили не кататися взагалі.

Ми розважалися на квадроциклах. В інстаграмі є сторінка Slavsktur, там можна замовити індивідуальні тури. Нас було п’ятеро й інструктор. Ми взяли в оренду квадроцикли на 2 години. Об’їздили дуже круті місця: гори, бездоріжжя, по снігу, по лісах і навіть річкою. Це було екстремально, але вражень купа.

Оренда квадроцикла коштує 700 гривень на годину. На одному поміщаються дві людини. Вийшло 1 400 гривень за дві години. Інструктор нам ще безкоштовно зняв відео на GoPro, ми залишилися дуже задоволені цією екскурсією.

Ще ходили в чани. Коштували вони 1000 гривень за годину на компанію. Ми звернулися за оголошенням і повелися на рекламу, яка була кругом. Завчасно не забронювали, треба було терміново й уже, тому й заплатили стільки. Але можна знайти дешевший варіант. Наприклад, та ж баня коштує приблизно 600 гривень за годину.

Оренда спорядження

У нас було своє. Але на місці є пункти оренди. Ціни коливаються від 50 до 140 гривень у середньому. Тут можна глянути всі пропозиції в Славському.

Скіпаси

Редакція The Village Україна написала детальний матеріал із цінами на скіпаси на гірськолижних курортах України, зокрема в Славському. У середньому ціна за три години становить 500 гривень у будні та 600 на вихідні. За повний день треба заплатити 700 гривень у будні та 800 гривень на вихідні.

Славське: плюси й мінуси

У Славському дуже красиво. Місцями краще, ніж у Буковелі. Наприклад, гори в комплексі «Захар Беркут» місцями вищі, ніж ті, що в Буковелі. Ялинок нема, а тому відкриваються розкішні краєвиди.

Але в Буковелі завжди ідеальні траси, бо там штучний сніг. А от у Славському все залежить від погоди. Скільки нападає снігу, стільки й буде.

Якщо його немає або мало, то траса буде з камінням і травою. Наприклад, цього року сніг випав 31 грудня. А 1 січня ще навіть не працювали бугелі.

Тому мінусів два: погода й бугелі. Туди потрібно їхати, тільки орієнтуючись на прогноз погоди. А бугелі – це радше мінус для тих, хто катається на бордах. З бордом не зовсім зручно ними підійматися. Не зручно, але не означає, що неможливо.