Комунальне підприємство «Київпастранс» відновило списання транспорту після більш ніж десятирічної перерви, але засекретило дані про рухомий склад через воєнний стан, помітив активіст і фахівець із питань міського транспорту порталу AllTransUa Іван Черниш.

За його словами, зараз на балансі «Київпастрансу» перебуває більше 600 тролейбусів та понад 1800 автобусів, але на лініях працює 254 тролейбуси та 354 автобуси.

Активіст каже, що списання старого транспорту справді потрібне, але натомість «Київпастранс» списує сучасні тролейбуси, які «ще нещодавно були на лінії». Як приклад активіст приводить низькопідлоговий тролейбус № 1918 із сучасною системою керування, який випустили в 2007 році, який працював на лінії до жовтня 2021 року і був у справному стані, але в 2023 році його списали з утилізацією.

«Доволі дивним виглядає прохання Кличка надати гуманітарну допомогу у вигляді автобусів початку 2000 років випуску в той час, як підприємство поспіхом списує тролейбуси 2007 року випуску», – коментує Іван Черниш.

Крім того, активіст вважає, що засекречення даних про списання транспорту під час воєнного стану – це скоріше нагода не надавати інформацію про списання міського транспорту, ніж безпекова необхідність.

«Хоча, враховуючи ситуацію, що склалась навколо метрополітену, їх побоювання цілком зрозумілі, але насправді бояться вони не ворога, а власну громаду, яка може нарешті починати задавати запитання і щодо деградації не тільки метрополітену, а й наземного транспорту», – додає Черниш.

 

У лютому 2023 року «Київпастранс» списав усі тролейбуси «Київ-12.03», які ще могли курсувати, вважають активісти спільноти  «Пасажири Києва». Зокрема, вони наводять як приклад Будапешт, де курсують автобуси 1986 року випуску, а також Вінницю, де досі їздять радянські тролейбуси ЗіУ-682В.

Обкладинка й фото: Іван Черниш