У кошторисі «Київатодору» на реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу за 920 мільйонів гривень виявили завищені ціни будматеріалів, повідомляють «Наші гроші».

Відповідний кошторис розслідувачі отримали у своє розпорядження. Він не був оприлюднений під час тендеру в системі Prozorro, тому «Центр протидії корупції» подав запит на його розкриття.

Згідно з кошторисом, для реконструкції використали спеціальну смолу. Востаннє її використовували на торгах до початку повномасштабного вторгнення, коментують розслідувачі. За їхніми даними, у Польщі таку ж смолу продають у 2,5 раза дешевше, ніж оцінили в «Київавтодорі».

Під час розслідування виявили також використання асфальту за найвищою ціною в Україні. Це на 20–30% дорожче, якщо порівняти з цінами 2023 року, пояснюють у «Центрі протидії корупції».

Крім цього, вартість сталевої арматури в кошторисі є майже вдвічі більшою, ніж на ринку. Улітку 2023 року вона коштувала 30–35 тисяч за тонну, натомість «Київавтодор» погодився заплатити за неї 63 тисячі. 

За даними системи E-Data, станом на кінець лютого 2024 року «Київавтодор» заплатив одеській компанії «Росдорстрой», що проводить реконструкцію, 313 мільйонів із загальних 920 мільйонів гривень.

UPD: У відповіді «Київавтодор» зазначає, що проєктна документація, зокрема технічна і кошторисна частина, отримала позитивну оцінку експертів і була затверджена, коли її розробили у 2022-2023 роках. 

У підприємстві також коментують, що за результатами тендеру найнижчу ціну з реконструкції аварійного шляхопроводу надав підрядник ТОВ «Росдорстрой». Із ним у травні 2023 року уклали договір із динамічною ціною.

Роботи оплачують лише після експертизи актів виконаних робіт за ринковими цінами, які мають відповідати рекомендаціям «Національного інституту розвитку інфраструктури», додають у «Київавтодорі».

   

У червні 2023 року розпочали реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу. Його вирішили замінити на «новий і сучасний», однак за таким самим типом, відомим як «листок конюшини». Будівельні роботи мали завершити до кінця листопада, однак їх відтермінували через аварію, яка сталася під час монтажу мостових балок 30 вересня. Встановлені шість балок були пошкоджені й упали на проїжджу частину. Їх замінили за місяць, наприкінці жовтня, відновивши рух під мостом.

Київська міська прокуратура відкрила кримінальну справу за фактом руйнування конструкцій за статтею про порушення правил безпеки під час робіт. Пізніше в поліції повідомили, що на реконструкції шляхопроводу розкрадали кошти. У схемі задіяна підрядна організація, «Київавтодор» і департамент транспортної інфраструктури КМДА, з’ясували під час досудового розслідування.

   

Аварія на шляхопроводі – це, зокрема, наслідок того, що КМДА шляхом мільярдних інвестицій намагається зберегти застарілу транспортну інфраструктуру у вигляді «розв’язок-конюшин» і будувати нові за планами 50-річної давнини, кажуть транспортні експерти. Разом із фахівцями редакція The Village Україна розповідала, які є альтернативи «розв’язкам-конюшинам» і чи потрібні взагалі шляхопроводи там, де їх наразі будують.

   

У грудні 2023 року рух Дегтярівським шляхопроводом (і заїздами, і з’їздами) відкрили для автівок і трамваїв. Навесні 2024 року планують покласти верхній шар асфальту й зайнятися благоустроєм території біля зʼїздів і заїздів шляхопроводу. Крім того, облаштують велодоріжки й тротуари.

Обкладинка: Київрада