Чеський приватний залізничний перевізник RegioJet планує запустити нічний рейс із Праги до Чопа разом з «Укрзалізницею» з січня 2024 року, повідомляє International Railway Journal.

Потяги проходитимуть крізь прикордонний пункт Чорна-над-Тисою в Словаччині. Вони відправлятимуться з Праги о 21:38 й прибуватимуть до Чопа о 10:35. На зворотному шляху потяг виїжджатиме з Чопа о 17:30 і прибуватиме до Праги о 05:07.

Спочатку сполучення запустять потягом із трьох вагонів на 140 пасажирів (80 спальних місць і 60 сидячих).

Раніше «Укрзалізниця» повідомляла, що цей рейс можуть запустити в листопаді 2023 року. Власник компанії RegioJet Радім Янчура також розповідав Forbes, що маршрут у перспективі хочуть продовжити до Мукачево.

Крім того, RegioJet планує з’єднати Україну з іншими столицями Центральної Європи спільно з «Укрзалізницею». Наприклад, сполучення з Берліном здійснюватимуть через прикордонний пункт у польському Перемишлі в Польщі, але це потребуватиме додаткових інвестицій в інфраструктуру. Утім, власник RegioJet заявляє, що рейси з Києва до Берліна можуть запустити вже у 2024 році.

У RegioJet також кажуть, що потрібні значні інвестиції для розміщення довших потягів й обслуговування більшої кількості пасажирів на станції «Мостиська II» в Україні (за словами перевізника, пропускну спроможність треба подвоїти).

До Чопа на маршрутах євроколії також курсують словацький національний оператор ZSSK і державна залізниця Угорщини (MÁV).

   

1435 мм – це євроколія, вужча за теперішню українську мережу –1520 мм. У липні Єврокомісія розробила стратегію переходу України на євроколію. Ця стратегія має три етапи. Перший із них – це будівництво євроколії від кордону з Польщею (Мостиськ) до Львова. На другому етапі мають з’єднати євроколією Київ і Львів, а також створити коридор на півночі з Польщі (Дорогуськ) до Києва і з’єднати Львів із Чопом. Завершальний етап включатиме продовження євроколії від Києва на схід і розширення мережі на заході й півдні України.

Першу євроколію до кордону з Польщею хочуть збудувати до кінця 2023 року. Це дозволить зʼєднати Варшаву і Львів, але євроколія може не доходити до залізничного вокзалу. Нові лінії будуватимуть поруч із наявними, а не замінятимуть старі.

   

Українські пасажири скаржилися на єдиний квиток чеського перевізника RegioJet з України до Праги, який запустили в травні 2023 року. RegioJet не має домовленостей з «Укрзалізницею» попри заяви, розповідала одна з пасажирок. Чеський перевізник власноруч купує квитки на українські потяги, як це може зробити будь-який пасажир, і перепродає клієнтам, підтвердили The Village Україна в «Укрзалізниці».