У містах США зменшують кількість місць для паркування, переглядаючи вимоги щодо забудовників – торгових центрів і житлових комплексів, пише The New York Times.

Зокрема, 15 міст за рік переглянули вимоги для паркування: від Гейнсвілла у Флориді до Анкориджа на Алясці. Деякі з них зменшили мінімальні вимоги щодо кількості паркомісць для забудовників (Сан-Хосе в Каліфорнії, Бенд в Орегоні), деякі встановили максимальну кількість паркувальних місць, інші взагалі скасували мандат на кількість місць для паркування.

Водночас деякі із забудовників передбачили пільги для громадського транспорту й велосипедистів. Використовують і ще один спосіб – озеленення парковок і облаштування там сонячних батарей, щоби зменшити тепло від асфальту й імовірність повені (рослини поглинають дощ).

Одним із перших міст, яке скасувало мандат на паркування, стало Баффало, штат Нью-Йорк (2017 рік). Згідно з дослідженням 2021 року, після скасування вимог 47% великих забудов займали на 21% менше площ, а на місці колишніх автостоянок почали будувати бюджетні квартири.

Видання зазначає, що у США нараховують близько двох мільярдів паркувальних місць, а за деякими оцінками, на кожну автівку припадає сім паркомісць. У деяких містах до 14% території призначена для паркування, і кількість паркувальних місць перевищує попит (у Джексоні, штат Вайомінг, було 27 паркувальних місць на кожен будинок). Але не скрізь надлишок паркомісць: у Чикаго, Нью-Йорку чи Вашингтоні водії іноді вступають у бійки за місця для паркування, розповідають у The New York Times.

Зростання кількість парковок може призвести до збільшення кількості смертей серед пішоходів і велосипедистів, а також змін клімату, зазначають журналісти.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Паркувати автівки поза вулицями в США почали в 1920-роках, коли зросла кількість автомобілів. На узбіччях не вистачало місць для транспорту, тому міста почали вимагати, щоб магазини й житлові комплекси забезпечували паркувальні місця. У післявоєнний період для забудовників встановили правило: одне паркомісце на квартиру чи одне на кожні 300 квадратних футів комерційної будівлі (майже 28 квадратних метрів).

Це були необґрунтовані норми, зазначають науковці, але відтоді «люди почали думати про безкоштовне паркування як про право», і це стимулювало їх купувати більшу кількість автомобілів. Крім того, забудовники перекладали витрати на паркування на орендарів і клієнтів. Базова паркувальна споруда в середньому коштує забудовникам майже 28 тисяч доларів за місце, не враховуючи землі, а підземний паркінг – удвічі дорожче.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі