Лише 56% киян вважають роботу вчителів важливою. В той же час на заході України цей показник перевищує 80%, на сході – 85%, на півдні – 75%, в центрі – 74%. Такі дані навела дослідницька компанія GfK.

Опитування показало, що повага до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту. Так, у містах, де проживає від 51 до 100 тисяч осіб, важливою роботу вчителів назвали 92%, тоді як у містах із понад півмільйонним населенням — тільки 66%.

«У великих містах люди мають більше соціальних контактів, більше джерел інформації. Тому соціальний статус учителя, як ключового джерела знань про світ, зменшується. Для того щоб знайти нове поважне місце в суспільстві, потрібна не лише мотивація змінюватися, але й ресурси — час, фінанси, підтримка суспільства та держави. Все це накладається на маленькі зарплати та високу відповідальність і складність роботи», — каже директор київської СШ №148, член колегії МОН, Сергій Горбачов.

В цілому по країні жінки цінують учителів більше, ніж чоловіки — 78% проти 72%. А люди похилого віку — більше, ніж молодь: 80% — в групі старше 60 років, 74% — серед 30-39-річних і тільки 67% — серед молоді 16-19 років.

«Більшість учителів відчувають недостатню повагу суспільства до їхньої роботи. Ситуацію потрібно терміново змінювати, адже від учителів залежить, наскільки конкурентоспроможними, впевненими, відкритими виростуть нові покоління», — зазначає голова громадської спілки «Освіторія» Зоя Литвин.

Опитування було проведено методом особистого інтерв’ю у травні 2017 року. Загальна вибірка опитування складає 1000 респондентів віком від 16 років на місяць. Максимальна похибка — 3,1%.