Київ продовжує будувати паркінги в усіх районах міста, адже в цьому є «гостра потреба», кажуть у КМДА. Більшість із них планують зробити підземними, щоб вони одночасно слугували укриттями під час повітряних тривог. Команда «Лун.Місто» на прохання редакції The Village Україна порахувала, скільки наземних і підземних паркінгів у київських ЖК, а також дослідило, в яких пропорціях паркінги розміщені Києвом.

У Києві з 2010 року повністю збудували або почали зводити чи планувати будівництво 781 житловий комплекс. Паркінги є у 601 ЖК, а в 301 (40%) є саме підземні паркінги. Із 460 уже введених в експлуатацію ЖК 370 мають паркінг, у 189 (41%) це підземні паркінги.

Печерський (7067) і Шевченківський (4032) райони лідирують за кількістю паркомісць, а найменше – у Подільському (483) і Деснянському (189).

Серед уже збудованих ЖК найвище співвідношення кількості паркомісць до квартир у Печерському районі (59%), а найменше – на лівому березі (Деснянському, Дарницькому і Дніпровському районах).

Найбільше підземних паркінгів серед збудованих ЖК мають житлові комплекси Шевченківського (46) і Печерського районів (41), а найменше – Подільського (7) і Деснянського (2).

Серед обʼєктів, які ще перебувають у процесі будівництва, найбільше підземних паркінгів запланували зробити в Шевченківському районі (61), а найменше – в Деснянському (7).


Що це означає для міста

«З початку повномасштабної війни паркінги розглядають як обʼєкти подвійного призначення – і для паркування авто, і для захисту людей під час небезпеки. А починати будувати нове житло без укриттів зараз юридично не можна», – кажуть у «Лун.Місто».

Натомість директор компанії «Про мобільність» Дмитро Беспалов вважає, що для збільшення кількості укриттів варто привести вже наявні сховища до ладу, перш ніж будувати паркінги, які «можна сумнівно вважати обʼєктом подвійного призначення». За його словами, це маніпуляція, яку використовує міська влада.

«У Києві понад один мільйон активних автомобілів. Авто потрібні два паркомісця – там, де він стартує, і там, куди він їде. Паркінги біля місць проживання самостійно не вирішать проблему нестачі паркомісць, бо їх потрібно розміщувати і біля робочих місць», – пояснює у коментарі The Village Україна Беспалов.

Задовольнити попит у паркуванні в Києві не вийде, єдиний спосіб – дати містянам, а зокрема і власникам авто альтернативи, вважає Беспалов. Наприклад, послуги каршерингу чи розвинений сервіс таксі. Як приклад наводить Нідерланди й деякі інші країни Європи, де в ЖК не будують зайві паркомісця, щоби власники квартир свідомо відмовлялися від автомобілеволодіння.

«Паркінг нехай навіть на 1000 місць – це величезна споруда, яка довго будується і дорого коштує. Але 1000 місць – це ніщо для Києва з попитом у мільйон і більше місць від автомобілістів», – каже Беспалов.