The Village Україна дізнається в людей різних професій, як вони заробляють і витрачають гроші. У новому випуску говоримо з персональною стилісткою.

робота

персональна стилістка

Середній дохід:

30 000 гривень


Витрати:

10 000 грн

Їжа

4 000 грн

Одяг

1 000 грн

Саморозвиток

1 000 грн

Культурні заходи

2 500 грн

Квартира

2 000 грн

Побут

2 000 грн

Проїзд

2 000 грн

Заклади

3 000 грн

Догляд за собою

1 000 грн

Література

Я завжди була максимально захоплена модою. З 16 років допомагала всім друзям купувати одяг і давала поради. Як мені здається, це саме та сфера, у якій я могла реалізувати себе найкраще. Звичайно, у мене за спиною немає великого досвіду роботи в різних професіях, де я могла би спробувати все, але в мене й не було бажання поєднати своє життя з чимось іншим.

У ці професії я вже 12 років. Увесь заробіток мені приносить виключно робота персональною стилісткою. Паралельно займаюся проєктами, які приносять мені додаткові гроші, але всі вони дотичні до фешн-індустрії. Наприклад, інколи я читаю лекції, викладаю в Академії моди та дизайну, роблю колаборації із брендами одягу. Не можна сказати, що це окрема від стилістики професія, тому що це суміжна робота, яка характеризує мене як експертку. 

Як стати персональним стилістом

Щоби стати персональним стилістом, треба починати з бази знань. Я закінчила багато курсів, у тому числі навчалася в Маргарити Мурадової, закінчила Академію Андре Тана, проходила лекції в Академії моди та дизайну, навчалась в Олександра Рогова. Моя база знань поповнюється завжди. Як тільки відчувала, що в якомусь питанні провисаю – відразу записувалася на курси.

Отримати базові знання сьогодні можна онлайн за допомогою різних ютуб-каналів, сайтів, які зараз доступні та безкоштовні. Далі варто підвищувати рівень за допомогою різних шкіл і тренінгів, які відгукуються за вашими потребами. Також важливо не боятись багато працювати: волонтерити на тижнях моди асистентом стилістів, брати роботу на умовах TFP (співпраця у форматі послуга за послугу заради напрацювань для портфоліо, а не комерційної вигоди).

Також важливо прокачувати в собі естетичний смак, не боятись багато працювати, бути трохи психологом і максимально толерантним до людей. Завдання персонального стиліста – не просто розказати про тренди, а й побачити внутрішню красу людини та грамотно її підкреслити за допомогою зовнішнього вигляду.

Особливості професії

Важливо розуміти, що професія потребує максимального відчуття людей. Потрібно розуміти, де краще змовчати, де краще прокоментувати, відчути емоцію та не змушувати людину. До прикладу, коли ми йдемо із клієнтом на шопінг і я відчуваю, що людина потребує перерви, втомилася, хоче випити кави, не варто тиснути, продовжуючи шопінг. Можливо, не сьогодні, не зараз. Буває й так, що клієнт має настрій вибрати прикраси о 00:00 ночі, і ти мусиш бути гнучкий у цьому плані. У моїй практиці всі мої постійні клієнти цінують мене за максимальну включеність 24/7.


Персональний стиліст – це друг, порадник та іноді психотерапевт, який підказує. Але фінальне рішення завжди за клієнтом


Персональний стиліст має бути витривалим, тому що ця робота потребує проводити багато часу на ногах: ти робиш розбір гардероба, ходиш по магазинах, читаєш лекції, вчишся сам, проводиш івенти, майстер-класи, бранчі. Для цього ти маєш бути динамічним і мати гарний вигляд. Це не означає, що ти маєш бути одягнений із ніг до голови у тренди, але мусиш бути в дусі часу. Мова йде не про про стандарти, які нам нав’язує світ моди. До прикладу, я важу близько 70 кг і ношу розмір М, а інколи L, у мене немає вставних вінірів, але при цьому є доглянутість. І таку трушність клієнти теж відчувають.

Стиліст мусить не просто мати хороший естетичний смак, але й бути теоретично підкованим. Важливо не просто показати клієнту, що красиво та стильно, а що ні. Потрібно аргументувати, чому саме так. Проте слід також відчувати кордони та не домінувати. Персональний стиліст – це друг, порадник та іноді психотерапевт, який підказує. Але фінальне рішення завжди за клієнтом.

Слідкуючи за трендами, важливо відмежовуватися від власних смаків, особливо обираючи клієнту гардероб.

Тренди давно для мене пішли на другий план, тому що я займаюся психологією іміджу. Ми із клієнтом не йдемо купувати джинси з розрізами лише тому, що вони у тренді, а спочатку формулюємо запит, аналізуємо його спосіб життя й робимо висновок, чи дійсно потрібні ці джинси клієнту. А якщо в людини, наприклад, широкі стегна, тобто фігура груша, то джинси фасону слоучі, які недавно були актуальними, я не буду рекомендувати, тому що вони будуть непропорційно підкреслювати фігуру.

Діапазон послуг

У моєму пакеті є персональна консультація, яка передбачає будь-які запити: починаючи від коментарів із приводу комплекції фігури, закінчуючи вибудовою персонального бренда через імідж.

Також у мене є послуга стилізації лукбуків і фотосесій. Це не лише стайлінг для журналів і відомих зірок, я працюю зі звичайними людьми, які хочуть мати гарний вигляд під час персональної зйомки. Також допомагаю тим, хто хоче спробувати на собі щось нове, наприклад, ніжний образ із мерехтливим макіяжем. Іноді людина бажає проявити іншу сторону свого характеру на зйомці та одягти косуху, грубі черевики і боді, яких у неїв гардеробі немає. Моє завдання полягає в тому, щоби взяти ці речі, забезпечити їх на зйомці та стилізувати весь процес. Стилізація одного образу – 1500 гривень.

Я розробляю імідж клієнтам. Ця послуга ще має назву: стайл-бук, імідж-бук або карта стилю. Це великий pdf-файл, який містить приблизно 90–100 аркушів з детальним аналізом зовнішності клієнта та розробкою базового та капсульного гардеробу з урахуванням способу життя та поставлених завдань. Я би назвала це мінішпаргалкою, де описані тип зовнішності клієнта, силуети, дрес-коди, які йому найвигідніше носити з урахуванням того, куди він найчастіше ходить і де буває. Я розбираю базовий і капсульний гардероб, роблю теку натхнення, де підказую, за ким стежити з відомих персон, на кого варто підписатися, чий стиль, можливо, буде натхненням для тієї чи іншої людини.

Ще одна послуга – розбір гардероба, або реконструкція гардероба. Ми повністю аналізуємо те, що є, та формуємо шопінг-ліст. Вартість такої послуги – 4000 гривень.

Спільний шопінг, який проводжу з усіма клієнтами, коштує 5000 гривень.

Пошук клієнтів

Уже близько 4 років, як я зовсім не шукаю клієнтів, а вони мене знаходять. Я проводжу багато заходів, двічі на місяць робила авторські івенти, наприклад, фешн-квартирники, де влаштовувала невеликі лекції, а після них консультації. Дуже часто люди відвідують мої освітні події, а після цього стають клієнтами. Також я веду соціальні мережі, де показую результати своєї роботи, тому сарафанне радіо тут теж працює.


Близько 4 років, як я зовсім не шукаю клієнтів, а вони мене знаходять


Зараз я розбираю гардероб і жінкам, і чоловікам, але недавно вирішила, що з наступного сезону зосереджуся лише на жіночому гардеробі, а всім чоловікам буду рекомендувати своїх колег. Мені комфортніше працювати з жінками, мене це наповнює, я отримую драйв. І як би це «скромно» не звучало – у мене це добре виходить.

Витрати

Я досить раціональна, дуже холодно та спокійно купую речі. Точно не з тих, хто залізе в борги, щоби купити дорогу річ. Звичайно, у мене є кілька пристрастей: наприклад, я дуже люблю прикраси, але не купую собі діаманти. Надаю перевагу українським брендам і кастомізації, коли під тебе створюють певний виріб. Ще я люблю взуття, але, знову ж таки, не дозволяю собі купити щось супердороге. Ношу масмаркет, мідлмаркет – і від цього не комплексую. Велику частину мого гардероба складає Zara, Mango й українські бренди. Загалом можу сказати, що витрачаю гроші тільки з розумом.

Плюс завжди є якісь сімейні справи. Спочатку ми з чоловіком узяли одну квартиру у кредит, потім іншу, після цього автомобіль. Крім цього, у нас двоє дітей, які потребують розвитку, секцій, поїздок на море. Тому сім’я за витратами в пріоритеті.

Зекономити можу на послугах косметолога, не біжу кожні два тижні в салон краси. Також для мене не є проблемою тонувати волосся вдома. Раніше я робила самостійно манікюр і педикюр, але відмовилася від цього чотири роки тому, адже розумію, що руки й ноги мають бути доглянутими. Також я без проблем можу пообідати їжею з кулінарії супермаркетів, замість того, щоби витратити на обід у ресторані 500 гривень.

Текст: Наті Авдєєва

редакторка: Юлія Беба

КОРекторка: Ніка Пономаренко

Ілюстрації: Анна Шакун

ВЕРСТКА ТА ДИЗАЙН: Катерина Шерстобітова