З 11 січня виробники тютюнових виробів повинні розміщувати на упаковах із сигаретами оновлені медичні попередження. Зокрема, на 65% площі упакови сигарет мають бути зображені можливі наслідки хвороб, спричинених курінням, й інформація про шкоду куріння, пише Центр громадського здоровʼя.

Також на упакові сигарет має бути зображений QR-код із посиланням на сервіс Центру громадського здоровʼя «Я кидаю курити», де перелічують методи, які допоможуть позбутися залежності.

Загалом затвердили 14 наборів варіантів тексту й ілюстрацій, які розробили в МОЗ. «В Україні куріння забирає в середньому 130 000 життів на рік, а такі маркування пачок показали свою ефективність у прогресивних країнах, як-от: Канада й Австралія – і мають посилити ефект антитютюнових обмежень і спонукати курців до відмови від куріння», – зазначають у МОЗ.

Подивитися, який вигляд тепер матимуть пачки з цигарками, можна за посиланням.

 

Раніше медичне попередження про шкоду куріння займало 50% площі пачки з цигарками. Для оновлення маркування проаналізували досвід «прогресивних країн» – серед графічних наборів медичних попереджень обрали ті, які «показали найкращу ефективність». Це маркування Канади, Австралії й Таїланду, а також неурядових організацій Vital strategy й «Діти, вільні від тютюну».

Маркування запровадили ще у 2012 році, але оновили у 2023-му, щоб завершити імплементацію директиви Єврокомісії. Україна ратифікувала конвенцію ВООЗ із боротьби проти тютюну у 2006 році. Як наслідок, за 14 років, із 2008 до 2012 року, поширеність куріння зменшилася на 36% серед населення віком від 12 років.

Із 2023 року більшість форм реклами тютюнових виробів заборонена в Україні, проте не була врегульована так звана «тютюнова викладка» – демонстрація виробів у точках продажу. Крім того, не було врегульовано рекламу вейпів й електронних сигарет, але заборона на таку рекламу набрала чинності з липня 2023 року.