Улітку 2022 року IT-компанія Alty прийшла до агенції Vertigo, щоб створити крутий продукт, який не буде схожим на класичні рекламні кампанії та зможе об’єднати професіоналів і початківців у бізнесі. У співпраці брендів народилася ідея розвивати українське бізнес-ком'юніті на різних цифрових платформах. Воно отримало назву Uanderdog – той, кого вважали аутсайдером, але він довів протилежне.

Уже на початку грудня бренди запустили Telegram-канал з акцентом на інформацію про бізнес і технології та можливістю поділитися власною експертизою з українською бізнес-тусовкою. За понад чотири місяці він зібрав понад 3000 підписників. Крім того, проєкт запустив другий сезон подкасту «До і після» про бізнес під час війни разом із Денисом Маракіним і виходить на нові платформи: Twitter, Facebook, TikTok та інші.

The Village Україна разом СЕО Alty Леонідом Горєвим та СЕО Vertigo Кирилом Тишкевичем розповідають про мету проєкту, навіщо створювати ком'юніті та чому ключовою точкою дотику з аудиторією зараз є Telegram-канал.

The Village Україна разом СЕО Alty Леонідом Горєвим та СЕО Vertigo Кирилом Тишкевичем розповідають про мету проєкту, навіщо створювати ком'юніті та чому ключовою точкою дотику з аудиторією зараз є Telegram-канал.

3000+

3000+

Подкаст «До і після»
з Денисом Маракіним

Подкаст «До і після»
з Денисом Маракіним

Кандидати
комп’ютерних наук

Кандидати
комп’ютерних наук

 

 

як в Alty з'явився запит на створення спільноти

Більше підприємців і крутих проєктів

як в Alty з'явився запит на створення спільноти

Леонід

Чотири роки тому ми захопилися ідеєю зробити Україну хабом, де зростають всі інноваційні продукти світу. Спершу навіть спробували зробити це своєю місією, але згодом зрозуміли, що вона не зовсім корелює з нашим бізнесом. Ми аутсорсингова компанія: займаємося консалтингом, дизайном, девелопментом. Ця ж місія передбачає розвиток підприємницького хисту всередині компанії, а для цього потрібні івенти, ком'юніті, навчання й інше.

Зрештою ми змінили свою місію відповідно до того, на що безпосередньо впливаємо, – створення не просто хороших продуктів, а визначних. Але ідею зі збільшенням кількості підприємців і реалізацією крутих проєктів залишили. В українців є унікальна риса: вони дуже пишаються тим, що роблять, і хочуть, щоб їхній продукт ставав якіснішим. Американці, наприклад, роботящі люди, але вони більше про гроші, а ми – про якість для людей.

Так два роки тому ми спробували запустити власний проєкт у соцмережах, де пробували ділитися корисними для підприємців речами. Спочатку наймали людей, потім навіть з'явилася окрема команда. Вони приблизно вісім місяців намагалися щось робити, але контент не виправдав очікування. Тому я просто всіх звільнив.

Чотири роки тому ми захопилися ідеєю зробити Україну хабом, де зростають всі інноваційні продукти світу. Спершу навіть спробували зробити це своєю місією, але згодом зрозуміли, що вона не зовсім корелює з нашим бізнесом. Ми аутсорсингова компанія: займаємося консалтингом, дизайном, девелопментом. Ця ж місія передбачає розвиток підприємницького хисту всередині компанії, а для цього потрібні івенти, ком'юніті, навчання й інше.

Зрештою ми змінили свою місію відповідно до того, на що безпосередньо впливаємо, – створення не просто хороших продуктів, а визначних. Але ідею зі збільшенням кількості підприємців і реалізацією крутих проєктів залишили. В українців є унікальна риса: вони дуже пишаються тим, що роблять, і хочуть, щоб їхній продукт ставав якіснішим. Американці, наприклад, роботящі люди, але вони більше про гроші, а ми – про якість для людей.

Так два роки тому ми спробували запустити власний проєкт у соцмережах, де пробували ділитися корисними для підприємців речами. Спочатку наймали людей, потім навіть з'явилася окрема команда. Вони приблизно вісім місяців намагалися щось робити, але контент не виправдав очікування. Тому я просто всіх звільнив.

 

 

Одразу зрозуміли одне одного

як почалася співпраця з Vertigo

Одразу зрозуміли одне одного

як почалася співпраця з Vertigo

Леонід

Коли своїми силами нам не вдалося розвивати проєкт, я почав шукати команду зовні, яка має досвід і потрібну експертизу. Ми трохи попрацювали з креативною агенцією, яка прописала непогану стратегію, але захвату від неї в мене не виникло.

Я розумів, що хочу якісний SMM, але не хочу просто розповідати про життя всередині компанії. Це нудно. Мені хотілося говорити про ті ж акселератори, інвестиції, тобто робити контент, який стане у пригоді людям і матиме цінність. Наша HR Lead порадила мені зустрітися з Кирилом і послухати, що він може запропонувати.

Кирило

Дійсно, ми мали досвід створення контенту для великих брендів на кшталт «Планети кіно», «Ковальської» тощо, і навіть отримували за це нагороди. Але я хотів створити щось за межами «знайшли інфлюєнсерів, відзняли рекламу й усе». Протягом певного часу я вже намагався доносити клієнтам ідею про створення ком'юніті, про соціальні мережі. Проте це гра в довгу, а більшість потребує швидких і простих рішень. З Леонідом ми одразу зрозуміли одне одного.

Ми маємо спільне бачення щодо впізнаваності компанії: при згадуванні мобільних додатків люди мають говорити саме про Alty. І не лише в досить вузькій категорії фінтеху, де всі одне одного знають. Хочеться, щоб Alty стала великим, помітним гравцем в IT-індустрії. Зробити ми це можемо збудувавши ком'юніті. Тому я дуже зрадів, коли зрозумів, що прийшов клієнт, який сам усе чудово розуміє.

Коли своїми силами нам не вдалося розвивати проєкт, я почав шукати команду зовні, яка має досвід і потрібну експертизу. Ми трохи попрацювали з креативною агенцією, яка прописала непогану стратегію, але захвату від неї в мене не виникло.

Я розумів, що хочу якісний SMM, але не хочу просто розповідати про життя всередині компанії. Це нудно. Мені хотілося говорити про ті ж акселератори, інвестиції, тобто робити контент, який стане у пригоді людям і матиме цінність. Наша HR Lead порадила мені зустрітися з Кирилом і послухати, що він може запропонувати.

Дійсно, ми мали досвід створення контенту для великих брендів на кшталт «Планети кіно», «Ковальської» тощо, і навіть отримували за це нагороди. Але я хотів створити щось за межами «знайшли інфлюєнсерів, відзняли рекламу й усе». Протягом певного часу я вже намагався доносити клієнтам ідею про створення ком'юніті, про соціальні мережі. Проте це гра в довгу, а більшість потребує швидких і простих рішень. З Леонідом ми одразу зрозуміли одне одного.

Ми маємо спільне бачення щодо впізнаваності компанії: при згадуванні мобільних додатків люди мають говорити саме про Alty. І не лише в досить вузькій категорії фінтеху, де всі одне одного знають. Хочеться, щоб Alty стала великим, помітним гравцем в IT-індустрії. Зробити ми це можемо збудувавши ком'юніті. Тому я дуже зрадів, коли зрозумів, що прийшов клієнт, який сам усе чудово розуміє.

Нарешті з'явилися люди, які мислять як я

як створювали стратегію

Кирило

Раніше у нас був усталений підхід: ми проводили брифінг, потім повністю пропрацьовували стратегію й уже за місяць йшли до клієнта з готовими пропозиціями. Тут вирішили рухатися нестандартно й розробляти стратегію разом із Alty. Ми зустрічалися раз на тиждень і розказували, що в нас є, разом пропрацьовували всі питання етап за етапом.

Це спрацювало. Уже за чотири тижні ми мали готову стратегію з докладно розписаними ідеями для кожного каналу й чітким таймінгом усього проєкту.

Леонід

Коли хлопці й дівчата показали нам перші начерки стратегії, мені сподобалося, що вони мислять out of the box. Не просто пропонують розтиражовані теми, а якісь нестандартні прикольчики, загончики, різні рубрики. Вони не сухо підійшли до завдання, а включили свій креатив. І тоді я подумав: «Нарешті з'явилися люди, які мислять як я».

50 000

підписників для Telegram – це вже великий успіх

чому вирішили комунікувати саме там

Леонід

Сьогодні Telegram для нашої ЦА й загалом українців є чи не головним каналом, де вони отримують інформацію. Я так само здебільшого знаходжу інформацію там. Якщо цікавлюся, наприклад інвестиціями, шукаю саме Telegram-канал. Бо мені так зручно: є вільна хвилинка – йдеш і читаєш.

Кирило

Насправді коли ми аналізували всі платформи, побачили, що за час вторгнення кількість користувачів зросла саме в Telegram, адже більшість українців почали шукати там новини. Месенджер випередив навіть TikTok.

Якщо дивитися на вибірку, то новинні канали випереджають всі інші просто з величезним відривом – вони мільйонники. Водночас у ніші бізнесу чи маркетингу 50 000 підписників – це вже великий успіх. І що найголовніше, там доволі порожньо, а ті, хто вже працюють, часто публікують банальні речі: топ п'ять підходів до маркетинг-плану й інше, що нині може згенерувати навіть ChatGPT.

Наша позиція – читай або дивися контент там, де тобі зручно. Хочеш в Telegram – підписуйся на канал, в YouTube – дивися шоу чи подкаст. Ми хочемо бути скрізь, де є наша аудиторія. З цих багатьох дотиків має сформуватися цілісний імідж проєкту, і Telegram зараз у центрі цього всього.

Нарешті з'явилися люди, які мислять як я

як створювали стратегію

Раніше у нас був усталений підхід: ми проводили брифінг, потім повністю пропрацьовували стратегію й уже за місяць йшли до клієнта з готовими пропозиціями. Тут вирішили рухатися нестандартно й розробляти стратегію разом із Alty. Ми зустрічалися раз на тиждень і розказували, що в нас є, разом пропрацьовували всі питання етап за етапом.

Це спрацювало. Уже за чотири тижні ми мали готову стратегію з докладно розписаними ідеями для кожного каналу й чітким таймінгом усього проєкту.

Коли хлопці й дівчата показали нам перші начерки стратегії, мені сподобалося, що вони мислять out of the box. Не просто пропонують розтиражовані теми, а якісь нестандартні прикольчики, загончики, різні рубрики. Вони не сухо підійшли до завдання, а включили свій креатив. І тоді я подумав: «Нарешті з'явилися люди, які мислять як я».

 

 

50 000

підписників для Telegram – це вже великий успіх

чому вирішили комунікувати саме там

Сьогодні Telegram для нашої ЦА й загалом українців є чи не головним каналом, де вони отримують інформацію. Я так само здебільшого знаходжу інформацію там. Якщо цікавлюся, наприклад інвестиціями, шукаю саме Telegram-канал. Бо мені так зручно: є вільна хвилинка – йдеш і читаєш.

Насправді коли ми аналізували всі платформи, побачили, що за час вторгнення кількість користувачів зросла саме в Telegram, адже більшість українців почали шукати там новини. Месенджер випередив навіть TikTok.

Якщо дивитися на вибірку, то новинні канали випереджають всі інші просто з величезним відривом – вони мільйонники. Водночас у ніші бізнесу чи маркетингу 50 000 підписників – це вже великий успіх. І що найголовніше, там доволі порожньо, а ті, хто вже працюють, часто публікують банальні речі: топ п'ять підходів до маркетинг-плану й інше, що нині може згенерувати навіть ChatGPT.

Наша позиція – читай або дивися контент там, де тобі зручно. Хочеш в Telegram – підписуйся на канал, в YouTube – дивися шоу чи подкаст. Ми хочемо бути скрізь, де є наша аудиторія. З цих багатьох дотиків має сформуватися цілісний імідж проєкту, і Telegram зараз у центрі цього всього.

Люди сильніше відчувають фальш

чому рекламний контент не працює

Люди сильніше відчувають фальш

чому рекламний контент не працює

Кирило

Кирило

Через засилля рекламного контенту люди почали сильніше відчувати фальш. Тому ми навіть не розглядали ідею, де в кожному пості розповідаємо про Alty. Ми маємо писати про речі, які потрібні аудиторії, адже який сенс підписуватися на сторінки брендів чи компаній, які не дають жодної користі. Тому сторітелінг і новини – це насправді виграшний формат для комунікації.

Ми від початку розуміли, що можемо зберегти для Telegram-каналу елементи айдентики Alty. Але саме просування HR-бренду залишили в Instagram, де більше говоримо і про команду, і про компанію. У Telegram ми даємо користь читачам, це по суті маленьке медіа, але без сайту, на який треба постійно генерувати трафік.

Через засилля рекламного контенту люди почали сильніше відчувати фальш. Тому ми навіть не розглядали ідею, де в кожному пості розповідаємо про Alty. Ми маємо писати про речі, які потрібні аудиторії, адже який сенс підписуватися на сторінки брендів чи компаній, які не дають жодної користі. Тому сторітелінг і новини – це насправді виграшний формат для комунікації.

Ми від початку розуміли, що можемо зберегти для Telegram-каналу елементи айдентики Alty. Але саме просування HR-бренду залишили в Instagram, де більше говоримо і про команду, і про компанію. У Telegram ми даємо користь читачам, це по суті маленьке медіа, але без сайту, на який треба постійно генерувати трафік.

Ми хочемо, щоб зростала конкуренція

як Uanderdog розвиватиметься далі

Ми хочемо, щоб зростала конкуренція

як Uanderdog розвиватиметься далі

Леонід

Важливо розуміти, що Uanderdog – це бренд, відмінний від Alty. Коли люди підписуються на наш канал, вони йдуть не до компанії, а прагнуть взаємодіяти зі спільнотою андердогів. Зараз ком'юніті тільки розростається, але ми хочемо перетворити все це на велику спільноту, яка взаємодіє на різних платформах, івентах, конференціях тощо.

Кирило

Так, це має бути велика екосистема, великий бренд, який об'єднує людей і надихає їх займатися бізнесом. Вони мають запускати свої проєкти та не боятися цього. В Україні насправді є проблема, коли люди просто бояться почати свою справу.

По суті ми хочемо, щоб зростала конкуренція. Звісно, виростити конкурента – це така собі історія. Але драйвити категорію – це обов'язок кожного великого гравця на ринку. Чим більше гравців, тим більше ринок, і тим більше зрештою ти заробляєш.

Важливо розуміти, що Uanderdog – це відмінний бренд від Alty. Коли люди підписуються на наш канал, вони йдуть не до компанії, а прагнуть взаємодіяти зі спільнотою андердогів. Зараз ком'юніті тільки розростається, але ми хочемо перетворити все це на велику спільноту, яка взаємодіє на різних платформах, івентах, конференціях тощо.

Так, це має бути велика екосистема, великий бренд, який об'єднує людей і надихає їх займатися бізнесом. Вони мають запускати свої проєкти та не боятися цього. В Україні насправді є проблема, коли люди просто бояться почати свою справу.

По суті ми хочемо, щоб зростала конкуренція. Звісно, виростити конкурента – це така собі історія. Але драйвити категорію – це обов'язок кожного великого гравця на ринку. Чим більше гравців, тим більше ринок, і тим більше зрештою ти заробляєш.

Залучає таланти в команди

як проєкт допомагає засновникам

Залучає таланти в команди

як проєкт допомагає засновникам

Леонід

Я очікую, що цей проєкт стане окремим бізнесом, самостійним і прибутковим. Наразі в мене немає чіткого пояснення, що саме Uanderdog має дати й Alty, і Vertigo, але він точно може стати своєрідним провідником, який залучатиме таланти в наші команди. Хочеться, щоб спільнота об’єднувала людей, які прагнуть до розвитку чи то у власному підприємництві, чи в певному ремеслі.

Кирило

Для агенції сьогодні це, безперечно, флагманський проєкт. Зараз ми перебуваємо на етапі трансформації й хочемо створювати з клієнтами щось більше, ніж класичні рекламні кампанії.

Власне, навіть концепт Uanderdog – мотивувати українців розвивати більше крутого бізнесу, надихнув нас на нову назву. Наша агенція з Vertigo трансформується в Underdog Agency. Вона не стає частиною чи підсистемою цього проєкту, але її візія дуже дотична до того, що ми робимо з Alty, – перетворювати класні продукти в lovemark. Ми хочемо підхоплювати наших клієнтів і завдяки своїй експертизі в комунікаціях сприяти виходу на топові позиції в категорії.

Мені дуже імпонує думка, що андердог – це не аутсайдер, який нічого не досягне, як заведено вважати. А все ж це той, хто крутий і недооцінений, і зрештою здобуває своє.

Я очікую, що цей проєкт стане окремим бізнесом, самостійним і прибутковим. Наразі в мене немає чіткого пояснення, що саме Uanderdog має дати й Alty, і Vertigo, але він точно може стати своєрідним провідником, який залучатиме таланти в наші команди. Хочеться, щоб спільнота об’єднувала людей, які прагнуть до розвитку чи то у власному підприємництві, чи в певному ремеслі.

Для агенції сьогодні це, безперечно, флагманський проєкт. Зараз ми перебуваємо на етапі трансформації й хочемо створювати з клієнтами щось більше, ніж класичні рекламні кампанії.

Власне, навіть концепт Uanderdog – мотивувати українців розвивати більше крутого бізнесу, надихнув нас на нову назву. Наша агенція з Vertigo трансформується в Underdog Agency. Вона не стає частиною чи підсистемою цього проєкту, але її візія дуже дотична до того, що ми робимо з Alty, – перетворювати класні продукти в lovemark. Ми хочемо підхоплювати наших клієнтів і завдяки своїй експертизі в комунікаціях сприяти виходу на топові позиції в категорії.

Мені дуже імпонує думка, що андердог – це не аутсайдер, який нічого не досягне, як заведено вважати. А все ж це той, хто крутий і недооцінений, і зрештою здобуває своє.

Долучитися до комʼюніті

Долучитися до комʼюніті

Матеріал підготовлено за підтримки