Як в Україні виготовляють косметику під час повномасштабної війни та запускають нові бренди? Поговорили з представниками українських виробників Moon&Rune, Ptichkin Sad, Marie Fresh Cosmetics, Sense Education і «Вауч».

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів

Marie Fresh Cosmetics


Марина Шанько

власниця бренда

Marie Fresh Cosmetics – це натуральна косметика з високим вмістом активних компонентів, яка була розроблена лікарем-косметологом.

Виготовляють косметику на власному виробництві в Бучі. Бренд спеціалізується на домашньому догляді для обличчя, тіла та волосся.


«Показати та довести, що не тільки регулярні візити до косметолога та дорогі процедури здатні підтримати красу та зберегти молодість. Ми хочемо навчити та показати правильний шлях у догляді за обличчям. Наша мета – подарувати комплексний догляд, без експериментів, сумного досвіду та втрати грошей».


Виробництво

Бренд має європейський сертифікат GMP, а сировину закуповують в перевірених постачальників, які працюють зі світовими брендами. Рецептури розроблені фахівцями-технологами та лікарями-косметологами.

Продукцію не тестують на тваринах.


«Наша філософія – не роздувати кошик, а підібрати чотири-п'ять засобів, які використовуватимуть щодня»


Робота під час війни

Марина Шанько: Зранку 24 лютого до мене приїхав наш фінансовий директор, і ми з ним розв’язали найважливіші питання: перше – це зарплата, тобто насамперед ми виплатили всю зарплату працівникам, далі вирішили, що робитимемо з рахунками, активами та пасивами в компанії на випадок повномасштабної війни.

Далі директор ухвалив рішення із сім'єю евакуюватися, а я залишилася в Ірпені. Ми з командою якось добралися до Бучі, де розташоване наше виробництво, і почали заклеювати вікна. Я забрала документи, цінні папери та поїхала додому. Удома я пробула до 3 березня.

Більшість команди евакуювалася. Деякі працівники залишилися в населеному пункті Немішаєве – це була дуже гаряча точка. Місто довгий час було в окупації без світла, без води та з мінімальною кількістю їжі протягом майже двох місяців, але вони однаково намагалися допомогти й активно волонтерили.

Власник заводу, де ми знімаємо два поверхи для нашого виробництва, відправив свою людину десь у середині березня, щоб подивитися, як там будівля. Цю людину взяли в полон, і дотепер його доля невідома.

Я до останнього не хотіла евакуюватися з Ірпеня. Ми з дітьми ховалися під сходами – це було єдине безпечне місце в домі. Мої діти також чули ці вибухи, але коли вони були інтенсивні, то я голосно вмикала мультики.

Уже в перших числах березня я вирішила евакуюватися на захід України. Ми виїжджали без колони, самотужки. Стрілянина почалася на Житомирській трасі. Потрібно було дуже швидко проїхати перехрестя, ми всі нагнулися в машині та проїхали. Один із найстрашніших моментів був біля Ворзеля – військові сказали вибігати з машини та ховалися з дітьми у рів, бо була величезна заграва, стрілянина йшла в наш бік. Але все ж, попри неприємні пригоди та комендантську годину, – ми доїхали в безпечне місце.

У деяких працівників часткове руйнування домівок (стіни та вікна), у когось, на жаль, будинок згорів ущент, у ще одного – непридатна для житла квартира, там повністю знесло дах. Тож після відновлення роботи в середині квітня ми насамперед мали стабілізувати бізнес і допомогти співробітникам. У травні ми передали працівникам 114 тисяч гривень.

Коли деокупували Бучу й Ірпінь у середині квітня, ми чекали, коли вся команда повернеться, щоб продовжити роботу.

Ми успішно продовжували працювати до осені, а восени в нас з’явилась інша проблема – електроенергія. Зараз ми очікуємо на потужний генератор, адже в нас велике виробництво, і він повинен забезпечити всі машини та косметичні реактори.

У серпні бренд підвищив ціни на 8–10%, через збільшення курсу валют. Закупівельна вартість сировини, яку вони замовляли в Європі, США та Японії, збільшилася, пояснюють Marie Fresh Cosmetics.

Це перше фото з виробництва після деокупації 13 квітня. Наш співробітник із Немішаєва перший поїхав подивитися цех – як виявилося, він уцілів.


«Навесні, коли деокупували наше виробництво та склад, ми мали високі продажі. Наші клієнти засумували за продукцією, і коли нарешті отримали до неї доступ, розкупили весь склад за тиждень. Восени було дещо складніше і, не буду приховувати, узимку буде ще складніше, тому що попит знизився відсотків на 20».


Допомога Україні

Улітку бренд передавав засоби гігієни на потреби військових і переселенців. З вересня почали співпрацювати з фондами Валерії Гуземи, Сергія Притули та фондом «Добро.ua» – передавали відсоток із продажів продукції на потреби фондів.

Підтримали ініціативу «Нової пошти» та відправили продукти для жителів звільненого Херсона.

Остання співпраця з фондом «Добро» дала змогу зібрати понад 50 000 гривень на лікування жінок-військових у Львівському госпіталі.

Також долучилися до збору подарунків для військових фондом Валерія Маркуса для привітання 14 жовтня: передали 400 одиниць продукції. Загалом передали в фонди понад 130 000 гривень і продукції на суму майже 150 000 гривень.


Три продукти, з яких можна почати знайомство з Marie Fresh Cosmetics:

Очищувальний гідрофільний бальзам

Бальзам, який глибоко очищує від забруднень навколишнього середовища та макіяжу, живить шкіру, запобігає появі чорних цяток і комедонів.

Вартість – 475 гривень

Сироватка «Зволоження та відновлення»

Багатофункціональний засіб, який буквально вбудовується в структуру шкіри та відновлює її. Розгладжує дрібні зморшки, робить шкіру більш пружною й еластичною, відновлюючи захисний шар.

Вартість – 540 гривень

Сироватка «Anti Аcne»

Інтенсивно бореться з висипаннями, підшкірними комедонами. Усуває почервоніння та подразнення. Заспокоює та зволожує шкіру.

Вартість – 540 гривень

Ptichkin Sad


Олеся й Ігор Бетлій

засновники бренда

Ptichkin Sad – це український бренд натуральної косметики з власним виробництвом у Києві. Створений для свідомого піклування про себе та планету.

Створюють натуральні, веганські, безпечні, біорозкладні й екологічно чисті засоби. Натуральні компоненти косметики не просто діють на поверхні шкіри, вони працюють на глибокому рівні та підтримують організм у природному виробленні колагену, еластину та гіалуронової кислоти, розповідають виробники.


«Мета – створення етичної косметики, виробництво якої не шкодить навколишньому середовищу. Ми дотримуємося концепції clean beauty – прагнення до максимальної екологічності формул і пакування».


Виробництво

Продукцію не тестують на тваринах. У виробництві косметики використовуються винятково рослинні й інноваційні інгредієнти з Європи, які відповідають міжнародним стандартам органічної косметики. Уся сировина має сертифікати якості.

«Ми знаємо, що швидкий результат можна отримати лише від синтетичних компонентів, які не працюють глибинно, не виправляють стан шкіри, а лише тимчасово приховують проблеми. Тому у виробництві косметики ми дотримуємось філософії slow beauty», – додають Ptichkin Sad.

Робота під час війни

Олеся й Ігор Бетлій: Ми зупинилися й уже почали прощатися з усім, що маємо. Але на другий місяць війни, після звільнення територій, клієнти почали повертатися додому та писати: «Ну що, коли вже будете працювати?».

І цих запитань було настільки багато, що ми знайшли в собі сили відновити роботу після складних місяців тиші. А на четвертий почали розвиватися активніше, ніж у мирний час.

«Війна навчила діяти, не обдумуючи, як наче нема що втрачати».

Ми взяли на роботу переселенця з Лисичанська, розширили команду, почали співпрацювати з гуртовими магазинами та вийшли на маркетплейси.

«Зріс попит, бо українці почали дивитися на своїх виробників».

Ми підвищили вартість продуктів на 15%, тому що вся сировина, яку ми замовляємо з Європи. США, Німеччини й Азії, подорожчала. Навіть і думки не було, щоб змінити сировину на дешевшу. Вартість компонентів виросла, логістика виросла, і ми, відповідно, підняли вартість продуктів.

Вибір назви

«Ми – українськомовний бренд ще до того, як це стало мейнстримом».

Ми його таким створили, він поєднує дві грані: я дівчина з Волині, яка завжди була україномовною. Ігор – мій партнер і чоловік із Донецька, ми зустрілися в центрі України та створили цей бренд і так його назвали.

Для нас ця назва має величезну енергію, ми вирішили, що через страх засудження ми її змінювати не будемо. Якщо відчуємо, що з'явилася та нова, яка може повноцінно замінити й ще більше, підсилити бренд – ми це зробимо, але будемо спиратися на власні відчуття.

Допомога Україні

Ми системно донейтимо у «Фонд Сергія Притули», беремо участь у зборах від Monobank і робимо приватні збори на купівлю авто та спорядження. Але це на сторінці бренда не афішуємо. Лише на особистих.


Три продукти Ptichkin Sad, із яких можна почати знайомство:

Крем-бар’єр Moist

Крем-бар’єр для відновлення та зволоження сухої або зневодненої шкіри з фізіологічним комплексом натурального зволожувального чинника, ліпідів, церамідів і пребіотиків.

Вартість – 610 гривень

Твердий шампунь Toscana

Шампунь на основі м’яких безсульфатних мийних речовин очищає шкіру голови без пересушування, підтримує нормальну роботу сальних залоз і м'яко стимулює відлущування відмерлих клітин.

Вартість – 420 гривень

Сироватка Moonlight

Нічна протизапальна сироватка для інтенсивного відновлення жирної та проблемної шкіри з п’яти антиоксидантів і трьох вітамінів.

Вартість – 450 гривень

Moon&Rune


Дар’я Толстих

засновниця бренда

Moon&Rune – це компанія-виробник безпечної та якісної косметики родом із Дніпра.


«Ми хочемо змінити уявлення світу про українського виробника. Україна вміє робити круті, безпечні та дуже якісні продукти, які розмовляють зі шкірою на «ти»


Виробництво

Дар’я Толстих: Наша лабораторія побудована за сучасним світовим стандартам GMP 22716, такими самими, як і всесвітньовідомі бренди Dior, Chanel, Biologique Recherche, Estee Lauder та інші. На побудову лабораторії ми витратили понад 100 000 доларів, і це за 100 квадратів. На виробництві працюють хіміки з досвідом понад 25 років.

Продукцію не тестують на тваринах. Дерматологічні випробування проводять у групі добровольців під наглядом незалежного лікаря-фахівця. Також проходять відкриті тест-групи, у яких може взяти участь будь-який охочий (відкриття набору проходить на офіційних сторінках бренда).

Додають, що використовують у формулах рідкісні компоненти: наприклад: екстракт південної магнолії, екстракт голубої гуави, ферментовані олії дикого шафрану та білої камелії.

Робота під час війни

«Кому тепер потрібна косметика?»

Думали ми, але через місяць після початку повномасштабної війни наші клієнти самі витягнули нас на роботу. Бо під час війни жінкам як ніколи потрібно знімати зі своїх тендітних плечей утому та смуток, тому попит на косметику тільки росте. Ціну намагаємось тримати, але без підвищення, на жаль, не обійтись.

За час повномасштабного вторгнення зробили ребрендинг, оновили пакування та сайт. Створили клуб для постійних покупців зі знижками й подарунками. Отримали сертифікат GMP 22716 найвищого косметичного стандарту.

Оновленні флакони не потребують наліпок, їх можна використовувати повторно безліч разів. Задля мінімізування відходів приймають баночки назад.


«Українські майстри – це про справу з душею. У нас є чудова риса – ми прагнемо, щоб нас (майстрів) визнав світ і наша Україна. А для цього ми шалено працюємо, робимо чудову якість, придумуємо найкращі ідеї. Я бачу, як наші колеги стараються, як активно вони розвиваються, як будують сучасні виробництва, кращі за іноземні. Будьте впевнені – українська косметика дуже крута».


Допомога Україні

На початку війни ми віддали в центр біженців увесь свій товар зі складу, це понад тисяча одиниць. Регулярно допомагаємо товарами бренда на центри для ВПО у Дніпрі. Кожен місяць донейтимо 20% від вартості товару у волонтерські фонди. Також надіслали понад 1000 пакунків переселенцям із косметикою «першої допомоги»


Три продукти Moon&Rune, з яких можна почати знайомство:

Крем «Cupuacu» для зони навколо очей

Зволожувальний крем з амазонською мальвою, прибирає тонкі лінії заломів під очима.

Вартість – 209 / 729 грн

Твердий шампунь «Mango»

Шампунь з ароматом тропічного манго, він легко поміщається в сумку та зручний для подорожей.

Вартість – 389 грн.

Високоактивний крем для обличчя «Blossom»

Завдяки високому вмісту тропічних водоростей крем має фірмовий зелений колір. Вирівнює тон і рельєф шкіри, робить її матовою та рівною.

Вартість – 365 / 1159 грн.

Sense Education


Влад та Вікторія Ноздрачови

засновники бренда Sense Education

Sense Education – це екосистема піклування про себе в повсякденності. Перший дроп бренда складається з базових продуктів: до лінійки ввійшли: мило для рук, гель і лосьйон для тіла, крем для рук, гоммаж для тіла та санітайзер.


​​«Наше покликання – наповнити магією та щасливими бульбашками твою повсякденну турботу про себе. Кожен день ми досліджуємо запахи, текстури й аромати, щоб дарувати тобі особливо чуттєвий досвід. Наш сенс – у відчуттях і в піклуванні про них із повагою та пізнанням».


Про свідоме заснування бренда у війну

«Немає чого боятися, коли над головою раз на тиждень пролітають ракети»

Ми свідомо розпочали новий бізнес під час повномасштабного вторгнення, приймаючи всі ризики. Найскладніше в таких умовах – неможливість прозорості планування, ускладнена логістика та війна. Але ці умови також дуже мобілізують усю команду, вимагаючи від усіх стратегічного шахового мислення на кілька ходів наперед. Усі труднощі, які зараз супроводжують запуск бізнесу, це ті самі труднощі, які стосуються зараз кожного з нас – перебої з електроенергією на виробництвах, офісах і вдома.

Усе виробництво Sense Education розташоване в Україні – від баночок і тюбів, які виготовляють на харківському заводі, до самих засобів, виробництво яких у Києві. Завдяки професійній команді технологів ми обрали найякісніші, найсучасніші інгредієнти.

Продукцію не тестують на тваринах. Усі продукти виробляють із дотриманням найвищих вимог до якості косметичної продукції: усі інгредієнти, що використовуються у виробництві, сертифіковані, а 90% інгредієнтів є натуральними. Усі засоби не містять хімічних консервантів і стабілізаторів.


По-перше, надважливим є те, який вигляд мають продукти Sense Education – пакування, баночки та тюбики із засобами догляду мають прикрашати простір, а не просто стояти на умивальнику.

По-друге, бренд розробляє свої запахи from scratch. Тут немає стокових формул, а всі аромати нагадують про запахи з дитинства або дому. У продуктах можна вловити нотки дачної смородини, паленого цукру, хлібу чи базиліка, які стають цікавим і ненав’язливим досвідом і відносять до певних спогадів і подій.

По-третє, шкіра – найбільший орган. Тому ми працюємо над такими поєднаннями інгредієнтів, на яких можна було би впевнено написати: «Погоджено з відчуттям дотику».

Допомога Україні


​​«Нам усього три тижні. Ми проінвестували в проєкт, створили нові робочі місця та поки маємо набрати висоти. Та ми на регулярній основі допомагаємо. Влад, наприклад, зараз будує мобільні душові для військових».



Три продукти Sense Education, із яких можна почати знайомство:

Крем для рук «Диня Калахарі»

Миттєво поглинається та залишає оксамитовий фініш на шкірі.

Вартість – 490 гривень

Лосьйон-суфле для тіла

Схожий за структурою на ніжне суфле, що швидко поглинається та надовго зволожує.

Вартість – 550 / 950 гривень

Гоммаж із солоним цукром

Cкраб-текстура огортає шкіру солодким запахом і сяйвом.

Вартість – 500 / 900 гривень

«Вауч»


Анастасія Кулібаба

засновниця маркетплейсу

«Вауч» – це маркетплейс із суто українськими брендами косметики. «Якщо треба зробити подарунок собі або тим, хто за кордоном, сюди можна звертатися сміливо», – розповідають у команді.

Наразі у «Вауч» зібрано 13 брендів, в асортименті можна знайти, до прикладу, доглядову косметику для тіла, обличчя та волосся, декоративну косметику та б’юті-аксесуари.


Ми дуже хочемо, щоб наші дівчата та хлопці зрозуміли, що в наших виробників є прекрасні аналоги їхніх іноземних б’юті-улюбленців. І вони нічим не гірші, а часто навіть кращі.


Усі товари, розміщені на «Вауч», виробляють в Україні, вони зроблені з якісних натуральних інгредієнтів і не тестуються на тваринах.

Робота під час війни

Анастасія Кулібаба Працювати під час війни – це наче ти постійно на американських гірках. З останнього – ми з дизайнером робили анімацію нашого адвент-календаря, коли всього чотири години на день було світло. У нас чат складався з повідомлень: «Лишилось на рендері, за 15 хвилин надішлю відео!», «Вимкнули світло» – і так по колу.

Непросто й брендам – виробництво одного з наших партнерів постраждало через обстріли:


[Нещодавно] вдруге, на жаль, ракета влучила в комплекс, де розташовані офіс M2O та лабораторія, і поки ми не маємо туди доступу.


В інших затримки в роботі через небезпеку під час тривог. Але ми тримаємось і вдосконалюємось. Видно, що людям цікава українська косметика. Нам щодня пишуть нові люди, десь знаходять нас. Це дуже мотивує.


«Вауч» – не просто маркетплейс»


Ми будуємо бренд, працюємо над його впізнаваністю та робимо свої продукти. Як-от бокси української косметики – ми щосезону збираємо найкращі п’ять продуктів і продаємо їх у боксах

Вартість боксу – 2000 гривень

До Нового року ми зробили свій адвент-календар, куди вкладаємо 13 крутих універсальних продуктів від (звісно ж) українських брендів.

Вартість адвент-календаря – 4500 гривень