The Village Україна розповідає про цікаве та красиве житло в Києві й не тільки.

Фото: Андрій Авдєєнко

Район

Печерський

Дизайн

Sergey Makhno Architects

Площа

344,09 м²

Висота стелі

2,75 м


Квартира тижня розташована в житловому комплексі Skyline у Печерському районі Києва на 23-му поверсі. Апартаменти утворені з трьох квартир, розташованих поряд. За проєкт відповідала майстерня сучасного українського дизайну та архітектури Sergey Makhno Architects, яку очолює архітектор Сергій Махно. На втілення пішло майже три роки: почали в 2017 році, а завершили в 2019-му.

Замовник – неодружений бізнесмен зі Швейцарії. У Києві він вирішив облаштувати одну зі своїх штаб-квартир. Підприємець не планує мешкати в оселі, але проводитиме тут час у разі ділових поїздок. Від зародження ідеї до готового дизайн-проєкту із замовником було лише три зустрічі. «Це людина, яка постійно у справах. Його вимогою було створити простір, який буде комфортним п’ятизірковим готелем і водночас затишною домівкою», – коментує Павло Фісенко із Sergey Makhno Architects, який входив до пулу з восьми відповідальних за проєкт архітекторів.

У концепції проєкту – мінімалізм, використання природних матеріалів, актуальний дизайн і «сильний характер». «Помешкання робили не на один чи два роки, а щоб господар міг туди повернутись і воно завжди було й затишним, і надійним. Цей інтер’єр містить унікальні рішення, які не втрачають свою актуальність попри те, що тенденції швидко змінюються», – додає Фісенко.

Дизайн інтер’єру виконаний у стилі Ukrainian Contemporary, який поєднує українські традиції й сучасні світові тенденції мінімалізму. Окрім того, дизайн містить елементи авторської стилістики Сергія Махна: вона поєднує український культурний спадок і японський естетичний світогляд вабі-сабі (схожа стилістика використана в більшості проєктів Sergey Makhno Architects). У конкретному випадку авторська стилістика найбільш яскраво втілена в предметах декору, а також в інтер’єрі спальні замовника, кажуть в майстерні.

«В основі сучасний стиль, але з певним тяжінням до наших, внутрішньоукраїнських тенденцій. В Україні всі починали зі скандинавського стилю, лофту, але ми давним-давно переросли це й уже маємо якісь свої напрацювання. Цей стиль утворився з поєднання сучасних світових тенденцій і переосмислення наших локальних культурних цінностей», – пояснює концепцію стилістики Фісенко.

Провели перепланування: три радіусні квартири об’єднали в цілісні апартаменти, демонтувавши всі перегородки. «Насправді ми знесли майже все, залишили лише опорні конструкції й комунікації. Потім уже придумували нове зонування й утілювали його», – каже Фісенко. Ускладнювала зонування радіальна форма апартаментів – це впливало на розташування меблів і комбінування стін. Тому простір розбили на три великі сектори: центральний містить вітальню з кухнею, інші два сектори – це гостьові спальні з окремими санвузлами та Secret Room (сектор праворуч), а також спальня, гардероб і приватна ванна кімната господаря (сектор ліворуч). Завдяки зонуванню вдалося досягти результату, коли радіальну форму має лише центральний сектор, а окремі кімнати вдалося зробити майже прямокутними.

Центральна зона оточена панорамними вікнами й об’єднує вітальню, кухню з обідньою зоною та більярдний стіл. Радіальна стіна оздоблена штукатуренням від майстрів фірми Kelsis, яке імітує натуральний чорний камінь. Інші стіни й пілони покрили кортеном. Це проста в обробці сталь, стійка до корозії: вона окислюється, набуває мідного кольору й більше не псується. Кортен вписується в концепцію використання природних матеріалів, каже Фісенко. Стелю з гіпсокартону пофарбували в білий колір, аби візуально підняти її висоту. Водночас з урахуванням комунікацій її облаштували на максимальній висоті – 2,75 м. Підлога – мікроцемент.

Радіальна форма основного сектору вплинула на вибір і розташування меблів: вони не примикають до стін і розташовані за островоподібним принципом. Наприклад, вітальня локалізована трьома диванчиками, які оточують домашній кінотеатр, встановлений на одному з пілонів. З декору у вітальні – авторська керамічна статуетка з металевим покриттям від Sergey Makhno Architects. Килими виготовляли на виробництві студії спеціально під дизайн помешкання.

Частково кухня зосереджена на острові, а волога зона й техніка поміщені в блок навпроти й за потреби приховуються кортеновою ширмою. «Це додає помешканню багатофункціональності. Скажімо, якщо власник зустрічатиме гостей, він може сховати кухню за ширмою, перетворивши її на чисту локальну поверхню», – каже Фісенко.

Усі поверхні на кухні виготовлені з кортену. На острові є індукційна плита, а також тепан для приготування азійської їжі. Витяжки дві: одна вмонтована прямо в стелю, інша додаткова – у площину стільниці. З іншого боку острова невелика барна стійка для ранкової кави. Між вітальнею й кухнею розташований металевий обідній стіл, з якого відкривається краєвид на місто. Над столом – нові авторські світильники від Сергія Махна Rosychka [за назвою квітки-хижака, яка поїдає комах]. Вони повністю виготовлені зі сталі й оздоблені мідними пелюстками. Стільці навколо стола обтягнуті шкірою.

Спальня господаря суміщена з його гардеробом і ванною кімнатою. Стіни оздобленні штукатуренням, характерним для авторської стилістики Махна: поєднання української автентичності та стилю вабі-сабі. Зі стін штукатурення плавно перетікає на платформу ліжка, виготовлену з MDF-панелей. Це ліжко не замовляли, а виготовляли на виробництві студії. Постільна білизна з натурального льону. Авторський торшер також виготовляли дизайнери студії Сергія Махна. Підлога – паркет з натурального дерева. Зі спальні є вихід до гардеробної, вона від італійського виробника Rimadesio, виконана в темних аскетичних тонах.

Загалом у квартирі чотири санвузли: окремий гостьовий (біля входу), по одному в кожній спальні для гостей, а також ванна кімната господаря. Вона має велику площу (21,9 м²) і включає душову, джакузі, римську парову, унітаз і біде в окремому блоці, а також консольний бетонний рукомийник шириною 2,3 метра. У стіну душової вбудований стійкий до вологи монітор, на якому можна переглядати фільми із джакузі. З душової також є вихід на балкон.

Перша гостьова кімната виконана в мінімалістичному стилі. Оздоблена чорним сланцем стіна контрастує з м’якою оббивкою ліжка, інші стіни в кімнаті оздоблені тканевими панелями. Над ліжком – авторські керамічні світильники Lakuna’s Sister Сергія Махна. Підлога – паркет з натурального дерева. Шафа компланарна від Rimadesio. «Ця кімната проста й лаконічна та виконує функцію виключно гостьової спальні, щоб хтось із друзів господаря міг пожити тут кілька днів», – каже Фісенко. Є вихід на балкон і до окремого санвузла, що виконаний у темній гаммі. Його схожість зі спальнею доповнюють авторські світильники Lakuna від Махна.

Друга гостьова кімната має більшу площу, проте не має виходу на балкон. Стіни в кімнаті мають різне покриття: одні фарбовані «замшевою» тактильною фарбою, інші – рельєфним штукатуренням від Kelsis. Над ліжком – панно з очерету, виготовлене вручну. Для однорідності кольору соломинки обробляли морилкою. Щоб створити це панно, майстри витратили 72 години. З декору в кімнаті – авторські світильники Rosychka, аналогічні до тих, що в їдальні, і полотна авторства Сергія Махна. У другій гостьовій кімнаті, як і в першій, є домашній кінотеатр. Санвузол витримали у схожій до кімнати стилістиці: інтер’єр у темних тонах, підлога й стіни в душовій виготовлені з мікроцементу, що імітує фактуру металу. Вирізняє санвузол виготовлена за індивідуальним замовленням бетонна раковина, кран у яку спускається зі стелі.

Secret Room – це кабінет господаря. Він виконаний у темній кольоровій гамі: обрали колір «графіт». Окрім стін, такого ж кольору тут вікна, штори й робочий стіл. Стіл виготовлений з металу й розташований посеред кімнати. «Інтер’єр кабінету повністю утилітарний, щоб нічого не відволікало від роботи. Монохром надає кімнаті респектабельності та стриманості. Як чорний діловий костюм», – коментує Фісенко.

На стіні – прихований за полотном монітор: щоб переглядати його, полотно автоматично перевертається. Спеціально для Secret Room Сергій Махно створив керамічну скульптуру «Спокій». У кабінет також вбудована високотехнологічна винна кімната з обладнанням, яке регулює температуру й світло всередині, тут зберігається власна колекція вин власника. Від кабінету винна кімната відокремлена склопакетом і не впливає на його температуру.