Центр демократії і верховенства права дослідив роботу системи вимірювання середньої швидкості в кількох країнах Євросоюзу.

Система складається з двох комплектів пристроїв: на в’їзді й виїзді з певної ділянки дороги, які фіксують час і номерні знаки автівок, що проїздять повз. З отриманих даних вираховують час, за який автомобіль подолав певну дистанцію, щоб отримати його середню швидкість.

На відміну від камер для фіксації порушеннь, пристрої системи не мають вбудованого радару, тому не вимірюють швидкість транспортних засобів, а вираховують.

«Звичні нам камери контролюють швидкість лише поряд із місцем, де вони встановлені (наприклад, на перехресті чи мості). Тому виїхавши з «поля зору» камер, водії можуть знову розігнатися до 100 км/год навіть у місті. А от на довгій ділянці, скажімо кількакілометровому проспекті, допоможе система контролю середньої швидкості», – додає команда.

Досвід країн Європи:

У Великій Британії кількість смертельних і серйозних зіткнень зменшилася на 36% після встановлення камер середньої швидкості. Серед 2000 власників автомобілів провели опитування, яке показало, що 79% респондентів вважають камери вимірювання середньої швидкості більш ефективними для запобігання перевищення дозволеної швидкості, як порівняти зі звичайним точковим контролем.

У Португалії контроль середньої швидкості діє на 53 ділянках доріг. Для позначення таких камер у країні запровадили спеціальний дорожній знак H42. За шість років роботи системи вдалося зменшити смертельні випадки на ділянках, де вона встановлена, на 35%. Також на 74% знизилася кількість ДТП з потерпілими й на 43% – кількість тяжких і середніх травм, зазначають у дослідженні.

В Ірландії систему встановили в обох напрямках доріг на ділянці завдовжки близько 20 кілометрів, де максимальна дозволена швидкість руху становить 120 км/год. За результатами дослідження, менш ніж 70% водіїв дотримувалися обмеження швидкості до встановлення системи, а після встановлення системи показник зріс до майже 90%.

У Польщі вимірювання середньої швидкості запровадили у 2021 році, наразі система працює на 33 ділянках. Завдяки системі зафіксували близько 160 тисяч випадків перевищення швидкості за 2022 рік. До кінця року планують пристрої ще на 40 ділянках.

 

У серпні результати дослідження агенції Info Sapiens на замовлення Центру демократії і верховенства права (ЦЕДЕМ) показали, що більшість українців підтримує збільшення штрафів за перевищення дозволеної швидкості руху, навіть якщо йдеться про 10 км/год.