Перший заклад української мережі «П'яна вишня» відкрили в Лондоні. Редакція The Village Україна розпитала «Холдинг емоцій !FEST», як, де і для кого працює лондонська «П'яна вишня».

Відкриття демократичного бару «П'яна вишня» в Лондоні відбудеться 15 березня, але заклад уже приймає гостей у тестовому режимі. Перший бар українського «Холдингу емоцій !FEST» у Сполученому Королівстві працюватиме за адресою Мур-стрит, 10 – це центральна частина міста, неподалік від Лестер-сквер, між районами Сохо і Ковент-гарден.

«Для нас головне, щоб поряд із закладом був гарний краєвид. Пошук локації ми зазвичай довіряємо партнерам, проте завжди радимось і даємо рекомендації», – розповідає The Village Україна керівник PR-відділу !FEST Тарас Маселко. Лондонську «П'яну вишню» холдинг запускає в партнерстві з українським підприємцем Богданом Мисюком, який протягом тривалого часу мешкає в Лондоні, а частина команди складається з українців.

«Формат «П’яної вишні» майже завжди незмінний: це можливість випити смачний алкоголь і з’їсти десерт, стоячи за столиком. Акцент передусім на соціалізації та живому спілкуванні, відповідною є комунікація з боку персоналу», – додають у холдингу, що також розвиває мережі «Львівська майстерня шоколаду» й «Реберня» та заклади «Криївка», «Дуже висока кухня» і Grand Cafe Leopolis

«П'яна вишня» в Лондоні – це 63-й заклад мережі й 24-й за межами України, а Велика Британія стала десятою країною, у якій тепер присутній бренд, розповідають The Village Україна в !FEST. Окрім України та Британії, «П'яна вишня» також представлена в Польщі, Румунії, Словаччині, Угорщині, Литві, Латвії, Естонії та Молдові. 

Запитуємо, чи є запуск нових закладів за кордоном спробою диверсифікувати ризики, пов’язані з роботою в Україні під час повномасштабної війни з РФ. «Це для нас і про перестрахування ризиків, і про експансію за кордон, – відповідає керівник PR-відділу Маселко. – Для бізнесу виторг у валюті є диверсифікацією, це позитивне підкріплення. Водночас із погляду цінностей ми хочемо, щоб про Україну знали не лише як про ресурсну країну, що продає своє зерно чи робочу силу. Це країна, що може створити самодостатній продукт і висунути його на ринок, причому на ринок не лише внутрішній, а й на світовий. Це підтвердження того, що ми є частиною глобальної економіки, повноцінною її частиною, а не лише компонентом у циклі створення фінального продукту чи бренда». 

Після анонсу відкриття першого закладу в Сполученому Королівстві в українському сегменті соцмереж почалося активне обговорення, зокрема засновників критикували за те, що в такий спосіб про Україну розповідають іноземцям через формат із дешевим алкоголем. 

Запитуємо в !FEST, чи це той продукт, який має представляти Україну іноземцям і як ухвалюють рішення щодо репрезентації України за кордоном. «Можна сказати: haters gonna hate, – жартома відповідає PR-директор !FEST. – Але насправді для нас як холдингу вже давно задано вектор у роботі: ми розвиваємо освіту, поки відкриваємо школи у Львові, але поставили амбітну мету відкрити 100 шкіл в Україні. У нас також є «Видавництво Старого Лева», що видає українську літературу та перекладає на десятки мов український інтелектуальний продукт. Для себе ми визначили пріоритети й розуміння, що треба робити [в різних сегментах бізнесу]».

 

«Для українців вишнівка є вже звичним продуктом, але насправді це класний напій, що цікавий закордонній аудиторії, він має право на існування в глобальному вимірі, – доповнює Маселко. – Є приклад тієї ж Becherovka – це ніби й не горілка, і не пиво, і не вино. Це окрема ніша. Для нас це хороший приклад позиціювання та розвитку бренда. Коли ти кажеш Becherovka, одразу чітко зрозуміло, що це. Ми також робимо все для того, щоб вишнівка була брендом, який не доводилося б зайвий раз пояснювати». 

Зокрема, з огляду на це !FEST вирішили не змінювати власну назву «П’яна вишня» для адаптації до ринків різних країн. «Ми вже давно ухвалили рішення, що наш бренд усюди буде звучати саме як «П’яна вишня». Хоча для частини країн це не до кінця зрозуміло, ми намагаємося створити бренд цікавого алкоголю, який є впізнаваним. Тому в Британії це буде Piana Vyshnia», – розповідають у холдингу, що, крім ресторанних проєктів, включає також «Видавництво Старого Лева», освітній проєкт «Школа вільних і небайдужих» і бренд одягу «Авіація Галичини».

Виробництво фірмової вишнівки продовжує працювати в Україні. Це важливо для «збереження рецептури та якості напою», кажуть у !FEST, тож напій будуть привозити в Лондон з України. Але водночас не виключають, що в найближчому майбутньому можуть відкрити виробництво за межами України. Вартість вишнівки в Лондоні: за 100 мілілітрів напою в закладі – 4,5 фунта, ціна за пляшку 0,5 літра – 23 фунти.