Тридцять років тому тренди в дистрибуції незалежного кіно задавала компанія Miramax. Та якщо її головною метою успіху був заробіток, то студія А24 зробила собі ім’я на сміливості та незвичайності свого кіно. Важливу роль зіграв також нестандартний підхід до промострічок.

The Village Україна поговорили з дистриб’ютором нової стрічки студії A24 про історію компанії, шлях до численних «Оскарів» і фокус на блокбастерах у майбутньому.

Студія А24 з’явилась у 2012 році зусиллями Деніела Каца, Девіда Фенкеля та Джона Ходжеса. Назву обрали без довгих роздумів – компанію назвали на честь італійської автомагістралі, якою їхав Кац, коли вирішив створити студію. А розмістити її вирішили не в Лос-Анджелесі, як зазвичай, а в Нью-Йорку, що ще більше підкреслює відмінність компанії від типово голлівудських. І якщо спочатку в мангеттенському офісі на кілька квадратних метрів працювали лише вісім співробітників, то вже за кілька років сюди навідувались Скарлетт Йохансон і Дені Вільньов. 

З перших днів свого існування А24 почала працювати з авторськими фільмами на кшталт робіт Даррена Аронофскі, Арі Астера, Алекса Ґарленда, Роберта Еггерса й інших. Після першого року роботи студія випустила в прокат перші п’ять стрічок: «Джинджер і Роза» Саллі Поттер, «Елітне суспільство» Софії Копполи, «Захоплюючий час» Джеймса Понсольдта, «Запаморочливі фантазії Чарлі Свона III» Романа Копполи та «Відв'язні канікули» Хармоні Коріна. Останній став справжнім хітом. Звісно, не всі фільми, які випускала студія, ставали хітами, проте компанія продовжувала йти обраним курсом інді-кіно. 

Кадр зі стрічки «ВІДВ'ЯЗНІ КАНІКУЛИ» Хармоні Коріна

У 2015 році студія випустила вже 11 фільмів, які, окрім доволі непоганих як для авторських фільмів зборів, принесли ще й декілька номінацій на премію «Оскар». Серед стрічок це «Кімната», «Емі» та Ex machina. Це було неймовірне досягнення як для студії незалежного кіно. А все тому, що А24 зробила ставку в маркетингових компаніях на інтернет і «сарафанне радіо», відмовившись від традиційних важелів просування. Наприклад, під час кампанії фільму Ex machina на прем’єрі стрічки на фестивалі South by Southwest запустили tinder-бота з героїнею Алісії Вікандер, яка запрошувала всіх у кіно. 

Кадр зі стрічки EX MACHINA Алекса Гарленда

За рік А24 випустила в прокат дебютний фільм Роберта Еггерса «Відьма» й зібрала рекордні $40 млн, а сама стрічка отримала головний приз фестивалю «Санденс». Потім вийшли хіти «Людина – швейцарський ніж» із Деніелом Редкліфом і «Лобстер» Йоргоса Лантімоса, а сама компанія почала інвестувати у виробництво фільмів. Першою стала стрічка Баррі Дженкінса «Місячне сяйво», яка не мала ні зіркового касту, ні захмарного бюджету, утім, стала «Найкращим фільмом» на премії «Оскар».

 «Місячне сяйво» Баррі Дженкінса отримав Оскар за «Найкращий фільм»

Після цього успіху студія продовжила інвестувати в нестандартні проєкти, як-от «Леді Бьорд», «Горе-творець», «Хороший час», «Проєкт Флоріда» та «Вбивство священного оленя».Та вже скоро компанія знову отримала свій черговий «Оскар» – цього разу за стрічку «Все завжди і водночас», яка зібрала у світовому прокаті $136,8 млн за бюджету $14–25 млн. Це був найкасовіший фільм студії, доки не стало відомо, що А24 працює над новим фільмом легендарного візіонера Алекса Ґарленда «Повстання Штатів». Бюджет стрічки оцінюється в $50 млн, а розмови навколо неї точаться ще задовго до виходу.

Кадр зі стрічки «Все завжди і водночас»

Що треба знати про фільм

«Повстання Штатів» відбувається в недалекому альтернативному майбутньому США, де розгортається громадянська війна. Команда воєнних кореспондентів відважно вирушає до Білого дому, прямуючи крізь усю країну й ризикуючи власним життям заради документації реальності. Головні ролі у фільми виконали Кірстен Данст («Меланхолія», «Інтерв'ю з вампіром»), Нік Офферман («Парки та зони відпочинку»), Вагнер Моура («Нарко»), Джессі Племонс («У руках пса», «Пуститися берега») та зірка байопіка «Прісцилла» Кейлі Спейні. 

Світова прем’єра стрічки відбулась 14 березня в межах фестивалю South by Southwest (SXSW) у Техасі. Примітно, що саме з Техасу була одна з повстанських груп у фільмі. До того ж на початку року ми спостерігали за загостренням ситуації в цьому штаті на тлі міграційної кризи, що в інтернеті вже встигли провести паралелі із сюжетом фільму, охрестивши ситуацію найнесподіванішою промокампанією стрічки. Що ж, А24 славиться нестандартними підходами в промо, але навряд чи це справа рук її співробітників. 

В українських кінотеатрах та IMAX фільм «Повстання Штатів» вийде вже 11 квітня одночасно зі світовою прем’єрою завдяки дистрибуторській компанії Green Light Films. 

Наразі студія А24 вирішила трохи змінити свою загальну стратегію, оскільки за останній час масштаби компанії дуже виросли. Тепер вона планує зосередитись на зйомках великих стрічок із солідним бюджетом, як-от «Повстання Штатів».