Підземні переходи на Деміївській площі, що з’єднують проспект Науки з Центральним автовокзалом і бібліотекою Вернадського, відремонтували та оздобили муралами. Ініціювала ремонт і виділила гроші на реконструкцію компанія Roshen. Оновлені переходи – один з етапів благоустрою території фабрики, який почали ще у 2014 році.

За реконструкцію переходів відповідала архітектурна компанія Project 7, що відновлювала Черкаський зоопарк і керувала проєктом «Театр на Подолі». Роботи почали ще у травні й виконували поетапно: першу чергу відкрили наприкінці серпня, тепер – завершили другу, останню чергу робіт.

«Ми в компанії кажемо, що це соціальний експеримент. Віримо в те, що простір формує особистість. І ці переходи працюватимуть так само. Якщо експеримент спрацює, то завдяки переходам поліпшаться криміногенні обставини, а в людей з’явиться більш відповідальне ставлення до громадського простору. А ще ми намагалися зробити так, щоб людям було приємно й не страшно спускатися в підземний перехід, щоб він упливав на них позитивно», – коментує The Village Україна Сергій Русанов, головний архітектор Project 7.

Переходи відремонтували: замінили граніт на парапетах, прибрали зовнішнє пластикове покриття, встановили нові огорожі, повністю оновили освітлення всередині та відремонтували стелі. Також усередині встановили нові системи водовідведення, а старі й несправні демонтували. Переходи стали інклюзивними.

Усю систему підземних переходів на Деміївці розписали муралами, за це відповідав проєкт «Урбан Клаб». Залучили українських художників і митців: Сашу Корбана, Андрія Калькова, дует Шум & Настя Ку, Рому Wius і команду Kickit. «Якими красивими переходи ми б не зробили, їх усе одно потім хтось розмалює графіті. Тому виникла ідея самим їх розмалювати – запросили відомих стритарт-художників, поспілкувалися й дали їм повну свободу дій», – додає Русанов.

Водночас мурали виконують не лише естетичну функцію, а й навігаційну, додає Сергій. Пояснює, що кожен перехід допомагає містянам орієнтуватися за кольоровою гамою й певними символами. Наприклад, перехід із «синьою» кольоровою гамою веде до автовокзалу, перехід до фабрики Roshen оздобили у фірмових «жовто-червоних» кольорах компанії, до бібліотеки – перехід із «сірою» гамою та символами бібліотеки Вернадського. Щоб придумати їх, художник Саша Корбан провів у бібліотеці кілька днів. Площа поверхні, яку розмалювали художники, – 3400 м².

Фото: Александр Дмитрук