Цьогоріч уперше за сім років роботи диджитал-агенція Lazarev.agency наважилася заявити про себе на одній із найважливіших гонок для креативників – Red Dot Design Award. Компанія подала сім проєктів, п’ять із яких отримали нагороди.

Після урочистої церемонії нагородження команда агенції запустила соціальне відео, щоб переконати людей упевнено йти до мети: адже навіть коли боязко й зовнішні обставини зупиняють – завжди є люди, які підтримають і допоможуть.

The Village Україна спільно з Lazarev.agency розповідають про перший Red Dot агенції, дедлайни, що палають, підводні камені, перешкоди та мотивацію йти вперед наперекір обставинам

Сім років почекай – п’ять нагород забери


Агенції Lazarev.agency – сім років, вони створили понад 500 проєктів, але цієї весни вперше за своє існування подалися на Red Dot Design Award. Це престижна нагорода, про яку мріє чи не кожен креативник, але команду постійно тривожила думка, що взяти Red Dot може лише унікальний або суперфункціональний проєкт. Вони сумнівалися, чи буде хоча б одна нагорода – а виграли п’ять.


«Звичайно, на кожному старті є відчуття хвилювання та невпевненості. У голові в'їдливо сидить думка: «А якщо не вийде?». Але коли цього немає, перемога не сприймається з ейфорією. Той страх, наче кориця – без нього несмачно»

– кажуть у команді агенції.


Red Dot Design Award – це креативні інновації, революційність і соціальна важливість. Але для Lazarev.agency перша участь означала ще й багато невизначеності, тому вони насамперед дослідили досвід інших агенцій, щоби презентувати власні кейси якнайкраще. Команда проаналізувала роботи торішніх переможців і дійшла висновку, що унікальність і креативність презентації така ж важлива, як і сам проєкт.

На категорію Brands & Communication design вирішили подати проєкти Inertia Wheel MAX, 11Sight, Ukrainian Power, Vessel Finance та власний вебсайт Lazarev.agency, адже вони втілюють усе, чим є Red Dot Design Award.

Не відкладай, не відкладай, не відкл…


Усі попередні переможці Red Dot радили не відкладати підготовку на останній момент, але цієї поради в агенції так і не дотрималася, адже були завантажені проєктами для клієнтів. Почали робити все приблизно за тиждень до дедлайну. Працювали ніби з повноцінним внутрішнім проєктом окремою командою: моушн, 3D, графічні дизайнери та копірайтерка. Долучали до роботи й продакт-менеджерів, щоб оперативно отримувати всі деталі проєктів. Керували процесом Head of Design і маркетолог.


«Найкраще – робити все заздалегідь. Особливо коли подаєтеся декілька проєктів, а все може полетіти шкереберть через непередбачувані обставини. Але навіть якщо ви включилися в підготовку в останній момент – запускайте процеси паралельно. Принаймні нам це допомогло.

Ми, які й кожна українська компанія, готувалися до подання на Red Dot у період війни, а це означає стрес, виснаження тривогами, відсутність нормальних умов для життя та праці. Але складні українські реалії нас заряджали рухатися вперед і доводити, що ми – незламна нація – і жодні перешкоди нас не зупинять»

говорить Андрій Гадай, Head of Design


Очі бояться – руки роблять: як зробили візуал у короткі терміни


Щоб круто презентувати та якнайкраще висвітлити проєкти, потрібно добре їх розуміти – унікальність функціонала, оригінальність дизайну, важливість. Уся робота відбувалася в декілька ітерацій, а процеси йшли паралельно: коли копірайтерка працювала над скриптом, моушн-дизайнер робив сторіборди, а 3D і дизайнери вже пропрацьовували деякі елементи візуалізації.


«Для мене було шоком те, що за шість днів треба з нуля зібрати відео, яке ще й представлятиме проєкт нашої компанії на Red Dot. Узагалі, я неочікувано відкрила в собі навички роботи з аудіо, як-от: зводити різні шматочки, виводити бас вище тощо. Тоді я зрозуміла, що мій мозок в екстремальних умовах може взагалі все, але в будні дні дуже сильно лінується»

– ділиться Ірина Хрестик, моушн-дизайнерка


У Red Dot кожна деталь має вагу: візуали повинні максимально чітко показувати суть кейса та застосування дизайн-рішень, а текст має дати читачу повне розуміння проєкту й унікальність дизайну. У відео потрібно розповісти про труднощі, з якими стикається аудиторія, для якої створений продукт, показати, як продуктовий дизайн розв’язує ці проблеми, і загалом розкрити тему про інноваційність продукту, його важливість для спільноти та показати творчий підхід.


«Від мене залежав результат роботи решти. Адже моушн-дизайнери анімували 3D-моделі, які я створив, і потрібно було пропрацювати кожну деталь. Я відчував відповідальність за свою частину роботи як ніколи раніше»

– згадує Кирило Лопушинський, 3D-дизайнер.


А давайте ще сюди правочку: як працювали з текстами


Під час підготовки доводилося переробляти сценарії по декілька разів, навіть на фінальних етапах відеопродакшну. Копірайтерка агенції раз у раз переписувала тексти, щоб вони якнайповніше поєдналися з динамікою відео та чітко донесли повідомлення. Найбільш стресовим для команди виявився проєкт Ukrainian Power, над яким почали працювати за добу до завершення приймання заявок. Один день для написання сценарію, створення відео, підготовки статичних візуалів, опису для журі.


«У нас не було часу створювати оригінальний саунд-дизайн і пропрацьовувати динаміку відео, ми використали заготівлю, і текст мав плавно лягти на неї. Тому довелося робити все навиворіт: писати зв’язний текст під уже готову динаміку. Це складніше, але ми допомагали одне одному, разом генерували ідеї, і вийшло крутезне відео. Я впевнена, що ця перемога далася нам завдяки дружній команді»

– розповідає Вікторія Левчук, копірайтерка.


Заручись підтримкою таких, як ти, – і тоді тобі все під силу

Розуміння, що в Україні триває війна, мотивувало команду ще більше працювати. Нагороди – це нові клієнти, клієнти – прибуток, а частину прибутку агенція донатить на ЗСУ. Щоб показати, що у великих справах важливою є підтримка своїх, Lazarev.agency запустили соціальний ролик, де розповідають, як готувалися до Red Dot, і мотивують не зупинятися на половині шляху.


«Настільки тісної співпраці з лідом у мене ще не було, ітерації за ітераціями, постійне вдосконалення напрацювань. Відкритий і конструктивний фідбек зі словами: «Давай, у тебе вийде» дійсно вселяв віру у власні сили»

– ділиться Ілля Ринжук, моушн-дизайнер.



«Стрес я запивав гарячим чаєм із цукерками «Ромашка». Під час роботи було все – і непорозуміння, і суперечки, і невдачі. Але була віра в себе, віра в одне одного. А крім віри, була підтримка. Людина не просто закривала свої завдання та байдуже передавала їх колезі, а з драйвом і хвилюванням слідкувала, як її роботу продовжуватимуть інші.

Робота над проєктом була викликом для мене – я мав грамотно поєднати 3D-моделі, динаміку, візуали, текст. Тобто я представляв усю роботу колег, фінальний результат. Але, як би не було важко, з крутими людьми поряд усе під силу»

– розповідає Василь Узунов, моушн-дизайнер.


Заклик Lazarev.agency дають лише один: «Сміливо дій. Ми змогли – і ти зможеш!»

МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ