У кількох міських Telegram-каналах з’явилися повідомлення, що Київська міська державна адміністрація збирається оновити айдентику міста. Щоб перевірити інформацію, ми запитали про ці плани в Управління туризму, а також в авторів чинного логотипа.

Якщо коротко: усі визнають, що логотип Києва застарів, але змінюватимуть його вже після перемоги.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів

Яке лого в Києва зараз

Чинні логотип і гасло Києва «Місто, де все починається» розробили у 2011 році, напередодні «Євро-2012», маркетингова агенція Fedoriv і дизайнери Karandash Graphic Design Bureau.

Крапля в логотипі символізує Дніпро, каштан – київські парки, купол – храми й релігійну культуру, а серце характеризує Київ як комфортне місто, яке люблять його жителі, пояснювали автори логотипа.

Про те, що логотип оновлюватимуть, у КМДА заявили ще у 2019 році. «Ми вважаємо, що настав час редизайну. Хочу зазначити, що це буде саме редизайн, а не ребрендинг, оскільки бренд Києва ми міняти не плануємо, але є необхідність привнести якісь зміни, зробити його свіжим і сучасним», – розповідав колишній керівник управління туризму КМДА Антон Тараненко. У КМДА повідомляли, що вже ведуть комунікацію з дизайнерськими бюро, однак оновлення не відбулося.

Щоб уточнити статус цього проєкту, редакція The Village Україна звернулася за коментарем до Управління туризму та промоцій КМДА, а також до Андрія Федоріва, який брав участь у розробці дійсного логотипу.


Марина Радова

начальниця Управління туризму та промоцій КМДА

У деяких пабліках з'явилася інформація, що місто начебто планує змінити лого й айдентику Києва. Такі плани в Управління туризму та промоцій КМДА дійсно є, але поки що через повномасштабне вторгнення РФ ми не збираємося втілювати їх у життя. Хоча до нас регулярно звертаються з відповідними пропозиціями. Ми розуміємо, що прийде час оновити айдентику. І ми обов'язково зробимо це, але після перемоги.

Туристична галузь столиці й країни загалом через війну переживає важкі часи. На початку повномасштабного вторгнення туристичний бізнес перепрофілювався, щоб допомагати військовим і малозахищеним верствам населення.

Утім, ми переконані, що Київ має великий туристичний потенціал у майбутньому. І після перемоги ми очікуємо на мільйони туристів з усього світу. І ми покажемо їм Київ, який матиме оновлену айдентику. А до того часу залишаємося з нинішніми логотипом та айдентикою.


Андрій Федорів

засновник маркетингової агенції Fedoriv

Айдентика, яку ми розробляли, точно потребує оновлення. Ми навіть говорили про це з КМДА приблизно у 2019 році, але тоді нам рекомендували зробити косметичні покращення, а ми були і є певними, що потрібні радикальніші зміни.

Чинні логотип і гасло розробляли для того, щоб представити Київ на виставці ITB (International Tourism Berlin), але потім їх подали на конкурс туристичного символу від КМДА у 2011–2012 роках. Наш символ переміг, місто почало використовувати його у 2015 році.

Але це лише логотип і слоган. Не бренд, не велика система. З моменту розробки пройшло 12 років, і рішення морально застаріло. Воно поверхневе, це дуже рання наша робота. Вона була точно краща за складні аматорські пострадянські варіанти, але зараз ми б точно підходили до цього інакше.

Ми відчуваємо, що Києву потрібен не просто туристичний знак, а оновлений бренд, стиль, інтерфейс, щоби покращити взаємодію головним чином із мешканцями міста. Він має віддзеркалювати загальну стратегію міста та покращувати взаємодію людини й міста через інтерфейси, навігацію, елементи міського середовища тощо. Це не просто логотип. Це частина міського досвіду, яка може призвести до фундаментальних змін у сприйнятті й поведінці.

Світ став цифровим, відкритим і конкурентним. Дизайн – це не атрибут і не ціль, а засіб конкуренції за мешканця, інвестиції та туризм.

Нам також дуже подобається логотип «каштан», який розробили студенти Projector Institute кілька років тому. Він мінімалістичний і сучасний. Багато прогресивних киян уже використовують його як символ міста.

Наразі жодних перемовин із КМДА щодо оновлення айдентики ми не проводили.


Альтернативний логотип Києва

У 2019-му дизайнери Дмитро Буланов і Катя Яцушек зі школи Projector створили альтернативний логотип Києва з каштановим листом.

Тоді Олександр Трегуб, засновник Projector, сказав, що каштановий лист – кращий та органічніший логотип міста, ніж офіційний.

Альтернативне лого Києва не має правовласника, автори закликали всіх охочих ним користуватися (зокрема й для комерції) та відкрили вільний доступ до завантаження. Лого пропонували розміщувати на афішах, футболках, значках, чашках, використовувати для створення стікерів.