Текст: Ксенія Мельникова

Рибальський острів хочуть перетворити на затишний квартал з публічними просторами та велодоріжками. Урбан-концепція передбачає квартальну забудову заввишки до 21-го метра з підземними паркінгами, офісами та магазинами. Житлові квартали розмежують кількома каналами, які створять внутрішнє рекреаційне ядро з пляжем. Вздовж каналів сформують мережу публічних просторів з дворівневими набережними та велодоріжками. Проїзд автівок туди буде закритий. Урбан-концепцію розробляли архітектори Buro-o. Наразі острів вже забудовують. Проект фінансується за рахунок підприємців.

Оновлення Рибальського  —  лише частина нової тенденції на зміну міських просторів. The Village вирішив дізнатись, як влаштовані найцікавіші громадські простори в інших містах світу.

 Інсбрук

Площа Едуарда Валльньофера в центрі австрійського Інсбрука — характерний приклад параметричної архітектури. Така авангардна форма не тільки створює незвичайну гру світла і тіні протягом усього дня, а й несе ідеологічну функцію. Раніше над площею домінувала адміністративна будівля, побудована під час аншлюсу Австрії нацистською Німеччиною, тепер вона позбавлена цього історичного акценту.

Архітектори LAAC

Рік

2010

 Гонконг

Міська площа One Island East в Гонконзі — невеликий, але функціональний простір. Вона об'єднала офісну висотку з сусіднім житловим хмарочосом. Архітектори розділили територію на смислові зони: площа з басейнами розташована поруч з офісною будівлею і розрахована на його працівників, парк з каскадними фонтанами, вигнутими лавками і рослинністю, призначений для жителів висотки, а великі тераси можна назвати загальною зоною для резидентів офісів і житлового будинку.

Архітектори

Hargreaves

Рік

2011

 Копенгаген

Площа Superkilen в центрі Норребро —багатонаціонального району Копенгагена —приклад сучасного багатофункціонального простору. На відкритій території, вписаній в навколишній міський ландшафт, розташовані лавочки, столи для пікніку та настільних ігор, мангали для барбекю, фонтан, дитячий майданчик, велодоріжки і парковки. Особливість цього простору — білі лінії, які тягнуться з півночі на південь. Вони плавно оминають предмети екстер'єру, не торкаючись до них. Щоб уникнути візуального контакту з автомобільним рухом, архітектори підняли частину площі, що межує з проїжджою зоною.

Архітектори

BIG

Рік

2012

 Більбао

Цей проект іспанського бюро JAAM — приклад того, як за допомогою архітектури та дизайну можна змінити міський простір до невпізнання. Раніше площу Індаучу перетинала трьохсмугова автомобільна дорога. Оновлена ​​територія стала єдиною пішохідною зоною, умовно поділеною навпіл: центральна частина обмежена навісом зі скла і дерева й призначена для проведення громадських заходів. Зовнішній простір служить місцем для спокійних прогулянок і читання. По всій площі в невеликих колах різного діаметру висаджені дерева. У першому внутрішньому колі ростуть клени і ліквідамбар, у другому — берези, а на решті території — парротія, тиси, туї та інші вічнозелені чагарники. Ввечері простір площі висвітлюють світлодіодні ліхтарі різної висоти, за формою схожі на листя дерев.

Архітектори

JAAM

Рік

2013

 Ахен

Привокзальна площа в Ахені існує вже більше століття. За цей час її не раз перебудовували і оновлювали, але проблема ускладненого доступу до станцій через інтенсивність вуличного руху залишалася невирішеною. Вихід із ситуації вдалося знайти архітекторам з бюро Hentrup Heyers. Вони перетворили привокзальну територію в єдиний простір, з'єднавши за допомогою еліптичної форми дві половини площі, розділені автомобільною дорогою. Світла овальна поверхня підкреслюється контрастними базальтовими плитами. Дизайн простору мінімалістичний і максимально продуманий: два 14-метрових світлових стовпа по полюсах еліпса і кам'яна доріжка, спрямована від станції до центру міста, допомагають туристам зорієнтуватися навіть в темний час доби. У північній частині площі розташовуються місця для відпочинку, дерева, фонтани і дві клиноподібні зупинки.

Архітектори

HH+F

Рік

2014

 Стамбул

Площа Сишань — громадський простір з вигнутими пішохідними доріжками, оглядового терасою, пологими схилами для відпочинку та вуличним театром. Особливість цього простору — у його зв'язку з природою. Природні елементи дизайну відтісняють на другий план щільну міську структуру з прилеглими автомобільними зонами і торговими центрами. При цьому простір має і транзитну функцію: площа обладнана підземною стоянкою на тисячу місць для паркування, а також прямими виходами до метро і автобусних зупинок.

Архітектори

SANALarc

Рік

2014


ФОТОГРАФII: Günter Richard Wett (1), John Gollings Photography (2), Iwan Baan, Torben Eskerod, Mike Magnussen (3), Elker Azqueta (4), HH+F Architekten Hentrup Heyes + Fuhrmann (5), Olivve Wimmer (6) via Archdaily.com