Київська міська прокуратура розпочала досудове розслідування за фактом можливої розтрати бюджетних коштів службовими особами КМДА, КК «Київавтодор» та підрядних організацій під час реконструкції Дегтярівського шляхопроводу.

Кримінальне провадження розпочали після опублікованого матеріалу журналістів «Наші гроші», де навели факти завищення цін на будівельні матеріали, які закуповували при проведенні реконструкції. Загальна вартість робіт склала 920 мільйонів гривень.

У матеріалі розслідування зазначили, що реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу на замовлення КК «Київавтодор» проводить ТОВ «Ростодстрой» із залучення субпідрядних організацій по цінах на будматеріали значно вище ринкових.

Розслідування відкрили за частиною 4 статті 191 Кримінального Кодексу України, яка передбачає позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Досудове розслідування проводить головне управління та департамент стратегічних розслідувань Нацполіції Києва. Наразі визначають членів судових експертиз.

 

У червні 2023 року розпочали реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу. Його вирішили замінити на «новий і сучасний», однак за таким самим типом, відомим як «листок конюшини». Будівельні роботи мали завершити до кінця листопада, однак їх відтермінували через аварію, яка сталася під час монтажу мостових балок 30 вересня. Встановлені шість балок були пошкоджені й упали на проїжджу частину. Їх замінили за місяць, наприкінці жовтня, відновивши рух під мостом.

Київська міська прокуратура відкрила кримінальну справу за фактом руйнування конструкцій за статтею про порушення правил безпеки під час робіт. Пізніше в поліції повідомили, що на реконструкції шляхопроводу розкрадали кошти. У схемі задіяна підрядна організація, «Київавтодор» і департамент транспортної інфраструктури КМДА, з’ясували під час досудового розслідування.

   

Аварія на шляхопроводі – це, зокрема, наслідок того, що КМДА шляхом мільярдних інвестицій намагається зберегти застарілу транспортну інфраструктуру у вигляді «розв’язок-конюшин» і будувати нові за планами 50-річної давнини, кажуть транспортні експерти. Разом із фахівцями редакція The Village Україна розповідала, які є альтернативи «розв’язкам-конюшинам» і чи потрібні взагалі шляхопроводи там, де їх наразі будують.

   

У грудні 2023 року рух Дегтярівським шляхопроводом (і заїздами, і з’їздами) відкрили для автівок і трамваїв. Навесні 2024 року планують покласти верхній шар асфальту й зайнятися благоустроєм території біля зʼїздів і заїздів шляхопроводу. Крім того, облаштують велодоріжки й тротуари.

Фото: Київська міська прокуратура